AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Har du noen gang hatt en dårlig og/eller ufin behandler i psykiatrien? Ble du i så fall preget av dette i ettertid? Kuttet du kontakten umiddelbart? Fikk du byttet? Tenker på alt fra psykiatere til sosionomer. Om du ønsker å dele din erfaring, setter jeg stor pris på det. Anonymkode: aed66...d76
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Ja. En narsissistisk behandler. Jeg kødder ikke, han er faktisk det. Ingen liker ham. Verken pasienter eller kollegaer. Fikk ikke byttet. Er heldigvis lenge siden nå. Anonymkode: 725aa...e52 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 Selv gikk jeg lei av kvinnelige behandlere som ble så emosjonelt preget av det jeg sa at det ga utslag i hvor profesjonelle de var i sin jobb. Derfor snakker jeg kun med mannfolk Anonymkode: 66ed2...29e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Selv gikk jeg lei av kvinnelige behandlere som ble så emosjonelt preget av det jeg sa at det ga utslag i hvor profesjonelle de var i sin jobb. Derfor snakker jeg kun med mannfolk Anonymkode: 66ed2...29e Snakk om å være narscissist. Var helt sikkert de som var problemet, ikke du. Merkelig detta Anonymkode: db26b...287 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 Ja har hatt en, jeg fikk ikke snakke om visse tema fordi hun mente jeg var sinna på henne, tross i at jeg forklarte at jeg ikke var sinna på henne men på situasjonen som hadde vært tidligere i livet. Så da var det enklere for henne at jeg ikke snakka om det. Alt jeg hadde trengt var noen som lytta til hva jeg hadde opplevd og kunne være med å sortertere følelsene. Amatør psykolog.Ja ja skal slutte hos henne, prøvde og ta det opp, men det ble allikevel ingen forandring. Anonymkode: b756e...a1e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Jeg gikk hos en psykiater jeg mener bidro til å gjøre meg sykere, men det er jo vanskelig å si om det var hvem hun er eller hvordan vi matchet. Anonymkode: f71b1...377
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 Fikk kjeft for å ha panikkanfall i timen, flere ganger. Noe som trigget høy angst som førte til angstanfall (ikke det samme som panikkanfall) og jeg fikk flere beskjed om å ro meg ned ellers så må jeg gå. Hun mente jeg var vrang og vanskelig, uten å evne å se at hun selv ene og alene hadde skyld i problemet. Tok meg 3 år å senke skulderene og å komme meg unna angstanfall hos neste behandler. All ære for hennes ekstreme tålmodighet! Vi har hatt timer som er 2-4 timer lange, hvor 80% er fullstendig panikk, angstanfall, enda mer panikk og ren angsthelvete. Men hun har stått stødig og hjulpet meg mer enn hva jeg kan beskrive. Et tungt arbeid, alt på grunn av hun forrige behandleren som nesten ødela meg. Jeg ønsket ikke å lage sak utav det med hun forrige, så aner ikke hva som skjedde. Om hun sluttet selv eller hva det var. Vet bare at min nåværende psykolog var i møte med henne og sjefen og plutselig en dag så var det et nytt navn på døren hennes. For hennes behandling var ikke etter boken i det hele tatt. Anonymkode: 8c914...bf8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #8 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fikk kjeft for å ha panikkanfall i timen, flere ganger. Noe som trigget høy angst som førte til angstanfall (ikke det samme som panikkanfall) og jeg fikk flere beskjed om å ro meg ned ellers så må jeg gå. Hun mente jeg var vrang og vanskelig, uten å evne å se at hun selv ene og alene hadde skyld i problemet. Tok meg 3 år å senke skulderene og å komme meg unna angstanfall hos neste behandler. All ære for hennes ekstreme tålmodighet! Vi har hatt timer som er 2-4 timer lange, hvor 80% er fullstendig panikk, angstanfall, enda mer panikk og ren angsthelvete. Men hun har stått stødig og hjulpet meg mer enn hva jeg kan beskrive. Et tungt arbeid, alt på grunn av hun forrige behandleren som nesten ødela meg. Jeg ønsket ikke å lage sak utav det med hun forrige, så aner ikke hva som skjedde. Om hun sluttet selv eller hva det var. Vet bare at min nåværende psykolog var i møte med henne og sjefen og plutselig en dag så var det et nytt navn på døren hennes. For hennes behandling var ikke etter boken i det hele tatt. Anonymkode: 8c914...bf8 Herregud.. å ha panikk angst og sitte hos en psykolog som skal hjelpe, og når hun ikke takler det, hvem skal da takle det? stakkars deg! Anonymkode: 126e3...9c6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 Tusen takk til dere som har delt deres historie! Anonymkode: aed66...d76
