AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Min sønn med familie er på besøk, det er kjempehyggelig, men nå går jeg snart tom for penger. Jeg er pensjonist og har ikke mye å rutte med, greier meg fint til daglig, men jeg har ikke muligheten til å betale for mat og drikke for 5 ekstra personer over flere uker. De 3 barnebarna mine er også med. Det er fullt hus og kjempehyggelig. Lenge siden huset har vært fylt med så mye latter og moro. Men nå er lommeboka snart tom. Dette sa jeg til sønnen min. Sa også at jeg ikke har så god råd som før, nå som jeg er pensjonist og alene. Jeg har handlet mat i 8 dager nå, og da prøvd å imøtekomme alle deres behov, jeg har kjøpt juice og yoghurt til de store barna, morsmelkerstatning og bleier til minstemann. Pepsimax og øl til sønn og svigerdatter. Godteri, is og kosemat har de også fått. Sa til sønnen min at jeg har handlet for 3000kr mer enn jeg pleier. Det er mye for en enslig pensjonist, sa at jeg setter pris på om de vippser meg denne summen . Da svarte sønnen min at de regnet med at jeg skulle dekke mat og drikke når de kom for å besøke meg. De hadde selv dårlig råd og det var såvidt de hadde råd til å kjøre ned til Oslo for å besøke meg. Sønnen min er arbeidsledig og kona hans har også vært det en god stund før hun fikk minstemann. Han sa også at det var rart at jeg hadde så dårlig råd, når jeg bodde få fint i Oslo. Huset har jeg etter min avdøde mann og hans stefar. Det er nesten 10 dager til de drar, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre fremover. Jeg har virkelig ikke mer å gå på nå. Hvis jeg må handle inn mer nå så må jeg ta av sparekontoen min, og den er øremerket til uforutsette utgifter. Det har jeg ikke lyst til. Med min økonomi tar det lang tid før jeg greier å spare opp noe mer. Så hva gjør man med voksne barn som ikke betaler for seg? Anonymkode: c0add...f1a 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 8. juli 2021 Du må nesten be dem dra hjem. Jeg pleier heller ikke å betale for mat når jeg på besøk hjemme hos foreldrene mine, ingen jeg kjenner gjør det, men man kjøper jo inn snacks, øl og vin, og selvsagt ting som bleier og MME selv. Og hadde en av dem sagt at de hadde dårlig råd og at dette ble en belastning hadde jeg straks vippset dem og deretter handler alt vi trengte selv, om jeg så måtte låne penger for å ha råd til det. Ufattelig sært av dem å reagere sånn, selv om jeg skjønner at de tenkte det var greit hvis det alltid har vært sånn tidligere. Anonymkode: b2099...bcc 152
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 8. juli 2021 Da sier du takk for besøket, håper dere kan gjenta det om en stund. Og hvis sønnen din spør, så er kontoen tom nå. Synes du har vært mer enn nok generøs. Lykke til! Slik de holder på er ikke greit. Det er kanskje ok å bli vartet opp med frokost, lunsj og middag en kort helg, men flere uker?? Nei, da bør man bidra! Anonymkode: 609de...dd3 89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 8. juli 2021 Du kunne jo holdt deg til kun det nødvendige og handlet billig mat osv ikke øl ol. Bare si du ikke har råd. Og det er heller ikke normalt å bo hos folk over lengre tid uten å bidra med mat. Anonymkode: faa1e...71c 68
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 8. juli 2021 De er der i 18 dager og tenker at du skulle dekke alt?? Hva i alle dager??? Du får bare si det som det er da. Kontoen din er tom, hvis de skal være hos deg må de dekke maten sin selv. Hvis ikke må de dra. Anonymkode: 12d23...483 56
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Har du i det hele tatt sagt noe til de? Anonymkode: c1b10...32f 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 (endret) Det er jo utrolig at en hel familie finner på å leve på en pensjonist i ukesvis og forvente at alt til deres forbruk er inkludert. Det hadde også vært naturlig at de inviterte deg med ut på kafé eller noe. Endret 8. juli 2021 av Hvemsomhelst
