Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min lille på 6 mnd prøver og prøver men knekker ikke koden. Dermed er det mye frustrasjon på gulvet om dagen. 
Når jeg googler litt rundt får jeg bare opp hva som er normalen for krabbing, men min prøver altså å åle seg frem med hele kroppen i bakken.

Så, når ca kan jeg forvente meg at det skjer? Han har hatt normal utvikling hele veien og ruller begge veier om det skal ha noe å si.

Anonymkode: c834d...182

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tvillinger. Ene begynte å åle seg fram ved 7 mnd. Ikke lært seg å krabbe enda, men reiser seg på alle fire. Andre har ikke begynt å åle enda. Liker best å sitte. Kan noen ganger bli frustrert av å ikke komme seg framover når hun ligger på magen. 

Anonymkode: 03524...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann ålte seg fremover fra 7 måneder. Andre ålte seg aldri. Hun forflyttet seg ved å rulle rundt og rundt før hun begynte å krabbe ved 10 måneder 🙂 

Anonymkode: e0f37...a53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke når eldste ålte seg, men tipper det var ved 7-8 måneder, krøp ved 11,5 måned.

Yngste startet å åle seg ved ca 10,5 måned, rullet rundt og rundt for å forflytte seg frem til da.

Anonymkode: 207d1...691

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine har ålt seg noe særlig. De startet å krabbe da de var 5 og 7 mnd gammel, fikk høre at det er tidlig.

Anonymkode: 5ee28...57d

AnonymBruker
Skrevet

7-8 mnd. 6 mnd er veldig tidlig!

Slitsomt å høre på sutring, men gi det et par uker, så er det glemt.

Anonymkode: 43abe...095

AnonymBruker
Skrevet

Min er kanskje ikke representativ,han krabbet ordentlig like etter 6 månedersdagen. Han begynte vel å krype rundt 4 måneder og rullet tidlig, men på helsestasjonen sier de at han er tidlig ute da.

Anonymkode: 2665d...63a

AnonymBruker
Skrevet

Eldste begynte å dra seg fremover fra 4mnd og krabbet og reiste seg fra 5,5mnd. Siste mann var mer normal ålte fra 7mnd og krabbet fra 9.

Anonymkode: a7aa9...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Rett før 7 mnd.☺

Anonymkode: 88e8a...38f

AnonymBruker
Skrevet

Mi ålte seg aldri men krabba vanlig når ho var 8 månader.

Anonymkode: 8404e...cf6

Skrevet

Min fant opp en slags superslitsom (for han) åle-krabbe kombo noen uker ved 7 mnd. Gikk over til å krabbe etterpå. 

Du kan jo hjelpe til med fremdriften ved å la baby sparke fra dine hender. Det var populært her husker jeg. 

Skrevet

Eldste åla aldri men krabba vanlig da han var 9 mnd, yngste begynte å åle seg da hun var 7 mnd og krabber nå 8 mnd gammel 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de ålte, men første begynte å krabbe ved 7 måneder og andre ved 5 måneder. 

Anonymkode: f12d9...0be

AnonymBruker
Skrevet

Første barnet begynte å åle seg frem ved 7,5 mnd alder. Krabbet aldri og begynte å gå rett før ettårsdagen. 
Barn nr 2 begynte å åle seg frem før 5,5 mnd og krabbet fra ca 8 mnd. 

Anonymkode: 6cf0f...6ab

AnonymBruker
Skrevet

Fra 5,5 mnd

Anonymkode: 5f3d8...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Min første var ekstremt tidelig, han ålte ved 4-5 mnd og krabbet fra 7 mnd. Gitt når han var 10 mnd. 

Andremann virker å være seinere ute 

Anonymkode: 29be6...9f0

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig. Vår eldste kom seg ingen steder før hun var 8 mnd, og da begynte hun å krabbe på alle fire etter å ha stått og hoppet og svaiet og løftet på armer og bein uten å knekke koden i noen uker. Nr. to begynte å åle seg rundt da hun nærmet seg 6 mnd. Hun var fornøyd med å åle seg frem, etter hvert i superfart, ikke interessert i å gå opp på alle fire på lang tid, og krabbet senere enn storesøsteren.  

Anonymkode: 9dcf7...c10

Skrevet

Ålte seg aldri framover men bakover fra ca 5/6 mnd. Etter det var det hopping framover på knærne en stund, før han knakk krabbe gåten da han var 7,5 mnd. 

Skrevet

8 måneder 

AnonymBruker
Skrevet

Eldste var 7-8 mnd. Yngste har vært en tornado siden hun kom ut og rulla rundt bevist når hun var 3 mnd, og ålte seg fremover rundt 5 mnd. Krabbet og reiste seg opp ved 7 mnd.... 

eldste var også mye frustrert for han ikke fikk ting til som han ville, men det er frustrasjonen som gir motivasjon til å prøve videre. Når de knekker koden går det som regel over. 

Anonymkode: 64102...7f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...