Gå til innhold

Har du vært i Kristiansand dyrepark i sommer? Er det fullt med overnatting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi drar snart til Kristiansand dyrepark. Jeg hører mange skal til Sørlandet i år. Er det noen som har vært på overnatting i Kristiansand

nå i sommer? Er det fullt og lite ledige hotell? Er det fullt på Camping plassene i området rundt dyreparken?

Anonymkode: 4fd73...ad7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bor i Kristiansand, ti minutter fra Dyreparken, og har aldri sett så mange turister i byen før. Køer overalt, fulle strender, stappfulle restauranter. Det er overbefolket her nå... Men er jo bare å søke på trivago og airbnb, så finner du kanskje noe?

Anonymkode: 0e8c6...d5f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så det er mye folk altså?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære vene, det er høysesong. Hva forventer du? 

Anonymkode: d6be8...89c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Planlegging er en fin bil.

Anonymkode: 4031b...712

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi drar snart til Kristiansand dyrepark. Jeg hører mange skal til Sørlandet i år. Er det noen som har vært på overnatting i Kristiansand

nå i sommer? Er det fullt og lite ledige hotell? Er det fullt på Camping plassene i området rundt dyreparken?

Hvorfor har du ikke sjekket ut dette når dere bestilte tur til dyreparken? 

Anonymkode: 958ae...ac6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må jo nesten bestille god tid i forkant da 😁 Vi var i parken 2 dager og bestilte hotell i februar eller noe.

Anonymkode: 5f1d8...47e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så skittent; og fullt av dyr. Kø, drittmat, skriking og dyr. ALDRIIIIII IGJEN.

Anonymkode: 3894f...8a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er så skittent; og fullt av dyr. Kø, drittmat, skriking og dyr. ALDRIIIIII IGJEN.

Anonymkode: 3894f...8a8

Hva hadde du trodd fantes i DYREparken? Bananer?🤦‍♀️😂 

Anonymkode: 958ae...ac6

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er trist at folk betaler for å se dyr i fangenskap. Dyrene hører ikke hjemme der 😢

Anonymkode: 8d075...c98

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er trist at folk betaler for å se dyr i fangenskap. Dyrene hører ikke hjemme der 😢

Anonymkode: 8d075...c98

🙄 Dyrene er der for bevaring slik at de ikke dør ut!

Anonymkode: 59496...14b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri reist til Dyreparken om sommeren… Vi har dratt utenfor høysesong. Da er Sabeltann og Kardemommeby ikke åpent, men vi har iallefall sluppet kø for å se på dyrene🤭 Ungene våre har aldri brydd seg om Kaptein Sabeltann uansett, så for oss har det fungert greit. Har vært 1 gang i fellesferien, aldri mer sier jeg bare……

Anonymkode: e5a67...01a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig greit å være i parken nå! Ja, det er mye folk, men i køene har man familiesirkler slik at avstanden holdes!

Ulempen er at det er begrensing på dyrepresentasjonene, vil man ha det med seg må man være tidelig ute!

Når det kommer til den sorte dame og tur med henne kan det være mangfoldige timers ventetid. Det er snakk om et stempel for å få stå i køen, men det er lite info om dette stempelet! Derimot er det veldig lett å få være med på tokt med greven av gral(?) sin båt! Man møter den sorte dame på turen og skuespillerne er grådig flinke!

Stempel brukes også på byfesten til Kardemomme by, men der kommer man inn uten stempel om man står i en annen kø, da slippes man inn når alle med stempel er kommet inn.

Man må velge inngangstid når man kjøper billetter, skal man inn etter kl ti må man parkere ved travparken fordi de andre plassene er fulle! Det er et stykke å gå da! Jeg var der kl ni den dagen jeg fikk komme inn mellom 10.00 og 10.30, da fikk jeg plass hundre meter unna inngangen. Mens dagen før, med inngangstid mellom 10.30 og 11.00, måtte jeg parkere ved travparken.

Mat og drikke må bestilles gjennom appen, det kan være en himla lang ventetid, så vurder om du vil ha med egen mat! En halvliter brus koster f.kes 43kr... is, popkorn og drikke kan kjøpes flere steder uten appen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar 14b. Det var vel den info jeg var på jakt etter. Hvordan er det med hoteller? Er det helt fullt? Eller har dere erfaring med omkringliggende camping, er det fult? Jeg har hørt det er kun drop in, da får man ikke forhåndsbestilt noe plass på camping?

Er det lang kø, for å komme inn i dyreparken? Nå som det er egne tidspunkter å komme inn. Altså mer corona vennlig?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestilte tur dit i dag. Fant overnatting på Airbnb.

Anonymkode: 4465c...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke kastet bort tid med å spørre på KG om det er ledig overnatting. Gå på booking.vom/Airbnb så fort som mulig.

Vi skal dit fir første gang nå i sommer, midt i tjukkeste fellesferien... Hva man ikke gjør for barna, altså. :) Bestilteovernatting samtidig som billettene, for et par mnd siden.

Anonymkode: add4c...456

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er smekk fullt både i Dyreparken og på mange av campingplassene i nærheten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for svar 14b. Det var vel den info jeg var på jakt etter. Hvordan er det med hoteller? Er det helt fullt? Eller har dere erfaring med omkringliggende camping, er det fult? Jeg har hørt det er kun drop in, da får man ikke forhåndsbestilt noe plass på camping?

Er det lang kø, for å komme inn i dyreparken? Nå som det er egne tidspunkter å komme inn. Altså mer corona vennlig?

ts

Jeg bodde på en høyskole som er motell om sommeren, men der var det bare rot, mildt sagt! Bestilte turen en uke før jeg dro så."motellet" ble litt dyrt da. De sa på nyhetene for noen dager siden at prisene er satt opp 25% i Kristiansand og det stemmer nok, for det var vanskelig å finne et billig sted å bo!

Det er mange sluser, så det tok kanskje tre minutter i kø. Men det er en kø før det og hvor alle blir sprayet med håndsprit, det tok ikke et minutt engang når jeg skulle inn. Det er begrensing på antall som slipper inn på inngangstidene, så jo senere du kjøper billett, jo større sjans er det for at du må velge senere tidspunkt. Så tror ikke noen tidsper mer koronavennlig enn andre da man uansett blir passet på slik at avstanden holdes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bodde på en høyskole som er motell om sommeren, men der var det bare rot, mildt sagt! Bestilte turen en uke før jeg dro så."motellet" ble litt dyrt da. De sa på nyhetene for noen dager siden at prisene er satt opp 25% i Kristiansand og det stemmer nok, for det var vanskelig å finne et billig sted å bo!

Det er mange sluser, så det tok kanskje tre minutter i kø. Men det er en kø før det og hvor alle blir sprayet med håndsprit, det tok ikke et minutt engang når jeg skulle inn. Det er begrensing på antall som slipper inn på inngangstidene, så jo senere du kjøper billett, jo større sjans er det for at du må velge senere tidspunkt. Så tror ikke noen tidsper mer koronavennlig enn andre da man uansett blir passet på slik at avstanden holdes. 

*tidspunkt og ikke tidsper🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...