Gjest laPistola Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min sønn med familie er på besøk, det er kjempehyggelig, men nå går jeg snart tom for penger. Jeg er pensjonist og har ikke mye å rutte med, greier meg fint til daglig, men jeg har ikke muligheten til å betale for mat og drikke for 5 ekstra personer over flere uker. De 3 barnebarna mine er også med. Det er fullt hus og kjempehyggelig. Lenge siden huset har vært fylt med så mye latter og moro. Men nå er lommeboka snart tom. Dette sa jeg til sønnen min. Sa også at jeg ikke har så god råd som før, nå som jeg er pensjonist og alene. Jeg har handlet mat i 8 dager nå, og da prøvd å imøtekomme alle deres behov, jeg har kjøpt juice og yoghurt til de store barna, morsmelkerstatning og bleier til minstemann. Pepsimax og øl til sønn og svigerdatter. Godteri, is og kosemat har de også fått. Sa til sønnen min at jeg har handlet for 3000kr mer enn jeg pleier. Det er mye for en enslig pensjonist, sa at jeg setter pris på om de vippser meg denne summen . Da svarte sønnen min at de regnet med at jeg skulle dekke mat og drikke når de kom for å besøke meg. De hadde selv dårlig råd og det var såvidt de hadde råd til å kjøre ned til Oslo for å besøke meg. Sønnen min er arbeidsledig og kona hans har også vært det en god stund før hun fikk minstemann. Han sa også at det var rart at jeg hadde så dårlig råd, når jeg bodde få fint i Oslo. Huset har jeg etter min avdøde mann og hans stefar. Det er nesten 10 dager til de drar, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre fremover. Jeg har virkelig ikke mer å gå på nå. Hvis jeg må handle inn mer nå så må jeg ta av sparekontoen min, og den er øremerket til uforutsette utgifter. Det har jeg ikke lyst til. Med min økonomi tar det lang tid før jeg greier å spare opp noe mer. Så hva gjør man med voksne barn som ikke betaler for seg? Anonymkode: c0add...f1a Inviterte du, eller kom de uinvitert? Hvis du inviterte er jeg enig med sønnen din. må dere gjøre det så dyrt? Hvis alle har dårlig råd, hvorfor kjøpte du inn øl, Pepsi max, godteri, is og kosemat? du er pensjonist, de har ikke jobb. Dere har altså ikke råd til og treffes. Dere er voksne mennesker, hvordan havnet dere oppi dette “ problemet « ?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 neste gang det må handles inn så må de handle. Si du ikke har mer å handle for. Ferdig snakket. Anonymkode: 866ae...cd8 12
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Hadde servert havregrøt laget på vann noen dager fremover😅og kun det! Tenker de hoster opp litt matpenger etter to dager på dette👍 Anonymkode: 25541...fc6 28
Morten1 Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Når det er snakk om langtids besøk er det vel vanlig å bidra med mat og drikke? Hadde forstått sønnen din om de var snakk om noen dager, men hadde de virkelig tenkt at du skulle brødfø de i flere uker? 27
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Anonyminist skrev (14 minutter siden): Inviterte du, eller kom de uinvitert? Hvis du inviterte er jeg enig med sønnen din. må dere gjøre det så dyrt? Hvis alle har dårlig råd, hvorfor kjøpte du inn øl, Pepsi max, godteri, is og kosemat? du er pensjonist, de har ikke jobb. Dere har altså ikke råd til og treffes. Dere er voksne mennesker, hvordan havnet dere oppi dette “ problemet « ? Jeg har nylig blitt pensjonist etter mange år som sykepleier. Det er naturlig at pensjonen er langt lavere enn lønnen. Jeg greier meg veldig greit ellers, men en pensjonist kan ikke brødfø en familie på 5, det forstår alle. Min sønn er arbeidsledig pga korona. Jeg kjøpte bare inn det de ba om, antok at de ville betale for seg. De sa at de ville komme å besøke meg i Oslo, jeg sa at det blir hyggelig. Jeg inviterte ikke, men sa heller ikke nei når de spurte om å besøke meg. Anonymkode: c0add...f1a 33
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du i det hele tatt sagt noe til de? Anonymkode: c1b10...32f Som skrevet i hovedinnlegget, jeg snakket med sønnen min. Anonymkode: c0add...f1a 19
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 Merkelig, de måtte vel handlet mat om de var hjemme hos seg selv også? Du får knipe igjen og overlate til dem å handle bleier, kos, øl, brus, godteri. Du kan kjøpe kneippbrød, enkelt pålegg og billig middag, og si til din sønn at dere må spleise, for dette går ikke, du har ikke forsørgeransvar for ham lenger. Anonymkode: 327c1...f14 39
