Gå til innhold

Hvordan skrive konfirmasjonstale?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå insisterer mamma på at jeg må skrive en tale til konfirmasjonen, så da må jeg vel sette meg ned med penn og papir, da 🙄

Jeg skal takke mamma og pappa for at de stelte istand lokaler og matservering, og takke gjestene for at de kom. 

Men hva annet? 

Jeg er ikke en veldig snakkesalig person, men synes det blir litt ynkelig å sette seg ned etter bare å ha takket. 

Samtidig liker jeg ikke å holde taler i hytt og vær, det er jo kjedelig i tillegg til vanskelig å skulle lese opp side etter side med historier, tanker og liknende fra barndommen. Ingen bryr seg. 

Så hva kan jeg skrive for å "runde av"? 

Anonymkode: 158df...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ingen som skriver konf tale...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spar oss for taler som ingen egentlig giddet å høre på. 

Anonymkode: dcccc...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for at dere alle kom for å feire konfirmasjonen min sammen med meg. Supert at så mange kunne komme. Og takk til mamma og pappa som har ordnet festen til meg. Tusen takk for gavene alle sammen, håper jeg at dere vil kose dere i dag. 

Eller noe i den dur..

Anonymkode: 35cef...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Takk for at dere alle kom for å feire konfirmasjonen min sammen med meg. Supert at så mange kunne komme. Og takk til mamma og pappa som har ordnet festen til meg. Tusen takk for gavene alle sammen, håper jeg at dere vil kose dere i dag. 

Eller noe i den dur..

Høres ganske bra ut den der, da! :)

Men jeg trenger ikke noe mer? 

Har jo hørt folk som durer i vei med alt fra romfart til blomsterplukking i sin tale, og inkluderer alle store life events. 

Synes det blir litt kleint å dele hele mitt private liv med alle i rommet. Desverre blir det jo slik uansett siden pappa og mamma også skal ha konftaler 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget her holder i massevis. Vi hadde konfirmant i fjor, hun sa noe i samme gata. Så kom det litt mer spontant mens hun sto der. Men langt trenger det ikke være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ganske bra ut den der, da! :)

Men jeg trenger ikke noe mer? 

Har jo hørt folk som durer i vei med alt fra romfart til blomsterplukking i sin tale, og inkluderer alle store life events. 

Synes det blir litt kleint å dele hele mitt private liv med alle i rommet. Desverre blir det jo slik uansett siden pappa og mamma også skal ha konftaler 😭

Neida, du trenger ikke å si noe mer enn det. Kan jo være greit å holde det kort også, om du syns det er litt ubehagelig å holde taler.

Tipper talene til foreldrene dine blir bra, men skjønner at du ikke vil at de skal utlevere de mest intime detaljene om deg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er talene fra foreldre og evt andre TIL deg som skal ha med masse greier og minner. Du kan fint bare takke som sagt over :)

Anonymkode: 93a42...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke holde tale hvis du ikke vil. Ingen kan tvinge deg til det.

Anonymkode: 2ee9a...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...