Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer med kjæresten i 4 år nå. Jeg er 39 år, han er 27. Vi har ett barn sammen og nr to på vei. Vi er fortsatt like forelsket og matcher hverandre på alle områder av interesser, film/musikksmak/bøker, politisk syn og verdier generelt. Likevel sliter vi fortsatt med fordommer rundt oss. Når vi møter nye folk, holder vi tilbake alderen vår så lenge som mulig siden vi ser nokså jevngamle ut. Da er det nok kanskje særlig han som ser eldre ut enn han er . Han er 195 cm, kraftig muskuløst bygget og litt tegn til gråe hår. Likevel, får de vite aldersforskjellen for tidlig, skygger mange folk unna og jeg mistenker baksnakking mht måten de oppfører seg. Blir de godt kjent med oss derimot, er det mindre fordommer. Tvert i mot. De ser jo hvor godt vi passer sammen og at alderen har lite å si.

Kollegene mine fikk først vite 2 år inn i forholdet at han var 12 år yngre enn meg. Jeg var altså 37 år og han 25. Merkte de reagerte. Ble litt rare i ansiktet, men sa ikke så mye. Etter dette har de likevel alltid sagt ‘gutten din’ i sammenhenger han nevnes. ‘Hva liker gutten din å se på tv’, hva pleier du og gutten din gjøre i feriene’,osv. Kjenner det er ekstremt irriterende og har lyst å si noe. Men kanskje det er jeg som overreagerer. Jeg opplever det ubehagelig og respektløst. Føler de gjør det helt bevisst for å poengtere at de synes aldersforskjellen er drøy. Men de har aldri møtt ham. Ingen dame på 39 år liker å høre de er sammen med en gutt. En gutt er under 18 år.

Hva tenker dere om dette? Overreagerer jeg?

Har andre erfaringer med aldersforskjell andre veien? Opplever dere fortsatt fordommer?

Del gjerne erfaringer og gode råd❤️

Anonymkode: 5faa0...3e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du omgås smålige mennesker. Ikke noe annet å gjøre enn å heve deg over det. Du kan ikke kontrollere andre, men du kan kontrollere hvordan du lar det påvirke deg.

Anonymkode: 84154...21f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat dette jeg er spent på selv. Er på vei inn i et forhold med en på 29, og blir selv 40 til høsten. Jeg kan ikke gi slipp på en så flott mann pga fordommer. Vi snakket i 4 timer på første date, og det føltes som ti minutter.

Er kollegene jeg er mest spent på - jeg møtte ham via jobben, så det går liksom ikke an å holde aldersforskjellen hemmelig heller 🤣

Anonymkode: c9456...a32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 han er 28. 2 barn sammen. Sammen i 7!

Anonymkode: 3acc6...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er 37 han er 28. 2 barn sammen. Sammen i 7!

Anonymkode: 3acc6...dab

Kjekt å høre vi er flere:) Møtte/møter dere noen fordommer?

Det roet seg kraftig etter vi flyttet sammen og fikk barn. Men mye henger altså igjen enda. 

Forsøker å snakke samboeren opp. Få fram hvor moden han er for alderen gjennom samtaler. Men mange generaliserer tydeligvis alle menn i 20-årene som noen umodne. Er likevel sikker på de ville sluttet å kalle ham ‘gutten min’ etter å ha møtt ham.

Har også møtt noe som jeg tror på handle om en slags sjalusi/misunnelse. Kjæresten min er nemlig veldig kjekk og damene liker ham. Så når de får vite at han har samboer og at hun er 12 år eldre enn ham, kan de bli direkte ufine i snakket. Damer er generelt verst ift fordommer.

Og så merker jeg at både menn og kvinner har problemet med å se på en relasjon der kvinnen er mye eldre, som annet enn et seksuelt forhold. Ikke noe mer. Vi måtte flytte sammen ganske tidlig for å få folk til å ta oss på alvor. Og det var han som maste om barn først☺️

Anonymkode: 5faa0...3e2

AnonymBruker
Skrevet

De er bare misunnelige. De lurer på hvordan du fikk en så ung mann, siden deres egne er eldre. Selv sier jeg at  jeg hadde hverken penger eller berømmelse, men likevel ville han ha meg, så kan dere bare lure dere grønne på hvorfor.😄😄 Det bryter som regel isen. Ingen vits å være hemmelighetsfull, det gir bare grobunn for spekulasjoner.

Anonymkode: fbe71...d82

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...