AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Flere som sørger over det? Synes det er så kjipt hvordan det har blitt. Det føles så åpent, må stadig klemme ut luft. Skjedeveggene buler innover, ubehagelig. Under samleie føles det som at jeg må knipe nesten konstant for at det ikke skal bli med luft inn. Visuelt er det også til å gråte av, så mørkt og rart. Har ikke turt å jogge ennå men skulle ikke forundre meg om jeg lekker. Savner underlivet slik det var før svangerskap og fødsel. Ikke noe spesielt akkurat, men alminnelig. Fin farge, ingen gapende åpning, ingen ubehagelig stramme arr eller rotete grodde rifter, god muskelkontroll. Trengte ikke tenke så mye over det, det bare fungerte. Ønsker egentlig flere barn, men kommer til å bli så lei meg om det etter en fødsel til blir enda styggere og mindre funksjonelt. Anonymkode: 7d97a...9ba
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Flere som sørger over det? Synes det er så kjipt hvordan det har blitt. Det føles så åpent, må stadig klemme ut luft. Skjedeveggene buler innover, ubehagelig. Under samleie føles det som at jeg må knipe nesten konstant for at det ikke skal bli med luft inn. Visuelt er det også til å gråte av, så mørkt og rart. Har ikke turt å jogge ennå men skulle ikke forundre meg om jeg lekker. Savner underlivet slik det var før svangerskap og fødsel. Ikke noe spesielt akkurat, men alminnelig. Fin farge, ingen gapende åpning, ingen ubehagelig stramme arr eller rotete grodde rifter, god muskelkontroll. Trengte ikke tenke så mye over det, det bare fungerte. Ønsker egentlig flere barn, men kommer til å bli så lei meg om det etter en fødsel til blir enda styggere og mindre funksjonelt. Anonymkode: 7d97a...9ba Helt enig. Går helt greit egentlig, men det er mye løsere der nede, særlig under eggløsning når jeg har mye utflod. Anonymkode: 8e370...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Hos meg har alt gått tilbake til normalen etter noen måneder. Hvor lenge er det siden fødsel? Kan du kunne fått enn skikkelig sjekk hos gynekolog? De seier sikkert at alt «ser bra ut», men fortell dem da om plagene dine. Tenker det er unødvendig å måtte ha det sånn. Kanskje kan du få en operasjon eller skreddersydde øvelser du kan gjøre hjemme for å stramme opp? Anonymkode: 7fbb1...108 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 I hear you sister🙋♀️ Veldig åpent, med stor perineumsrift. Har i tillegg fått masse sorte bulende prikker (åreknuter eller noe slikt)… ser ikke bra ut! Laget også en slags smattelyd når jeg går. Sykt ekkelt! jeg er 5 mnd etter fødsel nå. Prøver å gjøre knipeøvelser, men det er ikke så lett å få gjort det hver dag… Anonymkode: 3213e...43c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Hvor lenge er det siden fødsel? Mye endrer seg de første månedene. Anonymkode: 95f23...d74 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I hear you sister🙋♀️ Veldig åpent, med stor perineumsrift. Har i tillegg fått masse sorte bulende prikker (åreknuter eller noe slikt)… ser ikke bra ut! Laget også en slags smattelyd når jeg går. Sykt ekkelt! jeg er 5 mnd etter fødsel nå. Prøver å gjøre knipeøvelser, men det er ikke så lett å få gjort det hver dag… Anonymkode: 3213e...43c ? Knipeøvelser kan man jo gjøre når som helst og hvor som helst. Anonymkode: fb9f3...993 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 Skjønner deg godt, var mye syk, sengeliggende og innlagt på sykehus etter fødselen til minstemann. Nå 2 år etter ser underlivet mitt ut som en billig, sliten vaskefille, Muskulaturen er elendig og ja, det er åpent. Har ikke Engang orket å ha sex på veldig lang tid pågrunn av dette.. Tok endelig det pinlige steget å snakket med legen min om dette før knapt en uke siden, nå venter jeg på svar om jeg kan få dekket hele eller deler av operasjon. Anonymkode: 396a9...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 Er det lenge siden fødsel? Jeg hadde en pyton førstefødsel, med tang og vakuum og rift grad 3a. Trodde aldri jeg skulle bli meg selv igjen. Har fått to barn til etterpå, og merkelig nok, så har tida jobbet med meg. Nå i dag er jeg ikke plaget. Ingen lekkasje eller andre ubehageligheter, og jeg har skjønt at det trumfer utseendet! Det ser jo selvsagt ikke like pent ut som før😉 Anonymkode: f1fa5...fad 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 Knip og gi det litt tid (tolker det slik at du har baby). Mitt underliv var også til å gråte av noen måneder. En av de første gangene vi skulle ha sex etter fødselen, så tisset jeg på samboer da jeg ikke hadde veldig god kontroll der nede. Det gikk seg til og er nå normalt og velfungerende 🙂 Husk at kroppen har brukt 9 måneder på å lage baby. Det tar fort 1-1,5 år før man er tilbake til normalen. Når det er sagt, så skal ingen kvinner måtte gå rundt med store plager, lekkasjer etc. over tid bare fordi de har født barn. Det er mulig å få hjelp! Anonymkode: 248a9...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #10 Skrevet 9. juli 2021 Hvorfor bryr dere dere om hvordan det ser ut der nede? Funksjon forstår jeg, men underliv skal ikke akkurat se pene ut. Alle underliv er estetisk sett stygge. Anonymkode: c44e6...102
