Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Det er rett og slett provoserende at folk ikke møter opp til vaksinering i strøk der de har fått flere enn før via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter på vaksine. Hvorfor tenker mange kun på seg selv og at de skal få sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre?
NorthernLight Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (4 minutter siden): Det er rett og slett provoserende at folk ikke møter opp til vaksinering i strøk der de har fått flere enn før via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter på vaksine. Hvorfor tenker mange kun på seg selv og at de skal få sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre? Det er mange som gir faen. De som ikke møter opp burde komme helt sist i køen, helt til alle som vil det har fått dose nr 2. 3
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Det er mange som gir faen. De som ikke møter opp burde komme helt sist i køen, helt til alle som vil det har fått dose nr 2. Så på nyhetene nå og det skaper store problemer for de som styrer med vaksinene. De må avbestille de vaksiner de egentlig har bestillt og da er det ikke garantert at det blir så enkelt for de som ikke møtte opp at de får ny når de kommer hjem fra ferie heller.
Ukjent. Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Hva trodde de egentlig med den latterlige vaksinepolitikken? Når man sender ut vaksineinnkallelse med en ukes varsel midt i fellesferien, så sier det seg selv at mange ikke møter opp. I andre land i Europa har de nå begynt med at man setter vaksiner på legesentre (slik man gjør med alle andre vaksiner). De som ønsker kan selv bestille time. Virker som en mye mer fornuftig løsning en slik vi holder på i Norge: der man ærbødigst får time når staten mener det passer for dem. 6
Carinio Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 (endret) 2 hours ago, Gagaen said: Det er rett og slett provoserende at folk ikke møter opp til vaksinering i strøk der de har fått flere enn før via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter på vaksine. Hvorfor tenker mange kun på seg selv og at de skal få sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre? Det er jo ikke 100% at vaksinen faktisk beskytter mot covid 19 her har min samboer tatt vaksinasjon men han testet positivt 🙃😶 jeg skal selvfølgelig ta den jeg og men bare til info: en blir ikke 100% beskyttet ved vaksinasjon Endret 8. juli 2021 av Carinio
Gjest Stwo Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (2 timer siden): Det er rett og slett provoserende at folk ikke møter opp til vaksinering i strøk der de har fått flere enn før via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter på vaksine. Hvorfor tenker mange kun på seg selv og at de skal få sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre? Det kan jo hende at disse menneskene ikke har lyst på vaksinen en gang, at de er på ferie er en teori. Ikke deres problem hvordan vaksinene er fordelt og organisert.
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 Carinio skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke 100% at vaksinen faktisk beskytter mot covid 19 her har min samboer tatt vaksinasjon men han testet positivt 🙃😶 Det er ikke mitt poeng i denne tråden. Den beskytter mot alvorlig sykdom, det minsker sjansen for alvorlig sykdom. Men poenget er at folk provoserer ved å ikke møte opp, det er respektløst når mange sitter og venter på vaksinen.
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 Stwo skrev (2 minutter siden): Det kan jo hende at disse menneskene ikke har lyst på vaksinen en gang, at de er på ferie er en teori. Ikke deres problem hvordan vaksinene er fordelt og organisert. Da sier de vel nei når de får tilbud da, så kan de gi vaksine til neste på lista. Man lar ikke være å møte opp, det er ikke akseptabelt.
NorthernLight Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Carinio skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke 100% at vaksinen faktisk beskytter mot covid 19 her har min samboer tatt vaksinasjon men han testet positivt 🙃😶 jeg skal selvfølgelig ta den jeg og men bare til info: en blir ikke 100% beskyttet ved vaksinasjon Det er ikke noe nytt at vaksiner ikke beskytter 100% . Men Moderna/Pfizer er over 90% effektive mot alvorlig sykdom etter 2 doser. 2
Gjest Villfisker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (1 minutt siden): Det er ikke mitt poeng i denne tråden. Den beskytter mot alvorlig sykdom, det minsker sjansen for alvorlig sykdom. Men poenget er at folk provoserer ved å ikke møte opp, det er respektløst når mange sitter og venter på vaksinen. Vi har ingen garanti for det nei.
Carinio Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Ikke for og kuppe tråden men Er det noen som vet hvor lang tid det tar for en blir frisk og tester negativ etter positiv test?
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Villfisker skrev (Akkurat nå): Vi har ingen garanti for det nei. Igjen ; DET er ikke poenget med min tråd.
Gjest Villfisker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (5 minutter siden): Igjen ; DET er ikke poenget med min tråd. Så er det altså ikke relevant for tråden? Du nevnte det, så jeg svarte
Gjest Stwo Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 (endret) Gagaen skrev (32 minutter siden): Da sier de vel nei når de får tilbud da, så kan de gi vaksine til neste på lista. Man lar ikke være å møte opp, det er ikke akseptabelt. Enig i at det er en uting å ikke møte til time uten å gi beskjed. Tenkte kanskje innlegget var myntet på denne artikkelen :https://www.nrk.no/osloogviken/flere-kommuner-har-for-mange-vaksiner-1.15568753 Her er jo også problemet for kommunene at folk ikke booker time og det vet man ikke om skyldes ferie. Endret 8. juli 2021 av Stwo
Justlooking Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 Stwo skrev (3 timer siden): Enig i at det er en uting å ikke møte til time uten å gi beskjed. Tenkte kanskje innlegget var myntet på denne artikkelen :https://www.nrk.no/osloogviken/flere-kommuner-har-for-mange-vaksiner-1.15568753 Her er jo også problemet for kommunene at folk ikke booker time og det vet man ikke om skyldes ferie. Har man booket en time skal man møte opp eller si fra. Det er en selvfølge om det så gjelder tannlege eller frisør feks. Tror heller det er det at folk ikke har sagt fra om de vil ha eller ikke. Etter som jeg har forstått kan man ringe og avtale tid om man ønsker vaksinen. Og man får sms og da er det veldig enkelt å avbestille om det likevel ikke passer. Usmakelig å ikke gjøre noe så enkelt selv om man skulle være på ferie. For meg var det så uaktuelt å ta vaksinen at jeg i første omgang ikke brød meg om å sjekke helsenorge. Men så leste jeg at det var enklere for kommunene å organisere om folk sa fra uansett, så da gikk jeg inn og takket nei.
Anbefalte innlegg