Gå til innhold

Er det mulig å få nye nære gode venner i en alder av snart 30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med en jentejeng som er fullstendig krise. Det er drama fra a til å og det er nesten værre nå enn når vi var 15. Jeg kan ikke ha dem i livet mitt lenger, jeg blir deprimert og får angst. Jeg er voksen nå og kan ikke fortsette sånn. Noen av dem har nylig begynt med narkotika også. Det er helt tragisk alt sammen! Jeg har slitt med selvmordstanker i det siste og begynte å planlegge pga det livet her og jeg føler meg fanget til kontinuerlig drama og krig og kjeft 😭 

Jeg har prøvd sånne venne apper, men det er søren meg ikke barebare.... 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan få nye venner om jeg sier at jeg ikke har noen venner heller, det må jo skremme dem bort? 

Hva skal jeg gjøre..... er fryktelig ensom. 

Anonymkode: f6d3e...932

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37. Alle mine venner har jeg fått de siste årene. Jeg har to barn og venninnene mine har jeg møtt pga ungene. Hadde aldri en stor gjeng med barndomsvenner. Litt misunnelig på de som har det. 

Anonymkode: 0ca62...d47

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 48 og får stadig flere bekjente der noen blir venner. Mine beste venner har jeg kjent i 7-10 år. Men har nære venner jeg har kjent i 3-4 og også noen nye potensielle.

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg mye igjen. Jeg er også mye alene og er ensom og forlatt. Da to av tidligere venninner bare utfrøs meg så tør jeg ikke å få nye venner i frykt for at det skal skje igjen. Jeg ble akutt sucidale etterpå og jeg tør rett og slett ikke mere. Får bare uheldige erfaringer i livet. 

Klem til deg❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er 37. Alle mine venner har jeg fått de siste årene. Jeg har to barn og venninnene mine har jeg møtt pga ungene. Hadde aldri en stor gjeng med barndomsvenner. Litt misunnelig på de som har det. 

Anonymkode: 0ca62...d47

Du hadde ikke misunnet denne gjengen. Den går på helsa løs.... flere innleggelser, selvmordsforsøk, svik og alt som hører med innad i denne gjengen. Det er ikke normalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nathea skrev (2 minutter siden):

Kjenner meg mye igjen. Jeg er også mye alene og er ensom og forlatt. Da to av tidligere venninner bare utfrøs meg så tør jeg ikke å få nye venner i frykt for at det skal skje igjen. Jeg ble akutt sucidale etterpå og jeg tør rett og slett ikke mere. Får bare uheldige erfaringer i livet. 

Klem til deg❤️

Hvor bor du da og hvor gammel er du ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor bor du da og hvor gammel er du ? 

Jeg tør ikke å skrive det her i frykt for å bli gjenkjent🙈 Er så redd for at noen skal kjenne meg igjen. Flaut liksom.

AnonymBruker
Skrevet
Nathea skrev (1 minutt siden):

Jeg tør ikke å skrive det her i frykt for å bli gjenkjent🙈 Er så redd for at noen skal kjenne meg igjen. Flaut liksom.

Kan jeg sende deg pm da? Hvis du vil bli kjent 🤷‍♀️ er kanskje lettere å bli kjent med likesinnede 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan få nye venner om jeg sier at jeg ikke har noen venner heller, det må jo skremme dem bort? 

Jeg tenker at du fint kan være ærlig om at du ser deg om etter nye venner fordi miljøet i den gamle gjengen ikke er bra for deg lenger. Vil tro de aller fleste kjenner seg igjen i det, eller minste forstår det.

Har du noen hobbyer eller fritidsinteresser? Kanskje du kan melde deg inn i en forening, evt. en facebook-gruppe, for en hobby du liker (eller har lyst til å teste)? Da vil du kanskje kunne få noen nye bekjente i det miljøet, og så forhåpentligvis vil det balle på seg etterhvert. 

Til slutt vil jeg bare sende deg en klem. Veldig leit å høre at du er så ensom og at du ikke har det bra. Har du noen å snakke med om de vanskelige tankene? Kan du eventuelt snakke med fastlegen? Klem🌼

Anonymkode: b9819...4a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vil jeg absolutt tro.

Mitt tips er å melde seg som frivillig. Dyrebeskyttelsen, Norges Røde Kors, frelsesarmeen osv. er alle gode steder å begynne🙂 

Lykke til!

Anonymkode: 85747...f55

AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig at du er i en vennegjeng som drar deg ned.

Jeg tror aldri det er for sent å finne nye venner eller bli kjent med nye folk 🙂 

Ta initiativ til å finne på ting med nye mennesker du møter gjennom jobb eller studier. Jeg tror mange tenker det samme, at det er for sent med nye venner i 30-årene, men få sier nei hvis de blir invitert 🙂

Eller så er det som andre har nevnt her, meld deg som frivillig eller meld deg inn i turgrupper 😊 Alt etter hva du liker å gjøre 

Anonymkode: d05d3...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! Jeg har fire nære venner, to av dem har blitt det i slutten av mine 30-år. Jeg er 41 nå.

Anonymkode: 44d44...d9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har vokst opp med en jentejeng som er fullstendig krise. Det er drama fra a til å og det er nesten værre nå enn når vi var 15. Jeg kan ikke ha dem i livet mitt lenger, jeg blir deprimert og får angst. Jeg er voksen nå og kan ikke fortsette sånn. Noen av dem har nylig begynt med narkotika også. Det er helt tragisk alt sammen! Jeg har slitt med selvmordstanker i det siste og begynte å planlegge pga det livet her og jeg føler meg fanget til kontinuerlig drama og krig og kjeft 😭 

Jeg har prøvd sånne venne apper, men det er søren meg ikke barebare.... 

Hva skal jeg gjøre..... er fryktelig ensom. 

Høres grusomt ut! Hvor holder du til? Kanskje vi bor nært :) 

Anonymkode: 0c027...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Få deg barn. Du treffer flere gjennom barna dine. Husk det!

Anonymkode: 07f97...d1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Få deg barn. Du treffer flere gjennom barna dine. Husk det!

Anonymkode: 07f97...d1e

Ja, for det er jo så enkelt....

Anonymkode: 78f57...8f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mulig, men ikke så enkelt.

Lettest er å bli venner med kollegaer

Anonymkode: 0b6f9...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått det til.. Hadde en god å stabil vennegjeng frem til jeg var 25..Men så skjedde det ting som gjor at denne gjengen ble splittet. Noen fikk barn, noen flyttet osv.. Etter det har ikke jeg hatt noen nære venner. Startet i ny jobb for 4 år siden. Har prøvt å bli venner med kollegaene mine, men jeg merker godt at jeg bare er en kollega. Spurt flere om vi skal finne på noe, ta en øl osv men får stort sett beskjed om at dem har andre planer 🙈 Jeg er nå 34 år, å kjenner veldig på at jeg ikke har noen å ringe når ting er vanskelig enten på jobb eller hjemme. Har heller ikke god kontakt med familien, så er ganske ensom.

Anonymkode: 439a1...fc1

Skrevet

Det er absolutt mulig. Har du noen hobbyer? Liker du sport? Prøvd vennegrupper på Facebook? Finnes jo utrolig mange «møteplasser» om du har noen hobbyer feks

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 28 å har ingen venner (som jeg kan prate med om alt, ha det morro med, dra ut å oppleve ting osv), så føler med deg

Anonymkode: 204fd...e35

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en ny venn☺️ Du prøver jo det her, og det er kjempefint. Det finnes mange spennende mennesker i verden

Anonymkode: ab443...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...