AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 La oss si du akkurat hadde blitt sammen med noen og var nyforelsket. Men så oppdaget du at denne personen var slik at han/hun kommenterte hvordan folk så ut, snakket stygt og nedsettende om folk han så på gaten eller andre steder, og generelt hadde lett for å snakke stygt om folk for diverse ting som helsetilstand, livssituasjon, alt mulig. Hva hadde du gjort? Hva sier det om en person som gjør sånt, og som ikke ser ut til å skjønne at det ikke er så kult? Anonymkode: e5baa...ed5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Kjæresten min snakker mye nedsettende om andre og særlig gjorde han det 1.året. Kolleger, folk i trafikken, tidligere venner etc. Jeg sa rett ut til ham at du er nå litt vel negativ og sur 😄 Og at han selv må ta ansvar for å forbedre relasjoner han er i. I det siste har han begynt å prate om at han kunne tenkt seg å gjøre x og y for å komme i bedre arbeidsmiljø etc. Han snakker ikke dritt om folks helse og slikt, da. Da hadde jeg gått fra ham. Jeg er selv tilbake i full jobb etter å ha vært mye syk, og vet hva det koster. Iblant kan han gjøre litt narr av folk han møter, han er ofte morsom i mine øyne, men iblant får han kjeft. Jeg har en kollega som alltid prater lett nedsettende om alt og alle. Det triste er at hun lurer på hvorfor folk baksnakker henne og liksom unngår henne. Jeg går greit sammen med, for hun er faglig dyktig, jeg liker å lære av henne og vi er begge litt opptatt av å prestere. Men hun er ikke særlig hyggelig, så vi kunne nok ikke vært venninner og jeg skjønner hvorfor folk ikke liker henne. Anonymkode: 93936...dfc
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 Jeg dumpet en date som holdt på sånn. Etter at jeg først hadde sagt fra at jeg ikke liker folk som snakker degaivt om andre bak ryggen dems, uten at det hjalp. Orker ikke folk som holder på sånt. Helt greit at man kan bli sur på en kollega og trenge en utblåsing av og til. Men ikke når det er sånn hele tiden nei. Anonymkode: 74a41...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Hadde dumpet med en gang. Anonymkode: 87ebd...237 3
Nymerïa Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Det er jo ikke et godt trekk. Men hvis jeg likte mannen ellers så tror jeg at jeg hadde begynt å si i mot han på en hyggelig måte, hver eneste gang. Sånn som "Virkelig? Jeg synes han ser helt grei ut." "Synes du det? Jeg synes at Marte er kjempehyggelig." osv. Hva får han egentlig ut av denne drittslenginga hvis han ikke bekreftes på noen som helst måte? 2
Million Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 At noen gir seg til å snakke stygt om andre uten grunn, bare fordi de ikke liker trynet deres eller noe annet smålig, synes jeg er en gigantisk turn-off. Det var en av grunnene til at jeg totalt mistet følelsene for min eksmann. Han var fæl til å slenge dritt om folk og rakke ned på andre. Det bød meg sånn i mot at fy.... Nei, det takler jeg ikke. Om en ny date hadde begynt på noe sånt, hadde jeg takket for meg med det samme jeg så tendensen. 4
Syngemann Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 "De som snakker stygt om andre i ditt nærvær, snakker stygt om deg i ditt fravær" Det ordtaket stemmer godt med mine erfaringer. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Jeg tror forelskelsen min hadde bleknet ganske fort, å da ville jo problemet vært løst for min del. Anonymkode: 83961...fc0 3
Gjest Kayo Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva hadde du gjort? Hadde sannsynlig sett etter noe annet siden folk som er negative gjennom vane kan være grusomt slitsomme å bruke tid på i lengden.. Er det ikke slik at folk som dømmer tilfeldige folk uten grunn ofte projiserer egne problemer over på andre??
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Noen synes bare det er morsomt å kommentere hvordan andre ser ut og hva de gjør. Har en bekjent som holder på sånn. For meg er det et tegn på mindre intelligens. Men noen ganger sier hun ting som er vel komisk og da ender det faktisk med at jeg kan le litt. Eksempel: Det gikk en eldre dame foran oss med leddgikt en gang, også sier hun bare "Så skakk hun var da. Har gubben truffet feil høl?" Jeg vet jo at det ikke er pent å le av sånne kommentarer, men herregud altså 🤣 Anonymkode: d7d34...532 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Hadde nok begynt å like vedkommende mindre og mindre og skjønt at han ikke var den jeg trodde. Det hadde vært lite håp om at det forholdet ville vare. Anonymkode: 06892...457
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 For meg er hele situasjonen urealistisk. Jeg forstår ikke hvordan man blir forelsket eller kjæreste med noen før man vet om sånne ting. Det er jo nettopp det at en mann er et godt menneske som gjør at jeg faller for han. Og gode mennesker begynner ikke plutselig å snakke dårlig om andre. Anonymkode: 71a31...bec
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 Hadde avsluttet tvert. Setter ikke pris på slik drittoppførsel. Anonymkode: 05b57...49d 2
indigob Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 Antatt ar han mest sannsynlig sier stygge ting om meg til andre. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #16 Skrevet 8. juli 2021 Samboeren min er slik, han er fortsatt slik 17 år etter vi ble sammen. Der og da tror jeg at han var bare umoden, vi var jo unge begge to. Nå er det blitt bedre, men jo, fortsatt irriterende. Han kan finne på å kommentere vekt eller kropp til folk som han går rett bak på! De kan jo høre, hva er det for noe. Og ikke akkurat som han er topptrent og superkropp selv da, har jo alt blitt en mann på forti. Men, umoden eller ei, er jo ikke verste det.. Han er fra en liten plass, og foreldrene hans er likedan, tror det er slikt man holder på i mindre byer.. Anonymkode: 2c44e...bdb
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #17 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg dumpet en date som holdt på sånn. Etter at jeg først hadde sagt fra at jeg ikke liker folk som snakker degaivt om andre bak ryggen dems, uten at det hjalp. Orker ikke folk som holder på sånt. Helt greit at man kan bli sur på en kollega og trenge en utblåsing av og til. Men ikke når det er sånn hele tiden nei. Anonymkode: 74a41...3c3 dame eller mann? Anonymkode: 5497b...2d2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #18 Skrevet 8. juli 2021 Det hadde jeg ikke orket. Da hadde jeg tenkt at enten er han en ekstremt negativ fyr, eller så har han svært lite empati. Ingen av delene hadde vært attraktivt i mine øyne. Anonymkode: 4b460...dec
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #19 Skrevet 8. juli 2021 Det er nok kanskje den største dealbreakeren for min del. Sier dessverre en hel del om hvordan denne personen. Anonymkode: f1d87...04a
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #20 Skrevet 8. juli 2021 Jeg liker ikke sånn oppførsel. Det er harry. Men merker faktisk at mange menn fra oslo vest driver på sånn. Bygutter. Anonymkode: b22c4...a9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå