Gå til innhold

noen av dere som har

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen av dere som har erfaring med behandling av medisiner, operasjon, homøopatiske midler, akupunktur eller fysioterapi? Og hva slags sykdomsforståelse ligger bak de evt behandlingsformene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forhold til hva da?

Mulig jeg er litt dum nå men jeg skjønner ikke helt spørsmålet..... :roll:

Skrevet
noen av dere som har erfaring med behandling av medisiner, operasjon, homøopatiske midler, akupunktur eller fysioterapi? Og hva slags sykdomsforståelse ligger bak de evt behandlingsformene?

Erfaring med behandling av medisiner, operasjon + + + +?????????

Du å vet vel at om man er syk trenger man iblandt medisiner. Å i blandt må man opereres..

Skjønte ikke poenget her jeg heller??

Men medisiner brukes jo dersom du skal knekke ned et virus bl.a. Eller for å lindre smerter..

Operajon skjer jo dersom noe er 'ødelagt' inni deg, eller om du har et sår som noe sitter fast i, brudd etc..... Mye man må opereres for ja..

Homøopatiske midler kjenner jeg ikke så mye til.

Akupunktur blir jo mye brukt mot migrene og lokale smerter i hodet bl.a.

Fysioterapi får du dersom du må trenes opp igjen etter en skade av noe slag..

Har jeg forstått deg rett???

eeeh :roll::klem:

Skrevet

Ikke helt klart for meg hva som menes heller...

Mener du hvilken behandling som er best sett i forhold til hverandre, eller om de som utfører de forskjellige behandlingsformene har kunnskap for å behandle skaden/sykdommen riktig?

Er jo veldig avhengig av hva som skal behandles, hvilken metode som er best. Som tidligere nevnt.

-viXen-

Skrevet

Jeg bruker av og til homeopati i kombinasjon med akupunkter i vinterhalvåret, for å styrke immunforsvaret sånn at jeg ikke blir forkjølet og får munnsår.

Jeg synes det virker, på den måten at jeg holder meg friskere når jeg tar en slik behandling eller to som forebygging.

Homeopati bygger på et prinsipp om at "like virker mot like" (ondt skal ondt fordrive), og urtemedisinene er så uttynnet at de praktisk talt er uten virkestoffer. Det virker egentlig som humbug... Jeg går meg på det fordi akupunktørene ofte liker å bruke begge behandlingsformene sammen for det jeg trenger hjelp mot, det koster ikke all verden, og det gjør heller ingen skade.

Akupunktur er en del av skolemedisinen i Kina.

Jeg ville aldri brukt alternative behandlingsformer istedenfor skolemedisin, bare som tillegg, og jeg ville ikke brukt det mot alvorlige sykdommer. Er ikke så sterk i troen :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...