AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Del Skrevet 8. juli 2021 Jeg har kun vært en gang på Hausken. Fortalte om prosjektet om å ta ivf i utlandet. De tok ultralyd, og sa at resultatet var veldig bra, og derretter så ønsket de meg lykke til videre i utlandet med IVF. Jeg har også tatt hormonprøver hos en norsk privatlege. Den var også fin. Men ellers har jeg ikke hatt noe kontakt med norske leger / norsk klinikk videre om dette. Klinikken i utlandet har overtatt hele prosjektet. De vil til og med gi meg medisiner som jeg skal bruke i denne forbindelsen: ved innsett av embryo / via eggdonasjon: estrofem og utrogstan. Men kan jeg ta imot medisiner som utenlands klinikk gir meg, eller er det noe som må gis via lege i Norge? Noen som vet litt om det. Jeg skal jo ta ivf- prøverørsbehandlingen i utlandet, så regner med at det ikke er så gale å ta imot medisiner fra dem i deres land. Årsaken til at vi velger å bruke utenlands klinikk er at min mann er fra landet som vi skal ta ivf/ prøverør i. Det passer ganske fint i forbindelse med besøk hos hans nærmeste familie, og med tanke på at det er billigere enn i Norge. Håper på råd i denne forbindelse om dette med medisinene? Forsøker å søke rundt ,men har ikke lest om noe norske bruke estrofem, og utrogstan ennå. Anonymkode: a9693...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Del Skrevet 8. juli 2021 Du må jo bruke det de gir deg resept på der du er. Ingen lege i Norge vil skrive ut noe annet uten at du følges av de. Og skal du følges av de så må de jo behandles av de.. Anonymkode: c6e21...c42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Del Skrevet 9. juli 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Du må jo bruke det de gir deg resept på der du er. Ingen lege i Norge vil skrive ut noe annet uten at du følges av de. Og skal du følges av de så må de jo behandles av de.. Anonymkode: c6e21...c42 På den klinikken som jeg bruker i utlandet så gir de medsiinene i en pose. Hausken sa seg ikke villig til å følge opp videre, de ønsket meg bare lykke til. Så det er nok årsaken til at det er kun den utenlandske klinikken som følger meg. For det er jo de som skal ta ivf. Og de som egentlig behandler meg. Trodde at noen gjerne gikk på to klinikker dersom klinikken var i utlandet. Men leser på internett nå at det er folk som kun benytter seg av klinikken i utlandet. Anonymkode: a9693...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mumlehumle Skrevet 9. juli 2021 #4 Del Skrevet 9. juli 2021 Jeg har fått hentet resept her i Norge. Resepten fikk jeg fra klinikken som jeg bruker i Finland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Del Skrevet 9. juli 2021 1 hour ago, Mumlehumle said: Jeg har fått hentet resept her i Norge. Resepten fikk jeg fra klinikken som jeg bruker i Finland. Takk for svar. Ja, da er det mulig å få hentet resepten i Norge, tross at klinikken er utenlands. :) Veldig greit!. Anonymkode: a9693...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 9. juli 2021 #6 Del Skrevet 9. juli 2021 Vi brukte en klinikk i Danmark. Var på en kontroll hos gynekolog som de samarbeider med i hjembyen min, og måtte fly ned til Oslo for en kontroll. Kan sikkert få time hos uavhengige gynekolog om man ønsker, for å sjekke når det er på tide å reise ned til klinikken for uttak. Jeg hentet ut medisiner i Norge fra Danske resepter. Fikk tilbake utlegg til medisiner over 20000kr akkurat som vi gjor fra våre forsøk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #7 Del Skrevet 10. juli 2021 Hentet ut medisiner i utlandet, prisene er skyhøye i Norge, så sparte omtrent 50% på dette. (hadde brukt opp offentlige forsøk) Man trenger ikke en klinikk i Norge. Blodprøver og gyn kan man ta privat i Norge for å slippe å reise for kontroller. Anonymkode: 9ae94...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Del Skrevet 10. juli 2021 Jeg vet at en del danske klinikker samarbeider med norske leger. Maigaard feks har en liste over norske leger som de samarbeider med. dersom du går for eggdonasjon så har du egentlig ikke behov for særlig oppfølging i Norge. Det er mer hvis du skal modne egg- så må du på kanskje på flere ultralyder for å finne den rette dagen før egguttak - da er det fint å kun reise for egguttak og embryooverføring og ikke for hver eneste ultralydundersøkelse ... Anonymkode: 7d461...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hentet ut medisiner i utlandet, prisene er skyhøye i Norge, så sparte omtrent 50% på dette. (hadde brukt opp offentlige forsøk) Man trenger ikke en klinikk i Norge. Blodprøver og gyn kan man ta privat i Norge for å slippe å reise for kontroller. Anonymkode: 9ae94...206 Hvilket land? Anonymkode: 7d461...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvilket land? Anonymkode: 7d461...8e5 UK. Anonymkode: 9ae94...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #11 Del Skrevet 10. juli 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Hentet ut medisiner i utlandet, prisene er skyhøye i Norge, så sparte omtrent 50% på dette. (hadde brukt opp offentlige forsøk) Man trenger ikke en klinikk i Norge. Blodprøver og gyn kan man ta privat i Norge for å slippe å reise for kontroller. Anonymkode: 9ae94...206 Ja, da er det nok best å bruke medisinene som jeg får fra utlandet. Vil ikke risikerte å betale 50 prosent mer for bare medisinene. Vet ikke hvor dyrt dette blir. Det er mannen min som betaler alt sammen. Men det koster å ta ivf sier han. Jeg tok noen blodprøver og gynokolog privat i Norge tidligere, og det kostet. Blodprøvene kostet ca 600 kroner med legetime. Pluss 1500 kroner for en ultralyd. Anonymkode: a9693...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, da er det nok best å bruke medisinene som jeg får fra utlandet. Vil ikke risikerte å betale 50 prosent mer for bare medisinene. Vet ikke hvor dyrt dette blir. Det er mannen min som betaler alt sammen. Men det koster å ta ivf sier han. Jeg tok noen blodprøver og gynokolog privat i Norge tidligere, og det kostet. Blodprøvene kostet ca 600 kroner med legetime. Pluss 1500 kroner for en ultralyd. Anonymkode: a9693...831 Betalte ca 18 000 for medisiner i Norge. I UK var prisen på tilsvarende 9 000. Forsøket i seg selv kostet oss vel 70 000 til klinikken. Men det var med gentesting og en del annen teknologi de ikke hadde i Norge den gang. Anonymkode: 9ae94...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, da er det nok best å bruke medisinene som jeg får fra utlandet. Vil ikke risikerte å betale 50 prosent mer for bare medisinene. Vet ikke hvor dyrt dette blir. Det er mannen min som betaler alt sammen. Men det koster å ta ivf sier han. Jeg tok noen blodprøver og gynokolog privat i Norge tidligere, og det kostet. Blodprøvene kostet ca 600 kroner med legetime. Pluss 1500 kroner for en ultralyd. Anonymkode: a9693...831 Jeg fikk rekvisisjon av privat klinikk og tok prøvene hos fastlegen. Tror jeg betalte 280 kr. Anonymkode: 7d461...8e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå