AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Datteren min på 10 år har to venninner hun er mye sammen med. Den ene av de er av den mer forsiktige typen. Når de har vært sammen alle tre føler hun seg som regel alltid utenfor i mer eller mindre grad. Jeg har snakket med min datter mange ganger, om at de to andre må huske på at de må være flinke til å inkludere henne i samtaler, snakke like mye med henne osv. Og jeg tror datteren min virkelig prøver på dette. Men, alikevel har hun følt seg utenfor. Jeg lurer på om det er så mye mer vi får gjort og hvor mye ansvar jeg skal legge på min datter? Denne jenta tar lite plass, mens de to andre er mer frempå. Jeg tror absolutt ikke de gjør noe med vilje slik at hun føler seg utenfor, men hun tar lite plass, mens de to andre tar mer initiativ i for eks. samtaler. Er det min datter og den andre jenta sitt ansvar å sørge for at hun aldri skal føle seg utenfor? Eller må jenta ta noe ansvar for dette selv og? Får man gjort noe mer, eller må vi akseptere at det ikke er 100% perfekt for alle tre hele tiden? Anonymkode: e0458...fdb
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Har egentlig ikke noe klokt svar, men synes det er veldig fint at du ønsker å få henne til å føle seg mer inkludert ❤️ Noen tar jo mer plass enn andre. Har jenta selv gitt utrykk for at hun føler seg utenfor? Eller kan det hende at hun trives med å ta mindre plass og observere mer? Noen er jo sånn. Anonymkode: d074f...b4c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har egentlig ikke noe klokt svar, men synes det er veldig fint at du ønsker å få henne til å føle seg mer inkludert ❤️ Noen tar jo mer plass enn andre. Har jenta selv gitt utrykk for at hun føler seg utenfor? Eller kan det hende at hun trives med å ta mindre plass og observere mer? Noen er jo sånn. Anonymkode: d074f...b4c Ser nå at du skriver at hun har følt seg utenfor. Så se bort fra det jeg skrev 🙉 Anonymkode: d074f...b4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå