Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer sånn på hvorfor jeg er så ofte sulten og blir det veldig fort igjen etter mat. Vet ikke alltid om det er sult eller bare sur i magen. Er det noen som har noen tips til vedvarende metthet? Jeg spiser relativt sunt, og har en aktiv hverdag. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du nok vann? Merker du forskjell på sult og skjessing/har lyst på noe?

Spiser du for mye raske karbs?

Spiser du nok proteiner?

Anonymkode: 5fb7d...831

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en app, som forteller meg hvor mye av karbohydrater, protein og fett jeg skal ha i løpet av en dag. Jeg skal ha 50% karb, tror det var 30% protein og 20% fett (litt usikker på de to siste :-D).

Dette hjelper meg i hverdagen, og strukturerer meg godt. Lifesum heter appen - anbefales! Finnes i gratisversjon.

Anonymkode: cedc8...108

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger sannsynligvis mer proteiner i kostholdet ditt.

Mat som holder meg lenge mett er havregryn og eggerøre f.eks til frokost og lunsj, og sørge for nok proteiner til middag og. Spiser du f.eks knekkebrød med banan på så er det lite kroppen kan jobbe med de neste timene, og du blir sulten igjen raskere.

Anonymkode: 07ea2...e23

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis du også er svært overvektig så kan keto funke, hvis du er motivert. Jeg har etter 25 år... m fedme gått ned 25 kg, tidligere var jeg alltid sulten/fysen/cravet

Endret av Humas
AnonymBruker
Skrevet

Blodsukkerfallet som gjør deg sulten igjen så fort, spis mat med mer proteiner og fett i,(helst planteoljer med omega 3)

Anonymkode: 1bba9...e47

AnonymBruker
Skrevet

Noen har sterkere sultsignaler enn andre. Jeg har IBS selv og mistenker at derfor er sultsignalene mine helt på bærtur, for jeg kan være skrubbsulten med en eneste gang jeg er ferdig å spise middag, og jeg spiser veldig balansert og bra med mer enn nok protein og fett og relativt lite karbo. 

Så for min del kan det hjelpe å drikke en kopp te, og etter en stund går sultsignalene over av seg selv. Det er lurt å spise etter hva som er normale porsjoner fremfor hva sultsignalet forteller når du ikke kan stole på sultsignalene.

Anonymkode: 1cd93...306

AnonymBruker
Skrevet

Sult er ikke farlig. Hva er greia med at vi liksom skal føle oss mette hver eneste våkne time? Spis deg mett 3 ganger til dagen med næringsrik mat, om du opplever sultfølelse mellom måltidene så er det jo bare et par-tre timer til neste måltid. 

Det man opplever som sultfølelse kan også være tørste (spesielt om sommeren er det viktig å drikke mye vann), fordøyelsesplager (som du nevner) eller kjedsomhet og overfokus på det. 

Anonymkode: 7c6c3...e4e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...