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nylig blitt pensjonist etter mange år som sykepleier. Det er naturlig at pensjonen er langt lavere enn lønnen. Jeg greier meg veldig greit ellers, men en pensjonist kan ikke brødfø en familie på 5, det forstår alle. Min sønn er arbeidsledig pga korona. Jeg kjøpte bare inn det de ba om, antok at de ville betale for seg. De sa at de ville komme å besøke meg i Oslo, jeg sa at det blir hyggelig. Jeg inviterte ikke, men sa heller ikke nei når de spurte om å besøke meg. Anonymkode: c0add...f1a Der er ingen grunn til at de ikke skal bidra med handlingen. De måtte ha handla mat og drikke om de var hjemme. Om de ikke har råd til mat, kan de ikke bare komme til deg og forvente full oppvarming. Synes de rett og slett er frekke. Som jeg skrev tidligere: de får enten handle selv, eller dra hjem. Anonymkode: 12d23...483 36
Gjest laPistola Skrevet 8. juli 2021 #16 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har nylig blitt pensjonist etter mange år som sykepleier. Det er naturlig at pensjonen er langt lavere enn lønnen. Jeg greier meg veldig greit ellers, men en pensjonist kan ikke brødfø en familie på 5, det forstår alle. Min sønn er arbeidsledig pga korona. Jeg kjøpte bare inn det de ba om, antok at de ville betale for seg. De sa at de ville komme å besøke meg i Oslo, jeg sa at det blir hyggelig. Jeg inviterte ikke, men sa heller ikke nei når de spurte om å besøke meg. Anonymkode: c0add...f1a Dere burde jo ha snakket om dette før de kom selvsagt. Du får be de reise nå, også får dere snakke om dere har råd til og møtes igjen. Du har jo fått økt pensjon, så kanskje du kan spare litt hver måned, og krysse fingrene for at han får jobb og får råd til og besøke deg igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #17 Skrevet 8. juli 2021 Enig i det som sies over her: Da må de enten betale eller dra. Det er sønnen din, han er helt sikkert glad i moren sin om hun så sier at pensjonen ikke strekker til etter åtte dager med mat og drikke på din regning alene. Det er han som til syvende og sist er ansvarlig for mat til seg selv og barna. Det er også han som uten videre har lagt til grunn at han skulle få over en halv måned med gratis kost og losji. Deres mat og drikke er sikkert ikke gratis om de drar hjem heller, og kanskje er det vel så greit at de blir værende og finner de pengene i eget budsjett. Men du kan ikke spise mer av ditt. Og det bør du ikke vike på. Du har ikke råd til å fø på seks personer i halvannen uke til, og du får ikke bedre råd av å ha veldig lyst til det. Anonymkode: 0dfa4...30e 15
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #18 Skrevet 8. juli 2021 Vi er på besøk hos foreldrene mine nå. Vi handler ikke inn noe, men det er fordi foreldrene mine er mangemillionærer. Men om vi skal ha noe spesielt, f.eks snop eller andre ting, kjøper vi det selv. Da barna var mindre, var det en selvfølge at vi sto for bleier o.l selv. Senere i sommer skal vi til svigers. De er minstepensjonister og har ikke god råd. Der bidrar vi selvfølgelig. Jeg hadde sagt takk for besøket. Du skal ikke trenge å tømme sparekontoen. Som andre skriver, om de hadde vært hjemme, hadde de jo vært nødt til å kjøpe mat, bleier, morsmelkerstatning osv. selv? Anonymkode: e345d...199 44
Gjest laPistola Skrevet 8. juli 2021 #19 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Der er ingen grunn til at de ikke skal bidra med handlingen. De måtte ha handla mat og drikke om de var hjemme. Om de ikke har råd til mat, kan de ikke bare komme til deg og forvente full oppvarming. Synes de rett og slett er frekke. Som jeg skrev tidligere: de får enten handle selv, eller dra hjem. Anonymkode: 12d23...483 De hadde brukt penger på reise? Det var kanskje budsjettet for ferien. Vet ikke kan forvente, normalen er vel ikke at en vipser når er kommer på besøk « hjem «, men det varierer jo.. er det nytt her at det skal vipses fordi mor har blitt pensjonist, men sønnen som er uten jobb ble ikke informert om endringene? Jeg synes ikke de er frekke, men at det er noe kommunikasjonssvikt her. Sånt burde avtales på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #20 Skrevet 8. juli 2021 De hadde brukt penger om de var hjemme hos seg selv også da, så de må jo ha litt..? Anonymkode: 2f79c...a15 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå