Egenskap Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 (endret) Fungerer det? og hvordan skal man planlegge å få det til? Må jeg kontakte finske myndigheter i dette tilfelle? jeg spør på grunnlag under normale omstendigheter og ikke det som skjer i verden i dag? Endret 8. juli 2021 av Egenskap b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Er vel ganske vanlig i ytterste Finnmark? Er vel bare de fra Kirkenes og omegn som virkelig vet svaret på dette om det ikke står noe på nett. Anonymkode: 655c2...f08
Realverdien Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 Er vanlig å fly via helsinki til st. Pete for eksempel. Ingen problem. Du må ha visum så klart. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Realverdien skrev (3 minutter siden): Er vanlig å fly via helsinki til st. Pete for eksempel. Ingen problem. Du må ha visum så klart. Så du er fritt til å bestemme grense passering selv? selv om det skulle skje via finsk grense? så lenge man har ordnet visum i Norge. Anonymkode: ed70b...cb1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 Realverdien skrev (3 minutter siden): Er vanlig å fly via helsinki til st. Pete for eksempel. Ingen problem. Du må ha visum så klart. Jeg har og mellomlandet i Moskva, så det er vel ikke så vanskelig å reise til Russland per se -men å kjøre over grensa i Nord er vel litt annerledes, mest i forhold til demografi. Men endel folk oppi der drar jo å handler både i Sverige, Finland og Russland så vidt jeg har fått med meg tidligere. Anonymkode: 655c2...f08
Daria Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Du må ha visum og gyldig pass. Generelt er regler og restriksjoner for innreise til et land avhengig av den enkeltes statsborgerskap, ikke hvilken grenseovergang man benytter.
Tanuki Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 Du må ha visum, pass, og tror også du må vise hvor du skal oppholde deg, hva du skal gjøre etc. Beste er vel å undersøke med den russiske ambassaden.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har og mellomlandet i Moskva, så det er vel ikke så vanskelig å reise til Russland per se -men å kjøre over grensa i Nord er vel litt annerledes, mest i forhold til demografi. Men endel folk oppi der drar jo å handler både i Sverige, Finland og Russland så vidt jeg har fått med meg tidligere. Anonymkode: 655c2...f08 Å ha mellomlandet i Moskva har da overhode ingen relevans i forhold til det å dra til Russland. Om du skal til Russland må du ha visum og alle papirer i orden på det tidspunktet du skal reise. Husk at passet også må være gyldig en stund etter reisen. Anonymkode: 51ab3...b39 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Hvis Russland ikke tillater at noen russiske utenom riktig kategorier kan krysse grensen, så gjenstår det kun Finland. Jeg prøver å finne løsninger hvordan det kan gå? Vedkommende har fått godkjent kjæreste skjema, og fått godkjent visum, og Norge har åpne armer, men Russland selv laget et stort hinder. Det blir kjempe lang reisevei om man skal ta fly i tre etapper. Noen som vet løsninger? Anonymkode: ed70b...cb1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvis Russland ikke tillater at noen russiske utenom riktig kategorier kan krysse grensen, så gjenstår det kun Finland. Jeg prøver å finne løsninger hvordan det kan gå? Vedkommende har fått godkjent kjæreste skjema, og fått godkjent visum, og Norge har åpne armer, men Russland selv laget et stort hinder. Det blir kjempe lang reisevei om man skal ta fly i tre etapper. Noen som vet løsninger? Anonymkode: ed70b...cb1 Kanskje dere kan sjekke på russiske forum? Tror ikke det er mange her inne som vet hvordan russiske statsborgere kan kjøre til Norge nå. Anonymkode: 7dbd8...940 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Skal du inn i Russland eller ut av Russland? Har kjørt over grensen Noen ganger på vei til petersburg. En del kontroll inn, mindre ut. Anonymkode: b0b56...d30
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal du inn i Russland eller ut av Russland? Har kjørt over grensen Noen ganger på vei til petersburg. En del kontroll inn, mindre ut. Anonymkode: b0b56...d30 Hun skal ut av Russland, eneste mulighet er tydeligvis å fly. Men det er jo kjempe lang omvei, og lang reisetid. Jeg sitter med inntrykket jeg ikke får komme inn i Russland. Men på hvilket grunnlag har du hatt mulighet for å reise til st.petersburg? Er det nylig eller fordi de har åpnet gjort endringer i restriksjonene? Hvis jeg har mulighet å reise inn i Russland så vil det være positivt. Anonymkode: ed70b...cb1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje dere kan sjekke på russiske forum? Tror ikke det er mange her inne som vet hvordan russiske statsborgere kan kjøre til Norge nå. Anonymkode: 7dbd8...940 Vi har sjekket alle veier. Per dags dato kan hun kun ta fly. Anonymkode: ed70b...cb1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 Det er ikke verre enn å passere gjennom skogen fra Finland til Russland. Grensa er lang så de hr ikke vakthold absolutt overalt. Anonymkode: dbc39...350
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 16.35): Så du er fritt til å bestemme grense passering selv? selv om det skulle skje via finsk grense? så lenge man har ordnet visum i Norge. Anonymkode: ed70b...cb1 Ja Anonymkode: 3ef5b...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå