Gå til innhold

Skal følge idiotisk enkelt (men vanskelig) råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av å være tjukk. Eller "tjukk". Tror jeg har bmi på 26. Har trodd jeg har vært sexylubben, men etter å ha sett igjen badebilder fra denne sommeren er jeg sjokkert over hvor mye speilet lyver! (For ikke å snakke om klær med elastikk og stretch). Det værste er overarmene, det er to mannlige strongmanarmer under offseason, og jeg er dame på 35 år.. som ikke trener.

Vel. Nå skal jeg forsøke et idiotisk enkelt livsstilsråd: takke nei til "utskeielser". Ikke kose meg med "bare" et kakestykke/iskrem/sjokoladeknekk hver eneste bidige dag. Men at nei skal bli normalen. Ja skal være den sjeldne utskeielsen. Så får vi se hvordan dette går. 

Har ikke tenkt å gjøre noen andre store forandringer ennå. Er ammende mor enda.

Anonymkode: 5d99d...447

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan komme langt med å droppe godis hver dag ja :) Blir til slutt mange kalorier til sammen.

Anonymkode: 981cb...6cc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du komme langt med :)

Jeg tror for øvrig du overdriver med hvordan du ser ut, prøv å lære deg å være snill med deg selv samtidig. Har du til nå spist godteri/kake/potetgull daglig, så vil du fort merke forskjell når du kutter ned fra daglig til f.eks kun en-to dager i uka.

Jeg syns ikke du skal bråstoppe, det er noe de færreste klarer, men sett deg enten to dager i uka eller at du kan ha litt i helga. Bare pass på at du ikke tar igjen for ukedagene når du skal ha litt. Er det tilfelle ville jeg heller ha kuttet helt.

Anonymkode: c64ce...2f3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for motiverende svar!

En liten oppdatering her etter et lite døgn, da blir dette kanskje en dagbok, og ligger feil sted? Har takket nei til to ispinner. Det er så lett å ta seg en sammen med ungene nå i sommervarmen, eller svare ja når man blir tilbydd. I går spiste jeg tre-fire never potetgull, da. Med dip. Og alkoholfri øl. Hadde koselig besøk av et vennepar. Anledningene bare byr og byr på seg! Tror dette kan bli utfordrende nok for meg.

Anonymkode: 5d99d...447

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det akkurat som deg. Og er så flink på formiddagen. Så kommer ettermiddagen og kveld og da virker det som jeg ikke klarer å tenke slik som før på dagen. Jeg bare sier ja helt uten å tenke meg om. Og er ikke klar over konsekvensen før isen er spist opp. «Jeg som ikke skulle spise sukker i dag!». Jeg har skeiet ut hele første ferieuken og gått opp 1,5 kg. Ikke spesielt koselig tall for ei som slanker seg. 
Følger deg og heier på deg! Håper vi begge klarer å snu trenden:)

Anonymkode: ae51a...9a5

Skrevet

Det som hjelper mye er å ikke forbinde all kos med godteri/mat. Folk skal alltid kose seg! Det går an å se en fotballkamp eller en film uten potetgull og brus. Og en trenger ikke å kose seg hver helg! Eller jo, en skal kose seg i helgene, men ikke med godteri!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kjenner meg veldig igjen! Har som mål å alltid velge saft/fruktis, så holder jeg i alle fall kaloriene nede de dagene jeg sier ja. På kvelden spiser jeg hvis hendene er fri og det står noe på bordet. Prøver derfor å holde på med noe håndarbeid på kveldstid, så blir det lettere å ikke strekke ut hånden. Er feks lite lekkert med potetgullstøv på strikketøyet. 

Endret av Bokdamen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et enkelt tips er å unngå flytende kalorier. Drikk vann, usøtet te og svart kaffe! Jeg er gravid, så jeg drikker et glass melk og juice i ny og ne. Men spar brus og alkohol til spesielle anledninger. 

Anonymkode: c55d9...76a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...