AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 En venn av med har gjentatte ganger sagt at hen ønsker å besøke meg i sommer. Vi bor i ulike byer og har kjent hverandre i mange år. Men greien er at jeg ikke vil ha overnattingsbesøk. Forrige gang hen bodde hos meg i to netter fikk jeg helt fnatt. Hen er en venn men føler ikke at vi har sånn kjempegod kjemi. Hen må jo gjerne komme til byen min, bo på hotell og så treffes vi til middag en dag. Men jeg orker ikke ha noen som bor hos meg. Har ikke gjesterom så personen må i tilfellet sove på sofaen. Hen har spurt meg flere ganger om dette uten at jeg har svart. Personen tar sjelden et hint. Hva skal jeg si for å unngå besøk? Anonymkode: 1ef44...205 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Si det ikke passer. Anonymkode: bd308...3e0 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 Skal jeg si at det ikke passer hverken juli, august eller september. Og hvorfor skulle det ikke passe? Trenger noen tips… Anonymkode: 1ef44...205 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Det er en vanskelig situasjon. Hvor gode venner er dere da? Er det unaturlig at personen spør? Anonymkode: f19b7...349
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 Si på en hyggelig måte at du skulle ønske at du hadde et gjesterom, sånn at du kunne ha overnattingsgjester, men det har du jo ikke.. Si at det er flere som har sovet på sofaen, men at du har innsett at det ikke funker.. Anonymkode: ff8c8...437 12
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Trenger du å forklare så veldig da? De fleste oppegående folk godtar et nei og etter to-tre nei tar de hintet. Jeg har ikke anledning til å ha besøk akkurat nå, jeg har ikke plass, jeg skal jobbe, jeg kan ikke tilby overnatting, men vi kan gjerne treffes til en kaffe. Hvis han blir sur, la ham bli sur. Det er ingen menneskerett å få overnatte gratis hos folk. Anonymkode: ceadc...f61 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En venn av med har gjentatte ganger sagt at hen ønsker å besøke meg i sommer. Vi bor i ulike byer og har kjent hverandre i mange år. Men greien er at jeg ikke vil ha overnattingsbesøk. Forrige gang hen bodde hos meg i to netter fikk jeg helt fnatt. Hen er en venn men føler ikke at vi har sånn kjempegod kjemi. Hen må jo gjerne komme til byen min, bo på hotell og så treffes vi til middag en dag. Men jeg orker ikke ha noen som bor hos meg. Har ikke gjesterom så personen må i tilfellet sove på sofaen. Hen har spurt meg flere ganger om dette uten at jeg har svart. Personen tar sjelden et hint. Hva skal jeg si for å unngå besøk? Anonymkode: 1ef44...205 Siden du skriver "hen" (bare hater det ordet, fordi det forvansker): Er du og "hen" av forskjellige kjønn? Er dere av forskjellige kjønn kan du vel bare si at du har fått deg en kjæreste/FF og at denne HEN ikke setter pris på besøk? Anonymkode: 84bda...098 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 Hvirfor ikke bare si deg som det er? Er det ikke upraktisk å leve liv hvor man skal hinte, gå rundt grøten og appelere til slike diffuse ting som vedkommendes sosiale antenner? Anonymkode: 4a065...95b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Jeg har det på samme måte med ei venninne, vil helst ikke ha henne på overnatting, pga det blir så slitsomt å være sammen døgnet rundt. Samtidig er hun veldig gjestfri, så jeg får dårlig samvittighet. Er redd for å såre henne hvis jeg er ærlig. Så jeg følger denne tråden med interesse. Anonymkode: a5ace...822 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Vanskelig det der. Du kan si det som det er. At du gjerne vil treffes, men at du ikke har overnattingskapasitet i øyeblikket. Da får du det som du vil, men du risikerer også å skape avstand i vennskapet. Er du forsonet med dette, er det ok. Ellers hadde jeg tatt i mot besøk en helg- evt fått det til å bli en overnatting. Anonymkode: e8120...d29 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Du kan si: du jeg har tenkt litt og kommet frem til at det blir for trangt å ha overnattingsgjester her jeg bor nå. Ja når folk må sove på sofaen Har prøvd det ut men bestemt meg for å slutte med det for blir bare så sliten og stressa av det. Vet det er kjipern men sliten kjempe lenge etter sånne helger. så bestemt meg for å kutte det ut. Sorry. ..Jo jeg vet du ikke lager noe styr men funnet ut at det ikke funker . Gjenta. Om hun ikke vil gi deg og du kjenner du er på vei til å si ja.. Si : du jeg må tenke litt jeg ... Og så tar du det opp igjen en annen gang og sier det samme som øverst Anonymkode: 58711...2c7 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan si: du jeg har tenkt litt og kommet frem til at det blir for trangt å ha overnattingsgjester her jeg bor nå. Ja når folk må sove på sofaen Har prøvd det ut men bestemt meg for å slutte med det for blir bare så sliten og stressa av det. Vet det er kjipern men sliten kjempe lenge etter sånne helger. så bestemt meg for å kutte det ut. Sorry. ..Jo jeg vet du ikke lager noe styr men funnet ut at det ikke funker . Gjenta. Om hun ikke vil gi deg og du kjenner du er på vei til å si ja.. Si : du jeg må tenke litt jeg ... Og så tar du det opp igjen en annen gang og sier det samme som øverst Anonymkode: 58711...2c7 Denne var bra! Anonymkode: e8120...d29 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 Sleng på : men møter deg gjerne altså. (om det er sant) Anonymkode: 58711...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 Du skriver at dere ikke har så god kjemi. Da er det heller ikke så farlig hvis dette vennskapet visner. Dermed; bare si at siden du ikke har gjesterom så har du ikke så lyst på overnattingsgjester. Hvis du allikevel vil beholde vennskapet så be vedkommende over på dagstur uten overnatting. Bor vedkommende langt unna så foreslå at dere møtes et sted på halvveien så kan dere overnatte på hotell. Anonymkode: f75a1...f60 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå