Gå til innhold

Kan du anbefale en god stol til balkongen? - Sammenleggbar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i flere måneder vært på let etter en god stol til balkongen. Den bør se bra ut, være sammenleggbar og aller helst være litt solid. En god stol å slappe av i. 

Har ikke funnet noe på Ikea, plantasjen, diverse hagesentre, osv. 

Har du  noen tips? 

Anonymkode: 2e115...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fiam Fiesta er helt supre!

Dersom det er utenfor ditt budsjett har Home&Cottage og Nille en stol som ligner. Modellen heter «Hankø» på Home & Cottage, og det ser ut som om den på Nille er den samme stolen fra samme leverandør.

Jeg har siklet på Fiam Fiesta i årevis, men ikke helt kunne rettferdiggjøre et kjøp da jeg har mange andre utgifter jeg heller må prioritere.

Jeg kjøpte min på Nille til 560 kr tidligere i år (det var litt ekstra nedsatt pga. en kampanje). Jeg er veldig kvalitetsbevisst, og handler sjelden på Nille. Men denne stolen er solid og av god kvalitet, har brukt den masse i sommer. Den er supergodt å sitte i! Dessuten har den stått ute i sol hele dagen (under tak) i flere måneder, og det ser ikke ut som om stoffet har blitt bleket av sola. Har også glemt den ute i hagen i regnet, men det tålte den helt fint.

På H&C koster den vel 799,- (men da tror jeg at det er et større utvalg farger tilgjengelig).

Endret av Miss-Grey
  • Liker 2
Skrevet

Stemmer for Fiam Fiesta! Eg har hatt mine i mange år, og dei er framleis like gode å sitte i og har ikkje falma. Ja, Nille og Home & Cottage (og sikkert mange andre) har billige kopiar, men det vil eg prinsipielt ikkje anbefale pga opphavsrett på design og produksjon. 

Skrevet
rabarbrafrø skrev (57 minutter siden):

Stemmer for Fiam Fiesta! Eg har hatt mine i mange år, og dei er framleis like gode å sitte i og har ikkje falma. Ja, Nille og Home & Cottage (og sikkert mange andre) har billige kopiar, men det vil eg prinsipielt ikkje anbefale pga opphavsrett på design og produksjon. 

Jeg er i utgangspunktet enig, men i dette tilfellet var ikke deg prinsippet verdt prisdifferansen på over 2000 kr for min del. Spesielt ikke når stolen skal være med i parken og stranda, og jeg ønsker å kunne bade eller kjøpe en is uten å måtte be noen om å passe på den dyre stolen min.

Har lånt en venninnes Fiam-stol, og kvalitetsforskjellen mellom den og Hankø-stolen er etter min oppfatning marginal (og det kommer fra meg som er en skikkelig kvalitetsnerd. Handler knapt på H&M, Jysk, KID, Cubus, o.l., og saumfarer alt jeg kjøper for å vurdere kvaliteten).

• Liker 3
Skrevet
20 hours ago, Miss-Grey said:

Jeg er i utgangspunktet enig, men i dette tilfellet var ikke deg prinsippet verdt prisdifferansen på over 2000 kr for min del. Spesielt ikke når stolen skal være med i parken og stranda, og jeg ønsker å kunne bade eller kjøpe en is uten å måtte be noen om å passe på den dyre stolen min.

Har lånt en venninnes Fiam-stol, og kvalitetsforskjellen mellom den og Hankø-stolen er etter min oppfatning marginal (og det kommer fra meg som er en skikkelig kvalitetsnerd. Handler knapt på H&M, Jysk, KID, Cubus, o.l., og saumfarer alt jeg kjøper for å vurdere kvaliteten).

Eg forstår absolutt argumenta dine og at mange kjøper kopiane, men for meg veg prinsippa tyngre 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...