AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Del Skrevet 8. juli 2021 Hei! Jeg sluttet på p-pillen (Yasmin) i februar i år da jeg og samboer har lyst på barn. Har gått på den over 10 år. Etter at jeg slutten har mensen vart mellom 14 og 18 dager, men kommer nokså presis hver måned. jJeg kan vel umulig ha eggløsning jeg da? Bruker Flo-appen som viser dager med sjanse for å bli gravid, men disse blir borte i kalenderen ettersom jeg registrerer mensdager dag etter dag… Noen som kan si noe om dette eller har opplevd det samme? Hilsen oppgitt Anonymkode: c7ae8...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. juli 2021 #2 Del Skrevet 8. juli 2021 Høres ut som relativt vanlig hormonkrøll etter slutt av p-piller. Mange opplever at det må gå noen måneder før kroppen stabiliserer seg. Da jeg sluttet på p-piller var det mye rar mensen. Kunne gå lang tid mellom hver gang, så kom den plutselig hyppig. Varighet av blødning var alt mellom 3-20 (!) dager. Kom meg til en gynekolog etter noen måneder som sa at jeg rett og slett ikke var i syklus. Du kan velge å være tålmodig og la kroppen bruke tiden den trenger for å stabilisere seg, eller du kan ta turen til gynekolog for å kanskje få litt hjelp til å tvinge den i syklus. Kommer litt an på hvor "travelt" du har det med å få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meflee Skrevet 8. juli 2021 #3 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) . Endret 8. juli 2021 av meflee Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Del Skrevet 8. juli 2021 Takk for svar vet du om du hadde EL i det heletatt selv om det var litt kluss? Er 32 og har det forsåvidt ikke travelt, men rart med det da man først har bestemt seg for noe, vil at det skal gå raskt. Anonymkode: c7ae8...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. juli 2021 #5 Del Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for svar vet du om du hadde EL i det heletatt selv om det var litt kluss? Er 32 og har det forsåvidt ikke travelt, men rart med det da man først har bestemt seg for noe, vil at det skal gå raskt. Anonymkode: c7ae8...4c1 Nei det var tvilsomt noe EL. Var i alle fall det gynekologen mente, men vi vet egentlig ikke helt sikkert. Vet bare at hormonene var helt på styr. Det ble ikke bedring før jeg fikk medisiner for å regulere dette (fikk diagnosen mil pcos) Men for mange så ordner jo kroppen opp selv etter en tid. Ja full forståelse for at når man faktisk er aktiv prøver, så vil man helst ha blitt gravid i går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 9. juli 2021 #6 Del Skrevet 9. juli 2021 Tvilsomt el, men retter seg sikkert snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå