Gå til innhold

Hvem er best kokk? Ingrid Espelid Hovig eller Eivind Hellstrøm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si Ingrid Espelid Hovig, fordi hun satte pris på å lage tradisjonell mat fra bunnen av sånn som den var. Synes Hellstrøm ødelegger mye av den tradisjonelle maten med moderne tull. Han har for lengst ødelagt juleribba f.eks. 

Anonymkode: edca2...d56

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingrid Espelid.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker nok Hellstrøm er mer bevandret med internasjonal kokkekunst, men hadde jeg kunne valgt hvem jeg ville spist maten til ville det blitt trad mat hos Ingrid.

Synes sånn fancy-schmancy kokkekunst er ræva, og lager bedre mat til meg selv, selv.

Anonymkode: 8552d...0aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke sammenlignes. Blir som å sammenligne motorsykkel og bil. Eyvind har forresten lært mye av Ingrid, så til og med han ville nok sagt Ingrid var på topp på deg klassiske, så har han eksperimentert litt videre og gjort det bra. 

Anonymkode: be321...ec8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker nok Hellstrøm er mer bevandret med internasjonal kokkekunst, men hadde jeg kunne valgt hvem jeg ville spist maten til ville det blitt trad mat hos Ingrid.

Synes sånn fancy-schmancy kokkekunst er ræva, og lager bedre mat til meg selv, selv.

Anonymkode: 8552d...0aa

Hellstrøm påstår at han setter pris på tradisjonell mat, men han gjør da slettes ikke det. Han snakker om det, men gjør allikevel om på det. Synes han virker overvurdert. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes Hellstrøm ødelegger mye av den tradisjonelle maten med moderne tull. Han har for lengst ødelagt juleribba f.eks. 

Hvordan har han ødelagt juleribba?

Anonymkode: 59ef3...d8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan har han ødelagt juleribba?

Anonymkode: 59ef3...d8d

Med forskjellige slags urter, frukt osv... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi lager ribba etter Helstrøms tips. Funker veldig bra. 

han tipset bl annet om å ha rist under, så tallerken, og vann i bunn, og om å kutte etter at man begynte å steke, da er der mye enklere å kutte. Og tallerken gjør at ribba «åpner» seg og svor blir bedre stekt. 

Anonymkode: 6b187...30c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller bestilt en 3-retters laget av Hellstrøm enn Ingrid Espelid Hovig. Hans type kokkelering er mye mer min bane enn Ingrid sin.

Anonymkode: 60d72...f8b

• Liker 7
Skrevet (endret)

Helt umulig å svare på.  De var/er enere på hver sin måte i hver sin generasjon.

Det finnes et videoklipp av en ung og skjeggete Hellstrøm på besøk hos Ingrid.  Morsomt. Kanskje noen finner og poster det...?   😊

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...