Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere steder skal det bygges batterifabrikker i Norge. Den eneste grunnen til å legge slik produksjon til Norge er billig eller gratis elektrisk kraft, noe som vil ende opp som norske elforbrukeres regning.

Er det riktig å subsidiere utenlandske selskaper på denne måten?

https://www.tu.no/artikler/norsk-batteriproduksjon-kan-bli-et-nytt-norsk-energieventyr-vi-ma-gripe-mulighetene/498659

Videoannonse
Annonse
Skrevet
T-Rex skrev (1 minutt siden):

Flere steder skal det bygges batterifabrikker i Norge. Den eneste grunnen til å legge slik produksjon til Norge er billig eller gratis elektrisk kraft, noe som vil ende opp som norske elforbrukeres regning.

Er det riktig å subsidiere utenlandske selskaper på denne måten?

https://www.tu.no/artikler/norsk-batteriproduksjon-kan-bli-et-nytt-norsk-energieventyr-vi-ma-gripe-mulighetene/498659

Ja, det er 100% riktig.

Det er  viktigere med ny, grønn industri enn at husholdningene skal ha billig strøm som igjen gir sjokkerende sløsing.

Hvis man skal avvikle oljenæringen må man si ja til noe annet. Man kan ikke bare si nei til alt.

• Liker 1
Skrevet
Just now, Isambard said:

Ja, det er 100% riktig.

Det er  viktigere med ny, grønn industri enn at husholdningene skal ha billig strøm som igjen gir sjokkerende sløsing.

Hvis man skal avvikle oljenæringen må man si ja til noe annet. Man kan ikke bare si nei til alt.

Man kan definitivt si nei til å subsidiere utenlandske selskaper.

Skrevet
T-Rex skrev (11 minutter siden):

Man kan definitivt si nei til å subsidiere utenlandske selskaper.

"Morrow batteries AS" som det står om her er så vidt jeg kan se norsk og norskeid (?)

Mulig det også er snakk om utlenlandske firma, men EU-midler er et spleiselag hvor man både gir og får.

• Liker 1
Skrevet

Uten att jeg har satt meg alt for mye inn i de konkrete planene.... Mistenker at det er mer en ett luftslott blant disse fabrikkene. Batteriteknologi er hott (omtrent som AI og digitalisering for noen år siden), investorer kaster penger etter deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...