Gå til innhold

Psykiske problemer

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor blir det da ikke henvist til Mental Helse?

Det har allerede skjedd, i en tidligere tråd. Diskuter gjerne psykiske problemer generelt, ikke en bestemt sak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel det er jo vel og bra at man vil hjelpe, men jeg synes Melk har et godt poeng ved å påpeke at dette ikke er et sted hvor man skal behandle folk med psykiske problemer. Hvis det virkelig ER så alvorlig som enkelte skal ha det til hvorfor prøver da brukere som ikke er kyndige innen faget å hjelpe? Det kan gjøre vondt verre. DETTE burde ledelsen ta tak i.

Hva folk vil skrive i dagbøkene sine er en ting, eller om de lurer på en spesifik ting ang. emnet. Men med en gang det begynner å gå på person, altså en person skriver "Jeg har det så fælt, jeg har ditten og datten", da burde ledelsen her på KG gripe inn. Mener nå jeg.

Skrevet

så om man er "for" psykisk syk, så skal man ikke få avreagere eller skrive om det, da bør ledelsen gå inn å stoppe det?

hvordan skal ledelsen avgjøre hvem som er "for syke" og hvem som er friske nok til å kunne skrive om problemene sine da?

og skal dette kun gjelde når psykisk syke spør spørsmål eller skriver av seg smerte eller annet?

har selv skrevet her når jeg har hatt lange angstanfall, fordi jeg i frustrasjon har bedt om tips til hva jeg kan gjøre for å komme meg ut, beskrevet hvordan jeg har det og fått tips og hjelp til ting jeg kan prøve for å komme ut. Hadde noen bedt meg kontakte Mental helse så hadde jeg blitt rimelig paff, jeg ser da stadig andre som snakker om sykdom og helse her inne? hvorfor skal man ikke få prate om psykiske plager?

flere av oss som skriver om og spør om angst og depresjoner her inne, er ikke like hardt rammet som den jeg regner med var siktet til her, men hvordan skal ledelsen skille mellom en som viser sterk angst og depresjon og en som visere svakere angst og depresjon?

kanskje den som virker sykest faker?

kanskje den som virker frisk blir skikkelig dårlig av negative tilbakemeldinger?

det vet man aldri.

ergo bør man kanskje være forsiktig med å svare?

men at det skal være feil å sende en klem til en som har det vondt, det har jeg aldri skjønt.

Skrevet (endret)
så om man er "for" psykisk syk, så skal man ikke få avreagere eller skrive om det, da bør ledelsen gå inn å stoppe det?

hvordan skal ledelsen avgjøre hvem som er "for syke" og hvem som er friske nok til å kunne skrive om problemene sine da?

Du vet da godt at mange har fått låst tråden sin og blitt henvist til Mental helse? En slik vurdering foretas jo allerede. (Ihvertfall noen ganger...)

Endret av Melk
Skrevet

En ting er å be om råd. En annen ting er å skrive flere tråder med akkurat det samme hvor en nærmest er ute etter å få oppmerksomhet. Vesentlig forskjell.

Jeg mener uansett at man skal være forsiktig med å be om råd dersom man ikke kjenner til sykdommen. Man kan selvsagt være støttende, men dersom det er tråder som startes ofte med akkurat det samme innholdet burde noe gjøres.

Og de fleste er nok enige i at dersom en ikke har peil på hva sykdommen går ut på så holder man seg unna.

konklusjon: Helt enig med at man skal være forsiktig med å svare på slike tråder.

Skrevet

Jeg synes det er litt drøyt å begynne å gi doseringstips og medikamentforslag opp og ned i mente, jeg da. Men jeg kan ikke noe om slikt, er vel derfor jeg er så skeptisk.

Skrevet

Strengt tatt er det kun de som er kyndige til å gi forslag på doseringer som skal gjøre det. Dette er også noe ledelsen sterkt burde vurdere da dette kan misbrukes, bevisst eller ubevisst.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Jeg synes det er litt drøyt å begynne å gi doseringstips og medikamentforslag opp og ned i mente, jeg da. Men jeg kan ikke noe om slikt, er vel derfor jeg er så skeptisk.

Helt enig med Melk.

Dette er ALT for mange hobby psykolger her inne- ellers personner som har sett litt for mye DR PHIL.

Det er en ting og dele erfaringer om angst eller andre problemer. Det er vanskelig og vite om innlegg er seriøse eller ikke , men det kan jo gjelder innlegg i alle kategorier men synes det burde være en oppfordring mange burde ta inn over seg og slutte og leke DR PHIL ;)

Skrevet

Eller bare slutte å tro at man kan frelse verden.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Eller bare slutte å tro at man kan frelse verden.

:Nikke: Godt poeng

Skrevet

En greie jeg synes er viktig her, er at jeg tror all "støtten" og alle de gode rådene kan være vel så skadelige som kritikk (konstruktiv eller ikke).

Tatt i betraktning slette- og stengepolitikken på KG fra før, så synes jeg tråder som det der bør stenges.

Skrevet
Du vet da godt at mange har fått låst tråden sin og blitt henvist til Mental helse? En slik vurdering foretas jo allerede. (Ihvertfall noen ganger...)

nei, vet ikke det godt, leser ikke så mye av de trådene som virker for meg "ekstreme".

men ok, ledelsen vurderer altså allerede de forskjellige innskriverne, og tar valg om hvem de mener bør stenges og henvises andre steder og hvem som kan få bli lenger.

så egentlig er dere uenige med avgjørelsene som ledelsen allerede tar?

eller er jeg helt på tur? :sjenert::ler:

Skrevet

Det er jo nettopp det som blir gjort aline. Andre brukere har fått låst tråden for halvparten så lite som dette mens andre igjen får skrive mye mer. Synes håndheving av regler må bli litt mer konsekvent. Enten tillater man slike innlegg eller så gjør man det ikke.

Skrevet
Det er jo nettopp det som blir gjort aline. Andre brukere har fått låst tråden for halvparten så lite som dette mens andre igjen får skrive mye mer. Synes håndheving av regler må bli litt mer konsekvent. Enten tillater man slike innlegg eller så gjør man det ikke.

som jeg nettop sa, så har jeg ikke fått med meg det, og oppfattet kanskje tråden feil pga det. ;)

Skrevet

Ja ledelsen må nesten ta stilling til om slike tråder er forsvarlige å la stå eller ikke. Jeg tror jeg har redegjort for min mening nå.

Mrk. tråder og personlig dagbok ser jeg på som to forskjellige ting, foreløpig.

Skrevet

Tråden er vel stengt nå?

Og det er vel forståelig etter siste innlegg... At noen kan være så jævlige er over min fatteevne!

Skrevet
Tråden er vel stengt nå?

Og det er vel forståelig etter siste innlegg... At noen kan være så jævlige er over min fatteevne!

ja, men vet ikke om jeg blir sjokkert lenger, mest sint kanskje.

synd hele tråden blir borte, det har kommet mye gode råd og tips som andre kunne dratt nytte av også, det er fler som sliter med deler av samme problem som vedkommende.

Skrevet

Jeg lukker tråden nå, før den går for langt. ;)

Remyline Moderator

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...