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #11 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor bryr dere dere om hvordan det ser ut der nede? Funksjon forstår jeg, men underliv skal ikke akkurat se pene ut. Alle underliv er estetisk sett stygge. Anonymkode: c44e6...102 Vel.. Tror de fleste er bekymret for underlivet etter fødsel. Når man da kanskje tar en titt i speilet, så er det nok mange av oss som får sjokk 😅 Legg til at flere av de som svarer her, er proppfull av hormoner pga. baby og amming.. Ting har ikke fortsatt ikke blitt som før, selv om det er flere mnd. siden fødsel, og at ting ikke kjennes normalt forsterkes bare av at det ikke ser normalt ut. Det ikke lett å tenke positivt om den delen av kroppen da. Er forøvrig helt enig i at underliv ikke akkurat er vakkert å se på 😅 Tror de fleste likevel blir fornøyde når de tar tiden til hjelp. Anonymkode: 248a9...bb2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vel.. Tror de fleste er bekymret for underlivet etter fødsel. Når man da kanskje tar en titt i speilet, så er det nok mange av oss som får sjokk 😅 Legg til at flere av de som svarer her, er proppfull av hormoner pga. baby og amming.. Ting har ikke fortsatt ikke blitt som før, selv om det er flere mnd. siden fødsel, og at ting ikke kjennes normalt forsterkes bare av at det ikke ser normalt ut. Det ikke lett å tenke positivt om den delen av kroppen da. Er forøvrig helt enig i at underliv ikke akkurat er vakkert å se på 😅 Tror de fleste likevel blir fornøyde når de tar tiden til hjelp. Anonymkode: 248a9...bb2 Er proppfull av hormoner jeg også. Ammer og fødte for ikke lenge siden. Jeg er bare så glad for at jeg ikke tisser på meg og at det ikke kjennes ut som at noe skal falle ut lengre. Underliv er ikke pent. Det er ikke noe man har i bildealbumet og mimrer tilbake om. Så nope, skjønner ikke at noen gidder å stresse med hvordan det ser ut, så lenge ting fungerer som det skal. Anonymkode: c44e6...102 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er proppfull av hormoner jeg også. Ammer og fødte for ikke lenge siden. Jeg er bare så glad for at jeg ikke tisser på meg og at det ikke kjennes ut som at noe skal falle ut lengre. Underliv er ikke pent. Det er ikke noe man har i bildealbumet og mimrer tilbake om. Så nope, skjønner ikke at noen gidder å stresse med hvordan det ser ut, så lenge ting fungerer som det skal. Anonymkode: c44e6...102 Så fint at du fikk hovere litt i tråden her da🙄 Du får bare avskrive meg som overfladisk. Noe sier meg at du var heldig og slapp unna med et lite pyntesting? De av oss som måtte sy masse og som sitter igjen med underliv som ser ut som en jævla slagmark, det er da ikke så rart om man sørger litt over det. Hvis du hadde giddet å lese HI så hadde du jo sett at det handler hovedsakelig om funksjon og ubehag. Så skikkelig fint og flott for deg at ditt underliv er tipp topp tommel opp igjen, for her er det ikke slik at "ting fungerer som det skal". Og det at underlivet er stygt (jada jada, underliv er ikke pene i utgangspunktet, så får vel skrive styggere enn før!) er en stadig påminnelse om at funksjonen aldri blir som før heller. Anonymkode: 7d97a...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det lenge siden fødsel? Jeg hadde en pyton førstefødsel, med tang og vakuum og rift grad 3a. Trodde aldri jeg skulle bli meg selv igjen. Har fått to barn til etterpå, og merkelig nok, så har tida jobbet med meg. Nå i dag er jeg ikke plaget. Ingen lekkasje eller andre ubehageligheter, og jeg har skjønt at det trumfer utseendet! Det ser jo selvsagt ikke like pent ut som før😉 Anonymkode: f1fa5...fad Det er straks 5mnd siden. Synes utviklingen går feil vei... Har fått inntrykk av at sånt blir verre for hver fødsel, men det stemmer kanskje ikke for alle da? Det gir jo et lite håp AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 10.32): Hos meg har alt gått tilbake til normalen etter noen måneder. Hvor lenge er det siden fødsel? Kan du kunne fått enn skikkelig sjekk hos gynekolog? De seier sikkert at alt «ser bra ut», men fortell dem da om plagene dine. Tenker det er unødvendig å måtte ha det sånn. Kanskje kan du få en operasjon eller skreddersydde øvelser du kan gjøre hjemme for å stramme opp? Anonymkode: 7fbb1...108 Snart 5mnd. "Alt så bra ut" på sjekk hos jordmor ja Får kanskje koste på meg en tur til gynekolog. Anonymkode: 7d97a...9ba
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor bryr dere dere om hvordan det ser ut der nede? Funksjon forstår jeg, men underliv skal ikke akkurat se pene ut. Alle underliv er estetisk sett stygge. Anonymkode: c44e6...102 Fordi menn er overfladiske og fint kan finne på å dumpe dama si når underlivet ikke lenger er like pent og stramt og går ut for å finne seg ei ny ei. Anonymkode: 4eaae...025 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå