Gå til innhold

OsloMet poenggrense - hvordan beregnes det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser poenggrense for et studie jeg er interessert i på OsloMet er 2.54.

Hvordan beregnes det? Jeg synes det var et lavt tall, jeg. 

Anonymkode: 4635b...336

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket studie er dette? Er det ordinær kvote eller førstegangskvote?

Anonymkode: ca931...e21

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som et masterstudium, da konkurransepoengene for studiene på Samordna opptak er høyere enn 20. Da regner du ut snittet fra bacheloren, der A=5, B=4, C=3 osv. 

2,54 er uansett ikke et høyt snitt for å komme inn på master. Meg bekjent krever alle universiteter og høyskoler C eller bedre i snitt for å bli tatt opp til master (gjelder selvsagt ikke integrert master), så lavere enn 2,5 kan man ikke gå. 

Anonymkode: 3e6fb...c37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det høres ut som et masterstudium, da konkurransepoengene for studiene på Samordna opptak er høyere enn 20. Da regner du ut snittet fra bacheloren, der A=5, B=4, C=3 osv. 

2,54 er uansett ikke et høyt snitt for å komme inn på master. Meg bekjent krever alle universiteter og høyskoler C eller bedre i snitt for å bli tatt opp til master (gjelder selvsagt ikke integrert master), så lavere enn 2,5 kan man ikke gå. 

Det er ikke master, men deltidsstudium på bachelornivå. Det er bare 1 år. Regnes det fortsatt med A som 5, B som 4, osv?

AnonymBruker
Skrevet

Her må du jo se på feil tall. Hvilket studium er det? 

Anonymkode: 16486...dad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke master, men deltidsstudium på bachelornivå. Det er bare 1 år. Regnes det fortsatt med A som 5, B som 4, osv?

Nei, da har det ingen relevans. 

Jeg er også nysgjerrig på hvilket studium det er. 

Skrevet

Ja, her må du ha lest feil. Poeng skrives som 25,4, ikke 2,54. Men om poenggrensen faktisk hadde vært så lav ville det stått "alle kvalifiserte"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...