Gå til innhold

Startlån fra en kommune, kjøpe bolig i en annen kommune.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fått innvilget startlån fra kommunen jeg bor i. Men jeg har fått ny jobb i en annen kommune (samme prosentstilling og lønn) og ønsker derfor å kjøpe der... Må jeg søke om startlån på nytt i den andre kommunen eller kan jeg beholde det lånetilbudet jeg allerede har fått, selv om det ikke er i samme kommune? 

Anonymkode: 972f9...0c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må søke på nytt tror jeg. Tror ikke du får ta med deg lånet fra en kommune over til en annen. Så tror nok du må søke på nytt, men det beste er å ringe og spør så får du klart svar. 

Anonymkode: c606a...66f

AnonymBruker
Skrevet

I mitt vedtak stod det spesifisert at kjøpet måtte være i samme kommune.

Anonymkode: 04fd9...992

Skrevet

Ja du må søke i den kommunen du vil bo i, jeg ville gjerne flytte til en annen kommune når jeg fikk det. Men det var dessverre ikke mulig, jeg ringte andre kommuner og hørte om hvordan det var å få lån det, men da måtte man ha bodd der en god stund først.

Håper det ordner seg for deg

AnonymBruker
Skrevet

Du må søke om nytt startlån i kommunen du ønsker å flytte til ja. Startlånet du har fått nå gjelder kun i kommunen du bor nå. 

Men husk at det ikke er sikkert du får startlån i den andre kommunen da de fleste krever at man har bodd der en stund. Vi fikk nylig avslag i nabokommunen da de har som krav at man har bodd der 1 år før man søker. 

Anonymkode: c1900...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg får ringe og høre i morra :)

Anonymkode: 972f9...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke ta det med til annen kommune. Hver kommune søker om midler fra husbanken for sin kommune, og får du innvilget lån må du kjøpe i den kommunen som innvilger. 
hilsen ei som har jobba med startlån.

Anonymkode: 4659f...086

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...