Emilie1988 Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Hei, er det noen som har erfaring med magebelte etter fødsel? Hjelper det til å få magen smalere fortere? eller er det bare et salgstriks samt ubehagelig å ha på😅
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Med mindre det bor en kirurg i magebeltet så er det humbug. Anonymkode: d31ff...762 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 Tviler. Det er jo muskulaturen som må trenes opp og bindevev som må trekke seg sammen. Kanskje det faktisk gjør motsatt?🤔 Anonymkode: 1db24...024
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Jeg kjøpte et men brukte det ca 1 gang. Brukte en del holdin i starten da magemusklene ikke ga nok støtte. Det er like godt. Anonymkode: 44a41...d33
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Jeg gjort noe i samme gata, jeg har brukt stramme bukser og ligget mye på magen med en pute under magen og det har fungert veldig godt. Magen har trukket seg fort sammen etter hver fødsel og jeg har fortsatt flat mage etter flere barn. Anonymkode: 5bfbf...ce3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 Jeg brukte Belly Bandit Bamboo etter mitt planlagte keisersnitt. (Kjøpte det hos Jollyroom.no. Kan også brukes av de som har født vanlig). Synes det ga god støtte og var veldig behagelig på. Hjalp på å trekke sammen mage/livmor da jeg ikke ammet og det ble mindre vondt/ømt så kan anbefale det Dette med magebelter er noe litt unorskt, og mange som svarer i tråder på nettet har nok ikke prøvd det selv. De bare antar at det er noe tull. Jeg fikk imidlertid ingen negative kommentarer på å bruke beltet da jeg var på sykehuset. I mange kulturer rundt omkring i verden har det fra langt tilbake i tid vært vanlig å bruke slike belter eller annen form for kompresjon, fortalte en jordmor på sykehuset til meg. Anonymkode: 2f0a3...d23 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg brukte Belly Bandit Bamboo etter mitt planlagte keisersnitt. (Kjøpte det hos Jollyroom.no. Kan også brukes av de som har født vanlig). Synes det ga god støtte og var veldig behagelig på. Hjalp på å trekke sammen mage/livmor da jeg ikke ammet og det ble mindre vondt/ømt så kan anbefale det Dette med magebelter er noe litt unorskt, og mange som svarer i tråder på nettet har nok ikke prøvd det selv. De bare antar at det er noe tull. Jeg fikk imidlertid ingen negative kommentarer på å bruke beltet da jeg var på sykehuset. I mange kulturer rundt omkring i verden har det fra langt tilbake i tid vært vanlig å bruke slike belter eller annen form for kompresjon, fortalte en jordmor på sykehuset til meg. Anonymkode: 2f0a3...d23 Hadde du sydd arr eller fikk du sånne metallhemper? Anonymkode: 8a341...8bb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde du sydd arr eller fikk du sånne metallhemper? Anonymkode: 8a341...8bb Sydd arr. Nesten helt usynlig i dag 3 år etter. Anonymkode: 2f0a3...d23
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sydd arr. Nesten helt usynlig i dag 3 år etter. Anonymkode: 2f0a3...d23 Ah, okei. Jeg skal nemlig få sånne hemper og da kan jeg vel ikke bruke belte før de er tatt av? Har kjøpt inn belte. Her er det mannens amerikanske familie som har gjort meg oppmerksom på muligheten, men ser ut som jeg må vente litt da. Anonymkode: 8a341...8bb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ah, okei. Jeg skal nemlig få sånne hemper og da kan jeg vel ikke bruke belte før de er tatt av? Har kjøpt inn belte. Her er det mannens amerikanske familie som har gjort meg oppmerksom på muligheten, men ser ut som jeg må vente litt da. Anonymkode: 8a341...8bb Jeg vet ikke om det har noe å si. Ville spurt på sykehuset. Anonymkode: 2f0a3...d23
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ah, okei. Jeg skal nemlig få sånne hemper og da kan jeg vel ikke bruke belte før de er tatt av? Har kjøpt inn belte. Her er det mannens amerikanske familie som har gjort meg oppmerksom på muligheten, men ser ut som jeg må vente litt da. Anonymkode: 8a341...8bb De tas vel av 4 til 5 dager etter fødsel? Anonymkode: e4d18...5cb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke om det har noe å si. Ville spurt på sykehuset. Anonymkode: 2f0a3...d23 God idé. Jordmor visste nemlig ikke, men synes belte var lurt. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De tas vel av 4 til 5 dager etter fødsel? Anonymkode: e4d18...5cb 7-10 dager. Det er ikke all verdens, men jeg tenker jo at beltet hadde vært nyttig i de første dagene hjemme også. Anonymkode: 8a341...8bb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): God idé. Jordmor visste nemlig ikke, men synes belte var lurt. 7-10 dager. Det er ikke all verdens, men jeg tenker jo at beltet hadde vært nyttig i de første dagene hjemme også. Anonymkode: 8a341...8bb Det var sent, de tok mine stifter på kvelden på dag 4 Anonymkode: e4d18...5cb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var sent, de tok mine stifter på kvelden på dag 4 Anonymkode: e4d18...5cb Det hadde vært veldig fint om det var så tidlig. Det er kanskje litt sent, men det er det som det står i papirene jeg har fått. Har keisersnittet på tirsdag. Anonymkode: 8a341...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå