Gå til innhold

Hvorfor er det så lett for enkelte fedre å gi avkall på ansvaret sitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever stadigvekk at barnefar bare dropper ansvaret han har ovenfor sønnen sin og forventer alltid at jeg stiller opp. 
Nå avlyste han ferien med gutten igjen. Da må jeg ordne opp nok engang. 

Når jeg konfronterer til han om at jeg har arbeid eller ingen mulighet selv så sier han «det var du som ville ha unge.» 

Så må jeg avlyse arbeid og ta meg av gutten. Går utover økonomien min og irritasjon ovenfor mine kollegaer. Dette driter faren i fullstendig. 

Ingen i familien hans kan hjelpe til. Min familie bor langt unna. Vurderer å flytte nærmere de for å gjøre det enklere for oss alle. Far har knapt samvær med barnet som det er.. 

noen råd ? 

Anonymkode: baabf...9b0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt.

Anonymkode: a53e7...6b4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde flyttet. 

Anonymkode: 374b0...2fd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men var det bare du som ville ha barn da?

Anonymkode: d8438...817

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vurderer å flytte nærmere de for å gjøre det enklere for oss alle. Far har knapt samvær med barnet som det er.. 

noen råd ? 

Flytt👍👍👍👍

Anonymkode: c1dd7...52c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Anonymbruker nr 4.

Vet du hvordan barn blir til? Enten det er den naturlige måten eller ivf eller what ever så er hans handlinger en del av grunnen til at barnet eksisterer.

Noen folk altså

Anonymkode: 8664a...0ae

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det sånn samfunnet er byggd opp dessverre.

Kjemp med meg for å få endret det💪💪

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Anonymbruker nr 4.

Vet du hvordan barn blir til? Enten det er den naturlige måten eller ivf eller what ever så er hans handlinger en del av grunnen til at barnet eksisterer.

Noen folk altså

Menn har ikke noe de skulle sagt. Heller ikke ang abort. Kjip problemstilling.

Får nesten begynne å planlegge at du har barna hele tiden. Også får det være bonus for jobb og slikt hvis ting endrer seg

Anonymkode: 6775a...bce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men var det bare du som ville ha barn da?

Anonymkode: d8438...817

Vi ble gravid ved et uhell. Han ønsket å ta abort, men ikke jeg. Jeg bestemmer vel over min egen kropp? Dessuten så er sjansen for å bli gravid tilstede uansett om man bruker prevensjon. Menn burde ha fått lært dette før de begynner å ha sex. Å ta ansvar om de gjør noen gravide. 

ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn har ikke noe de skulle sagt. Heller ikke ang abort. Kjip problemstilling.

Får nesten begynne å planlegge at du har barna hele tiden. Også får det være bonus for jobb og slikt hvis ting endrer seg

Anonymkode: 6775a...bce

Ja har måttet alltid hatt en backup om ting skal skjære seg. 
Vært litt naiv og dum å trodd at barnet skulle være med far. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare flyttet langt unna barnefar når han uansett ikke stiller opp.

Anonymkode: a3deb...d90

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi ble gravid ved et uhell. Han ønsket å ta abort, men ikke jeg. Jeg bestemmer vel over min egen kropp? Dessuten så er sjansen for å bli gravid tilstede uansett om man bruker prevensjon. Menn burde ha fått lært dette før de begynner å ha sex. Å ta ansvar om de gjør noen gravide. 

ts

Da valgte du dette selv og kan ikke kreve noe av faren. Han kunne brukt kondom! Og det kunne du og. Godta at han ikke er intressert og ikke kontakt han. Dere er alene. 

Anonymkode: c8569...d31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da valgte du dette selv og kan ikke kreve noe av faren. Han kunne brukt kondom! Og det kunne du og. Godta at han ikke er intressert og ikke kontakt han. Dere er alene. 

Valgte dette selv ? 
Jeg valgte ikke å bli gravid ufrivillig. Men når jeg først stod i situasjonen så valgte jeg å beholde. Jeg gikk på prevensjon, men når den svikter så er det ikke min feil. 
Uhell kan skje og jeg mener at som voksne mennesker så bør man kunne ta litt ansvar for sine gjerninger. Som å lage et barn. 

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flytt nærmere familien din, så har du back-up og sikkert villige barnevakter om du må jobbe ekstra etc.

