Gå til innhold

Sover dere med dyne midt på sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av dynetråden om en som svettet ut dyna. Sover dere med dyne om sommeren?

Har man aircondition eller svalt soverom gir det mening. Men ikke om det er varmt på soverommet. Dere med varmt soverom og dyne, er det fordi dere er så vant til å ha sove med noe tungt over dere resten av året? Det blir en avhengighet? Begynte å tenke over dette nå 😆

Anonymkode: 094c3...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en superlett, tynn sommerdyne. Men ligger ikke alltid med hele over meg, har den ofte foran meg og mellom bena.

Har veldig vanskelig for å sove uten noe over meg.

• Liker 5
Skrevet

Har den stort sett mellom beina for å unngå hud mot hud på de varmeste nettene.

AnonymBruker
Skrevet

Vinterdyne. Må ha noe litt tungt på meg.

Anonymkode: 117cc...8ba

AnonymBruker
Skrevet

Har sommerdyne. Den er sval nok her vi bor. Varmepumpa står på kjøling stort sett hele sommeren, så det blir aldri glohett her inne. De gangene det skulle bli varmt brukes dyna bare for å unngå hud mot hud. Takler ikke å sove uten noe på meg som veier litt. Var i hellas, varmt, med laken som dyne. Aldri sovet så dårlig på ferie. 

Anonymkode: bb9e7...d04

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dyne ja, men om sommeren bruker jeg den mest til å ha rundt meg, istedenfor oppå. Blir det spesielt varme netter bruker jeg bare dynetrekket.

Anonymkode: 770cb...5eb

• Liker 1
Skrevet

Dynetrekket stort sett i fra mai til september.

AnonymBruker
Skrevet

Har sommerdundyne. Den ligger delvis over meg og rundt meg når det er ekstra varmt. Vinduet står på vi gap.  Jeg sover godt i Hellas/Italia med kun et laken over meg, men da snakker vi om en helt annen temperatur på natta og gjerne aircondition. 

Anonymkode: 64d14...a50

AnonymBruker
Skrevet

Dyne og vifte 😄

Anonymkode: 03ba4...7e9

AnonymBruker
Skrevet
lurker skrev (10 minutter siden):

Jeg har en superlett, tynn sommerdyne. Men ligger ikke alltid med hele over meg, har den ofte foran meg og mellom bena.

Har veldig vanskelig for å sove uten noe over meg.

Men har du dynetrekket over deg har du noe over deg? Fattern jobbet i en stat langt nord i usa et år. Han dro for å kjøpe dyne men de solgte ikke vanlige dyner noe sted. Bare sånne sengetepplignende greier. Så det er kanskje bare i Nord Europa det er vanlig å bruke dyne? 

Skrevet (endret)

Sov med dynetrekk over i går. 

Veldig kaldt. Opplevde at jeg gikk på toalettet fem ganger fra midnatt til morgen!  Holder meg fint til sommerdyne 

Endret av bundaberg
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Inspirert av dynetråden om en som svettet ut dyna. Sover dere med dyne om sommeren?

Har man aircondition eller svalt soverom gir det mening. Men ikke om det er varmt på soverommet. Dere med varmt soverom og dyne, er det fordi dere er så vant til å ha sove med noe tungt over dere resten av året? Det blir en avhengighet? Begynte å tenke over dette nå 😆

Jeg har samme tykke andedun dynen hele året men så er jeg en tvers gjennom frostmakk.

Anonymkode: a0950...973

Skrevet

Sommerdyne, stort sett sånn halvveis under og mellom beina 😅 og vifte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takler ikke å sove uten noe på meg som veier litt. Var i hellas, varmt, med laken som dyne. Aldri sovet så dårlig på ferie. 

Dette burde det forskes på haha. Om det bare er en vanesak eller om man faktisk sover bedre med dyne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vinterdyne. Må ha noe litt tungt på meg.

Anonymkode: 117cc...8ba

Da burde du jo kjøpe vektdyne istedet for sommern!! (Hvis du føler det er for varm med vinterdyna ja) 

https://www.testmagasinet.no/beste-vektdyne/

Jeg liker best å bare ha et bomullslaken, men ønsker meg et lappeteppe eller heklet teppe, greit med sommerdyne altså, men nesten alle blir for varme for meg. 

Anonymkode: 23966...f5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette burde det forskes på haha. Om det bare er en vanesak eller om man faktisk sover bedre med dyne. 

Hadde sikkert vendt meg til det på sikt, men det var veldig deilig å komme hjem til senga 😅 har store planer om å pakke med et sånn tynt fleecepledd neste gang, bare for å få litt mer vekt på. 

Skrevet

Sover med sommerdyne "i beredskap" men trekker den ikke over meg når det er skikkelig varmt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...