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #11 Skrevet 9. juli 2021 Opplevde en behandler som behandlet meg som om jeg var manipulerende og løy om det jeg hadde blitt utsatt for. Det er det verste jeg har opplevd i psykiatrien. Var så usikker på meg selv at jeg ikke klarte å si henne mot, og turte ikke å spørre om å bytte behandler heller. Hun var nyutdannet psykolog på det tidspunktet, så jeg håper hun har lært mer nå. Anonymkode: 48a77...99a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #12 Skrevet 9. juli 2021 Skolepsykologen på den videregående skolen jeg gikk på mente at fibromyalgi ikke var en skikkelig diagnose•, hun mente at smertene jeg slet med kun satt i hodet mitt! Mine kroppslige plager var ikke ekte, det var bare noe jeg diktet opp for å få sympati, kontorstol i klasserommet, ekstra tid på prøver/tentamener/eksamener, mer godkjent fravær, ekstra sett med bøker, heiskort osv. osv.! Hun skal ha rett i at jeg var feildiagnostisert, men det er heldigvis ingenting gale med hodet mitt, men med beina mine! (Men det ble først avklart ti år senere da jeg har en veldig sjelden diagnose!) Den damen var helt psycko! Jeg var der fordi jeg blant annet ikke hadde det så bra hjemme, det var mye familieproblemer, men det eneste hun ville snakke om var å høre stemmer i hodet! Hun mente bestemt at jeg hørte stemmer i hodet som sa at jeg skulle finne på ting for å få ovennevnte ting og mer tilrettelegging! På grunn av dette sendte hun et veldig langt brev til fastlegen min hvor hun bad om at jeg måtte kalles inn slik at jeg kunne få skikkelig hjelp og utredning! Fastlegen min hadde himlet med øynene og rev i stykker brevet før jeg hadde time hos henne for noe helt annet enn dette, så jeg fikk aldri lese det selv, ble bare gjenfortalt hva innholdet var, derfor tror jeg at hun ikke fortalte alt som stod der for å verne meg litt. Heldigvis kjente fastlegen min meg veldig godt, og visste derfor at det ikke var noe hold i disse påstandene psyckodamen kom med, så derfor la hun hele saken død uten å nøle! Psyckodamen hadde også skrevet at jeg ikke kunne slutte hos henne uten at fastlegen hadde ordnet videre behandling og oppfølgning, så jeg var veldig redd for hva hun kom til å finne på! Men fastlegen min sa at jeg bare skulle ta det med ro og kunne bare drite i å møte opp på neste time hos psyckoen, ble det trøbbel kunne jeg bare ringe henne! Så jeg sendte en sms og sa at jeg ikke ville ha flere timer hos henne, det eneste svaret jeg fikk var «OK!» Jeg mistenker at det var fordi jeg nesten var ferdig på skolen, hadde jeg hatt et år eller to til hadde hun nok ikke latt dette ligge. •Psyckoen var alt annet enn oppdatert fordi hun hadde tilbrakt de ti siste årene i en øde landsby i Afrika som misjonær, i tillegg var hun veldig uvillig til å lese seg opp på ting, som f.eks fibromyalgi… På grunn av dette var jeg i flere år livredd for å fortelle fastlegen (hun fantastiske hadde dessverre sluttet) at jeg slet med senvirkninger av oppveksten min! Jeg var livredd for å bli stemplet som psykisk syk og sperret inne på et mentalsykehus! Men til slutt dikk jeg en ny fantastisk fastlege som jeg turte å åpne meg for, hun satte kaffen i halsen når jeg fortalte om psyckoen og ble ganske trist på mine vegne! Hun så at jeg trengte mer hjelp enn hva hun kunne gi meg, så hun måtte bearbeide meg ganske lenge før jeg til slutt sa ja til å bli henvist til en psykolog. Hun hadde heldigvis en venninne som var privat med helfo-avtale og lovet meg lett at denne damen ville være noe helt annet en psyckoen, noe som også stemte! Anonymkode: c2814...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dytt Anonymkode: aed66...d76 Du får dele din egen erfaring da..... Anonymkode: c61f0...abe 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dytt Anonymkode: aed66...d76 Det hjelper ikke å mase! Gjør som en over foreslo - del din egen historie! Anonymkode: c2814...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #17 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 0.46): Opplevde en behandler som behandlet meg som om jeg var manipulerende og løy om det jeg hadde blitt utsatt for. Det er det verste jeg har opplevd i psykiatrien. Var så usikker på meg selv at jeg ikke klarte å si henne mot, og turte ikke å spørre om å bytte behandler heller. Hun var nyutdannet psykolog på det tidspunktet, så jeg håper hun har lært mer nå. Anonymkode: 48a77...99a Samme her. Det opplevde jeg på ungdomspsykiatrisk. Verste jeg har vært borti. Anonymkode: 3075a...2da 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå