Gå til innhold

Leggetid 9 åringen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når legger dere 9 åringen nå i ferien? Min legger seg 21 i ukedager og ish 22 i helger. Jeg synes ikke det er forskjell på ferie og helg, og har sagt at han skal legge seg 22 nå i ferien også. Dette synes jeg egentlig er for sent, men det får gå. Han mener han skal legge seg 22:30, men det skjer ikke 

Anonymkode: f5342...aae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både 9 og 6 åringen min legger seg sent i ferien. Gjerne når jeg legger meg selv. Helt ok i ferie hvor man kan sive lenge på morningen. 

Anonymkode: 5d879...3bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en 10-åring, men hun har fått det for seg at hun skal legge seg kl. 23 i ferien, for de gjør to av hennes beste venninner. Det er greit for meg så lenge hun ikke skal tidlig opp dagen etter.

Anonymkode: 77747...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helst kl 21, men flere dager så sklir det ut.

Anonymkode: dafa9...a22

AnonymBruker
Skrevet

Legger seg rundt midnatt. Vi skal ikke rekke noe, så jeg ser ikke noe problem med det.

Anonymkode: a134a...19a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig 22 men pga at han ofte spiller med klassekamerater så blir gjerne klokken 23. Ikke hver dag da,men noen dager i uken. Han sover da til mellom 10.30-11.00,noe jeg nyter for da kan jeg også sove lenge.

Anonymkode: 13871...9c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rundt kl 23

Anonymkode: a8d67...9dd

AnonymBruker
Skrevet

kl 20.30/21.00 på ukedagene, og nå i ferien ca 23. 

Anonymkode: 29d64...7ef

AnonymBruker
Skrevet

20.30 hverdag og 21.30 helg. Ville forholdt meg til det samme uavhengig av ferie. Man gjør det bare vanskelig for seg selv ved å vike fra faste tider. 

Anonymkode: e0a56...779

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

20.30 hverdag og 21.30 helg. Ville forholdt meg til det samme uavhengig av ferie. Man gjør det bare vanskelig for seg selv ved å vike fra faste tider. 

Eh nei det gjør man ikke, det er null problem å gjøre det her i huset 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har føyelige barn. Her hadde det blitt store prostester om han ikke fikk være oppe lenger i ferien å jeg skjønner han godt. Hvorfor legge barn tidlig når en ikke må? Hvorfor ikke nyte ekstra tid med barnet istedet? Det beste med ferier fra når jeg var liten var nettopp det å få være lengre oppe og sove lenge om morgenen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh nei det gjør man ikke, det er null problem å gjøre det her i huset 

Ingen problem her heller. Når skolen nærmer seg så begynner vi med mer normale tider igjen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Egentlig 22 men pga at han ofte spiller med klassekamerater så blir gjerne klokken 23. Ikke hver dag da,men noen dager i uken. Han sover da til mellom 10.30-11.00,noe jeg nyter for da kan jeg også sove lenge.

Kan du ikke sove lenge selv om ungen din står opp?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legger 8-åringen og 10-åringene kl 20.30, men ikke krise om det blir senere. Om de er senere i seng, sover de heller ikke lengre neste morgen… 

I sommerferien er det full rulle hele dagen og trøtte barn på kvelden. Ingen spilling på mine i ferien ( har gutter), har ikke med oss data og PlayStation og ingen har nevnt at de savner det heller. 

Anonymkode: 2aeda...12a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke sove lenge selv om ungen din står opp?

Joda men hvis han står opp 7 så har ikke jeg samvitighet til å sove til 11.

• Liker 1
Skrevet

Nå i ferien blir det ca 9- halv ti :)

AnonymBruker
Skrevet
Kruspersillen skrev (22 minutter siden):

Nå i ferien blir det ca 9- halv ti :)

På hverdager da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingen problem her heller. Når skolen nærmer seg så begynner vi med mer normale tider igjen.

Samme her

AnonymBruker
Skrevet

Halv 9 på skoledager, og 9, seinest halv 10 i ferien. Sover til mellom 8-halv 10.

Anonymkode: 53989...d92

Skrevet

Skjønner vi er strenge. Vår snart 10-åring legger seg 20 på skoledager (men kan lese på sengen til 20.45), og 21-21.30 i helgene, noen ganger senere om det skjer noe spesielt.

I ferien har han fått være oppe til 22.

Skal sies at han sjelden sover lenger enn til max 8 om morgenen, oftest våkner han før 07.30, uansett hvor sent oppe han er

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...