Er det mulig å få jobb der du kommer fra? Hvis det er det, hadde jeg flyttet, så kan den slappfisken av en far ha det så godt når han ikke gidder å omgås eller ta vare på sitt eget barn en gang.

Anonymkode: 86e1e...502

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han ville ikke ha dette barnet. Han kommer aldri til å elske dette barnet på samme måte som deg. Han kommer aldri til å stille opp på den måten som du ønsker. Det er det bare å belage seg på nå. Han føler dette er noe du tvang på han, da du kunne ta abort og han har ingenting han kunne sagt. Du kan forsvare ditt valg, så mye du vil, men jeg bare konstaterer fakta. Du kan være så sint og frustrert du bare vil, men ting kommer ikke til å endre seg da du fødte et barn som ikke var ønsket av faren. 

Anonymkode: 6a272...09c

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde tatt barnet og flyttet.

Man kan ikke tvinge et menneske til å være forelder, det funker dårlig både for forelderen og barnet.

De fleste normale menn velger ikke vekk sitt eget barn når det først er født uansett hvordan det ble til.

Men når det er sagt så visste du at han ikke ville ha dette barnet da kommer det jo ikke som et sjokk at han ikke prioriterer det?

Du valgte å beholde barnet da sitter du med ansvaret når han gir faen, eneste han må er å betale bidrag. Så ta barnet med deg å flytt. Så får han heller komme diltende etter hvis han tar til vettet og ønsker kontakt og samvær.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet. 

Her så har jeg en helt udugelig får til mine 2 barn. Her ble jeg gravid på p-pillen, jeg ønsket å ta abort, han ønsket å beholde. Var veldig mye diskusjon, og han lovet å ta minst 50% av ansvaret, og skulle vi gå fra hverandre skulle han ha minst 50% samvær. Ellers ville jeg tatt abort. Og han var en god far til det første barnet, så han ville ha barn nummer 2, og jeg gikk med på det, men vi skulle ha samme avtale om samvær hvis det ble brudd. Men da barn nummer 2 kom, så ble det alt for mye for han, så han stakk, og ville ikke ha noe med barna å gjøre. Gikk vel da 8 mnd før han så de, og da så de han ca hver 6. måned, så har det blitt gradvis litt bedre, så nå er det ca 4 helger i året. Men ferier er ikke aktuelt for han. 

Og jeg har skremmende mange venninner, som sliter med det samme.

Og jeg er så dritt lei av mannfolk, som sutrer over at de ikke kan bestemme, om vi skal beholde eller ta abort. Jeg lot mannen bestemme, og han stakk og jeg satt helt alene med et ansvar jeg ikke ønsket. 

Anonymkode: 24f74...6f8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Valgte dette selv ? 
Jeg valgte ikke å bli gravid ufrivillig. Men når jeg først stod i situasjonen så valgte jeg å beholde. Jeg gikk på prevensjon, men når den svikter så er det ikke min feil. 
Uhell kan skje og jeg mener at som voksne mennesker så bør man kunne ta litt ansvar for sine gjerninger. Som å lage et barn. 

ts

Ja, men han burde brukt kondom da siden han ikke ville bli far. Menn må ta på frakk om de ser baby blir et stort problem!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, har han blitt far mot sin vilje og fortsatt er lite interessert i barnet, ville jeg nok ikke krevd annet enn økonomisk hjelp av han.

Jeg stusser mer på fedre som har vært normalt engasjert i barna sine, men som ved samlivsbrudd eller når de får ny kjæreste mister helt interessen for egne barn.

Anonymkode: d1ddb...fee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange fedre har et litt mer distansert forhold til barna, muligens fordi de ikke har gått gravide og fulgt barnet like tett fra starten som mor. De har også ofre mye større tillit til at mor tar seg av ting enn det vi har ift far. Når han da ikke engang ønsket seg dette barnet, er det lett å se hvor likegyldigheten kommer fra! Når det er sagt, så burde han tenke på hvilke konsekvenser handlingene hans har for barnet! Det mest fair hadde vært å trekke seg helt ut fra starten av hvis han ikke var interessert i å være far! Barnet har heller ikke bedt om å bli til, og er prisgitt foreldrene! 

Anonymkode: b8882...09d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...