Gå til innhold

Reise hjem fra jobb om noe alvorlig har skjedd hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Litt random spørsmål, men hvis dere var på jobb og fikk beskjed om at det for eksempel hadde skjedd noe alvorlig hjemme med kjæresten/samboer, kjæledyret eller noe, hadde dere reist hjem med en gang eller hadde dere gitt faen? Hvis for eksempel reisen fra jobb er en halvtimes kjøretur ca. Kjæresten min sier at han kunne ikke gjort noe hvis det hadde skjedd noe fordi han er på jobb, han sa skjer det noe så skjer det noe.. Er det normalt? 

Endret av Lillemy1992
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 95999...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Hadde reist hjem, ja.

Anonymkode: 97c23...35e

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg dratt hjem! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er på jobb, hvordan vet man da at noe alvorlig har skjedd med et kjæledyr med mindre det er noen som er hjemme og tar seg av dyret? 

Og hvis noe alvorlig skjer med ens samboer, må en jo tilkalle helsehjelp. Jeg hadde selvsagt reist hjem fra jobb om min partner f.eks hadde skadet seg slik at han måtte bli kjørt på legevakt (altså ikke så alvorlig at man tilkaller ambulanse, men såppass at han måtte bli kjørt). 

Anonymkode: 13350...ad7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde reist. Ikke alle har den muligheten da.

Anonymkode: 826ed...c3e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man er på jobb, hvordan vet man da at noe alvorlig har skjedd med et kjæledyr med mindre det er noen som er hjemme og tar seg av dyret? 

Og hvis noe alvorlig skjer med ens samboer, må en jo tilkalle helsehjelp. Jeg hadde selvsagt reist hjem fra jobb om min partner f.eks hadde skadet seg slik at han måtte bli kjørt på legevakt (altså ikke så alvorlig at man tilkaller ambulanse, men såppass at han måtte bli kjørt). 

Anonymkode: 13350...ad7

Jeg er hjemme med hunden når kjæresten er på jobb. Ble bare satt ut og såret over at han kunne si noe sånt.. Trodde det var normalt ja å reise hjem hvis noe alvorlig skulle skjedd..

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde reist. Ikke alle har den muligheten da.

Anonymkode: 826ed...c3e

Han har muligheten hvis det er å kjøre du tenker på? 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg hadde bare 10 minutter å kjøre, men det hendte ofte at jeg måtte slippe alt og skynde meg hjem da min mann ble syk.  Jeg hadde tvunget ham til å ha med mobiltlf når han gikk rundt. Det skjedde ofte at han falt og slo seg da han prøvde å komme opp i rullestolen, og da kom han ikke opp igjen. Min arbeidsgiver støttet meg hele tiden. Problemet var heller at jeg slet med å konsentrere meg på jobben pga bekymringer hjemme.

Skrevet

Det kommer selvsagt an på hva du mener med alvorlig. Skjer det noe som medfører at det er nødvendig at jeg reiser hjem gjør jeg det. Men jeg reiser ikke hjem dersom det skjer noe med hunden og min tilstedeværelse ikke er nødvendig. Kan kona reise til veterinær gjør hun det uten at jeg også drar hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis. Kom jo an på hva. 

Anonymkode: 70700...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha gjort det. Mannen min kan ikke. Ikke sikkert han kan ringes om det er noe heller. 

Anonymkode: 3f768...544

Skrevet
Lillemy1992 skrev (27 minutter siden):

Hei,

Litt random spørsmål, men hvis dere var på jobb og fikk beskjed om at det for eksempel hadde skjedd noe alvorlig hjemme med kjæresten/samboer, kjæledyret eller noe, hadde dere reist hjem med en gang eller hadde dere gitt faen? Hvis for eksempel reisen fra jobb er en halvtimes kjøretur ca. Kjæresten min sier at han kunne ikke gjort noe hvis det hadde skjedd noe fordi han er på jobb, han sa skjer det noe så skjer det noe.. Er det normalt? 

Skjer det noe alvorlig så er jobb bare jobb og en stikker hjem

Om reisetiden er 5 min eller 5 timer spiller liten rolle om situasjonen oppstår

Skrevet

Jeg har vært i situasjonen. Da slapp jeg alt jeg hadde i hendene å dro med engang fra jobb. Hadde gjort det igjen om noe alvorlig skulle ha skjedd. Men det spørs selfølgelig på alvorlighetsgrad ja:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på type jobb og alvorlighetsgrad i hendelse. 

Jeg har reist hjem fra jobb når barnet mitt slo hodet i barnehagen, og to ganger når mannen min har vært i arbeidsulykker og blitt kjørt bort med ambulanse. 

Hvis noe krever min tilstedeværelse så drar jeg selvfølgelig, men om det kan vente så blir jeg såklart på jobb. 

Hvis kjæledyret ditt blir sykt, og du er hjemme med det, så kan ikke mannen din dra fra jobb. Hvis du er i en ulykke og kjøres til sykehus så vil han mest sannsynlig kunne dra fra jobb, avhengig av hva han jobber med. Hvis du er litt pjusk og må til legen, så må du ordne det selv hvis mannen er på jobb. 

Anonymkode: e1a00...00a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...