Gå til innhold

Taper må finne seg skoleball-date om noen mnd...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Starter i tiende nå i høst, og kjenner at jeg allerede gruer meg til nyttårsball og sommerball (hvorfor to?).

Er ikke modell i fasong og bruker ikke sminke, ikke særlig opptatt av mote og går sjeldent med kjole/skjørt.

Jeg vet ikke om dette er interesser som vekkes senere eller om dette er min personlighet, men uansett virker den ikke ideell som utgangspunkt til et skoleball.

Jeg starter forresten på ny skole i forbindelse med flytting, så om noen har noen ideer om hvordan jeg kanskje kan jobbe meg mot en person å spørre så bare tips i vei :P

Regner med at det er mange voksne folk her som har vært på skoleball; hvordan gikk det?

I sjuende hadde vi også skoleball, men da ble parene trukket tilfeldig. På én måte er det enda verre, for da vet man jo på en måte at den andre personen ikke har samtykket/ønsket komboen. Da gikk det på høyde.

Hvor stor tror du sjansen er for at de kjører samme opplegg på ny skole? Den er i Oslo, men tror reglene er individuelle til hver skole.

Hilsen noen som kanskje tar skoleballet på sofaen ;)

Anonymkode: 0082e...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Mitt skoleball i tiende var rett utenfor Oslo. Der satte ballkomiteen sammen parene:) Det som er vanlig på ungdomsskolene i området.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert du er noen taper på den nye skolen vel? ;) 

Og om du skal ha et tips så går du etter jentene som har litt mellom ørene, og som har egne interesser, de er ikke alltid de mest popuplære, men de er definitivt de det er verdt å bli kjent med.

De jentene som henger i den mest populære vennegjengen er ikke alltid til å stole på i din alder, de kan finne på å tulle med deg -så ikke gå etter dem om ikke en av de virkelig får sansen for deg. 

Hvilke interesser har du selv?

Anonymkode: d9531...f97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og unnskyld, leste feil og trodde du var gutt -vel det samme gjelder, bare motsatt! Finn den gutten som har noe mellom øra, som er snill -de fleste er da ganske søte om du ser forbi de aller kjekkeste. ;) 

Anonymkode: d9531...f97

AnonymBruker
Skrevet

Må man ha date på skoleball?😳 «skolen setter sammen par». Hva har jeg gått glipp av? Så hvis Dennis og Jørgine er kjærester, må de splitte opp den kvelden for å gå sammen med andre? Ikke alle er interessert i kjæresterier på ungdomsskolen. Kan man ikke gå alene? Og hva hvis Oskar og Philip liker hverandre? Må de da gå med Josefine og Laura? Eller finnes det egne ordninger her. «Legg navnene deres i homoboksen om dere ønsker å bli paret med samme kjønn», eller noe sånt?

Anonymkode: 89bc8...c2e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Må man ha date på skoleball?😳 «skolen setter sammen par». Hva har jeg gått glipp av? Så hvis Dennis og Jørgine er kjærester, må de splitte opp den kvelden for å gå sammen med andre? Ikke alle er interessert i kjæresterier på ungdomsskolen. Kan man ikke gå alene? Og hva hvis Oskar og Philip liker hverandre? Må de da gå med Josefine og Laura? Eller finnes det egne ordninger her. «Legg navnene deres i homoboksen om dere ønsker å bli paret med samme kjønn», eller noe sånt?

Anonymkode: 89bc8...c2e

Haha nei!

Man blir bare valgt med en annen. 

Anonymkode: 0082e...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen, og alle skoleball da jeg vokste opp var uten partner, man bare møtte opp. Er dette med at man MÅ ha partner noe nytt?

(I min datters klasse er de 3 jenter og 22 gutter, det blir et stusselige greier hvis bare de som har en date skal få gå altså... )

Anonymkode: c2fea...d93

• Liker 2
Skrevet

Har aldri vært på skoleball der man trenger partner, så der har jeg ikke så mye å bidra med - men èn ting har jeg så lyst til å fortelle deg: IKKE kall deg selv en taper! Vær så snill! Møt verden med selvsikkerhet, fortsett å være god i det du liker og bryr deg om, ikke sammenligne deg selv med modeller, men stell deg pent, møt verden med et smil og vær den du er. Selvsikkerhet er sexy, så lag deg selv en liten haug med det. 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror min sønn ble veldig lettet da skoleballet ble avlyst pga koronarestriksjoner 😂

Anonymkode: e611b...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Må virkelig 10 klassinger være par på skoleball nå? Det er 3 år siden min yngste var på skoleball. Jeg syntes allerede da at hele konseptet er tåpelig. Det hjelper ikke ungdommen å bli selvstendig, at man må være en del av et par for å være "vellykket". Amerikanske tilstander, å der er ikke kvinner like selvstendige som her. Jeg synes du skal gå alene, med hodet høyt hevet. Gi gjerne beskjed til arrangørene om idiotien med at man må være par. Å være ungdom betyr at man skal bli selvstendig. 

Anonymkode: 31427...0d6

AnonymBruker
Skrevet

For et styr. Holder de på sånn? At man må ordne seg date? Tenker det er mange som faller uttafor da. Er det unge som bestemmer at dere kan være par eller er det voksne som bestemmer dette?

Anonymkode: 17a17...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...