Gå til innhold

når kunngjøres vielsen i aviser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er i gang med planlegging av bryllup, og lurer på hvor lenge før bryllupet skal være at vielsen skal komme i avisen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde i to aviser, den ene onsdagen før, og den andre på torsdagen. Og så giftet vi oss på lørdagen.

-og vi fikk nok noen ekstra gaver fordi folk så det i avisen... hihii

Gjest Anonymous
Skrevet

Med tanke på potensielle innbrudd i hjem eller selskapslokale, ville jeg ha valgt å først ha annonse i avisen etter at bryllupet har funnet sted.

Alle som kjenner deg og som vil se brudeparet eller gi presang har fått vite dette gjennom jungeltelegrafen og vil nok være der på dagen likevel.

Gjest Hot News
Skrevet

Pleier man ikke ofte ha bildet og tekst som forteller man har giftet seg da, noen dager etterpå? :o

Apropos innbrud er det vel en det som forventer man drar på brullypsreise? :o :o Hvor lenge kan man vente?

Skrevet

I vår lokalavis kommer det ett innrykk med "Vi gifter oss...." ca 4 dager før vielsen (Flere har den flere ganger uka i forveien). Så kommer det bilde av brudeparet med tekst ca 1 mnd etter bryllupet - eller mer.

Lykke til med planleggingen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette med bilde av brudeparet i avisen er somoftest noe som først kommer flere uker etter selve bryllupet. Først skal du få bildene levert fra fotograf, og så skal du vente i køen i avisen før du får det inn. Det er ihvertfall ikke uvanlig at det står at brudeparet giftet seg for både en og to og tre måneder siden.

Dette med bilde i avisen er noe som somoftest kommer i tillegg til skriftlig kunngjøring enten før eller etter ekteskapsinngåelsen. Hvor lenge før eller etter er nå opp til brudeparet selv.

Jeg er litt paranoid, jeg da, så skulle jeg reise på en bryllupsferie rett etter bryllupet så tror jeg at jeg hadde ventet til vi var tilbake igjen med å sette inn annonsen i avisen.

Da står det under "Ekteskap inngått". NN, Oslo og nn, hamar giftet seg i halden 17. aug 2002. For eksempel.

Dette er kanskje litt stusselig i forhold til den andre varianten, hvor det ofte står at: NN, Oslo og nn, hamar gifter seg lørdag 31 aug 2002 i halden kirke kl 1400. Adresse for dagen er halden festlokale.

Da vet potensielle innbruddstyver at dere ikke er hjemme den dagen, og hvilket tidspunkt det sannsynligvis ikke er folk i selskapslokalet.

Så et godt råd: Ikke bring presanger og alkoholholdige drikkevarer til selskapslokalet før det kommer til å være folk der. F eks kommer ofte serveringspersonellet noen timer før gjestene og kan da ta seg av dette.

Tror ikke det er så ofte slikt skjer, men man vet jo aldri. Bedre føre var enn ettersnar. Har hørt noen skrekkhistorier om brudepar som har blitt frastjålet all alkoholen natt til bryllupet (i selskapslokalet), og gavebord som er blitt tømt mens brudeparet var i kirken.

Innbrudd og tyveri er det frekkeste jeg vet om! at noen kan gjøre slik mot andre? Forferdelig er det

Hilsen paranoid og velmenende

Skrevet

Vi hade annons på måndagen och på fredagen (bröllopsdagen) som aviserade vår vigsel tillsammans med adress för dagen. Adressen var ju samma som vi bodde på (i sommarhuset) så stöld var inget vi oroade oss för. Redan på måndagen efter levererade vi foto till tidningen och fick in det till tisdagen. Detta var i Norge för att avisera för hans gamla vänner och släkt (vi var ju bara familjen på bröllopet), och det kostade ingenting.

I sverige kostade det 500 kr för att få in en avisering i förväg - något som man inte heller brukar göra här - och 1000 kr för minsta svart-vita bilden i tidningen efteråt.

Skrevet

Vi hadde annonse i avisen onsdagen før bryllupet, og bilde i etterkant kom ca 1 1/2 mnd etter bryllupet.

Når det gjelder innbrudd er det jo "bare" å ta med seg gaver o.l. hjem på natten, så slipper man å være bekymret for det.

Skrevet

Vi kommer til å ha et lite innlegg i lokalavisa noen dager før,

også kommer vel bildet ca en måned etter at vi har giftet oss

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...