Gå til innhold

Fikk sjokk i natt, trodde min sønn kveles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lå og sov og barnet mitt (12 år) kommer inn og skrur på lyset og prøver å si meg noe, men klarer ikke prate. Kommer bare surklelyder. Jeg spretter opp og spør får du ikke puste? Har du noe i halsen? Og slår han i ryggen mens disse lydene foregår. Roper til mannen min ring 113!!! Plutselig spretter det ei hel drue ned på gulvet. Og han sier: det går bra mamma. 
hele kroppen min fikk panikk, sjokk, det svartnet og jeg trodde jeg skulle svime av. Fra å sove dypt til drua var ute tok det under ett min. Trodde seriøst jeg skulle miste han. 
hadde stått opp og gått på do, og tatt med seg en pakke druer på senga. 
har aldri opplevd at kroppen min har reagert slik før. 
måtte bare dele dette. 
da han var liten skjedde det samme, satt fast et drops i halsen. 

Anonymkode: 2b014...0b5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må ha vært kjempeskummelt for dere alle! 

Jeg har selv tatt et av barna mine til sykehus i full panikk pga gjenstand i halsen, ikke snakk om å vente på ambulanse (det gikk helt fint heldigvis). 

Men: her er det regel om å ikke spise noe når man ligger i sengen. Inkludert halspastiller når man er syk. Må sitte når man har ting i munnen...

Så bra at det gikk fint med barnet!

• Liker 4
Skrevet

Det der er helt forferdelig! Man blir minnet om hvor skjørt livet er. Føler med deg der❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Det må ha vært kjempeskummelt for dere alle! 

Jeg har selv tatt et av barna mine til sykehus i full panikk pga gjenstand i halsen, ikke snakk om å vente på ambulanse (det gikk helt fint heldigvis). 

Men: her er det regel om å ikke spise noe når man ligger i sengen. Inkludert halspastiller når man er syk. Må sitte når man har ting i munnen...

Så bra at det gikk fint med barnet!

Hvordan gikk det? Fikk dere ut gjenstanden før dere kom fram til sykehuset? Han vår får heller ikke lov å spise eller ha ting i munnen mens han ligger, men så skjedde dette. Heldigvis opplevde han ikke dette selv som skremmende, han ble ikke redd engang. Måtte bare legge meg sammen med han og holde rundt han etterpå. 
har opplevd frykt før, men denne frykten her var skremmende. Hele kroppen gikk i panikk. Reaksjonen kom etter drua kom ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (5 minutter siden):

Det der er helt forferdelig! Man blir minnet om hvor skjørt livet er. Føler med deg der❤️

Ja dette var forferdelig skremmende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det samme med en cherry-tomat da jeg var 12. Heldigvis satt pappa i stuen.

Anonymkode: e4d45...aba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan gikk det? Fikk dere ut gjenstanden før dere kom fram til sykehuset? Han vår får heller ikke lov å spise eller ha ting i munnen mens han ligger, men så skjedde dette. Heldigvis opplevde han ikke dette selv som skremmende, han ble ikke redd engang. Måtte bare legge meg sammen med han og holde rundt han etterpå. 
har opplevd frykt før, men denne frykten her var skremmende. Hele kroppen gikk i panikk. Reaksjonen kom etter drua kom ut. 

Den ble svelget... og da var det røntgen og deretter timesvis med vurderinger av alle mulige leger om det måtte opereres ut eller ikke. Det måtte det visst ikke, kom ut i bleia dagen etter. Det var ikke en drue eller noe slikt... Det var en hårspenne 😂

Men altså, det er kjempeskummelt! Har også lagt barna over fanget og slått dem rimelig hardt på rumpa/ryggen for å få ut ting fra halsen. Stort sett går det jo bra, men det er ikke rart at man blir redd!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (15 minutter siden):

Den ble svelget... og da var det røntgen og deretter timesvis med vurderinger av alle mulige leger om det måtte opereres ut eller ikke. Det måtte det visst ikke, kom ut i bleia dagen etter. Det var ikke en drue eller noe slikt... Det var en hårspenne 😂

Men altså, det er kjempeskummelt! Har også lagt barna over fanget og slått dem rimelig hardt på rumpa/ryggen for å få ut ting fra halsen. Stort sett går det jo bra, men det er ikke rart at man blir redd!

Så bra det endte godt. Hårspenner kan være skummelt. Barna er jo det kjæreste vi har, og når en i et øyeblikk tror en skal miste de er panikken og desperasjon sterk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gjorde det samme med en cherry-tomat da jeg var 12. Heldigvis satt pappa i stuen.

Anonymkode: e4d45...aba

Å herregud. De er jo ganske store. Flaks at pappa satt i stua! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra det endte godt. Hårspenner kan være skummelt. Barna er jo det kjæreste vi har, og når en i et øyeblikk tror en skal miste de er panikken og desperasjon sterk. 

Nettopp. Sånn er det jo. Så bra at det gikk fint nå 😊 men den frykten kommer fort og nå fikk jeg flashbacks 😉

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (20 minutter siden):

Nettopp. Sånn er det jo. Så bra at det gikk fint nå 😊 men den frykten kommer fort og nå fikk jeg flashbacks 😉

Frykten går fra 0-100 på ett millisekund. Jeg vet at om noen dager har jeg fått det på avstand. Men akkurat nå vil helst sitte ved senga å se når han sover og puster. Men er jo ikke helt gal heller, må jo vise han at jeg er trygg. Mannen sover like godt, tror ikke han fikk med seg hva som skjedde

• Liker 1
Skrevet

Kjenner frykten på kroppen bare av å lese dette.  Helt forferdelig å oppleve. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, solmåneogstjerner said:

Haha, herregud. Snakk om grunnløs frykt.

Anonymkode: 7ac09...639

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen få år siden jeg leste om en sjuåring som døde av å ha satt en pølsebit i halsen. Det skjer. Dessverre. 

Anonymkode: e24aa...b96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen få år siden jeg leste om en sjuåring som døde av å ha satt en pølsebit i halsen. Det skjer. Dessverre. 

Anonymkode: e24aa...b96

Ja det skjer. Sønnen min hadde prøvd å drikke vann for å få ned drua, men klarte ikke svelge, så det var vann utover gulvet. Er ikke hysterisk, men å sette noe i halsen som tetter luftveiene er ingen spøk 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får du noe ut av å latterliggjøre folk? Man skal ikke spise når man ligger

Anonymkode: 91a5e...0f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke Heimlich-manøveren?

Anonymkode: a847d...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Har fortsatt mareritt om en slik episode da min sønn satte godteri i halsen. Jeg prøvde heimlich, men han var såpass liten (4 år), at jeg var redd for å skade han. Jeg tok tak i gutten og halte han opp ned mens jeg dunket kraftig i ryggen- da føk godteriet ut som en prosjektil.

Anonymkode: 2763d...fe7

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det skjer. Sønnen min hadde prøvd å drikke vann for å få ned drua, men klarte ikke svelge, så det var vann utover gulvet. Er ikke hysterisk, men å sette noe i halsen som tetter luftveiene er ingen spøk 

Ikke hysteri i det hele tatt, det var en farlig situasjon som heldigvis ordnet seg. Skjønner deg godt jeg. Vond lesing.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan dere ikke Heimlich-manøveren?

Anonymkode: a847d...7bc

Først 5 harde slag i ryggen. Deretter heimlich. Hun gjorde rett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...