Gå til innhold

Koronavaksinen. Skal du ta eller ikke?

Skaø du ta koronavaksinen?  

98 stemmer

1. 1. Skal du ta Koronavaksinen?

• Ja
      58
    • Nei
      25
    • Kanskje
      1
    • Ikke bestemt meg
      14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ønsker ikke du å ha vaksinen?

Hvorfor ønsker du å ta vaksinen?

Kun nysgjerrig.😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt vaksinen fordi det minsker sjansene for alvorlig sykdom og død.

Har et barn og som eneste forelder så er det mitt ansvar å holde meg i live til han i det minste er myndig. 

Korona kommer ikke til å forsvinne av seg selv, vaksine eller korona, da tar jeg vaksinen.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg har tatt første dose, og får andre dose i løpet av september. 

Jeg har valgt å ta vaksinen fordi jeg har økt risiko for alvorlig sykdom, og fordi jeg er i daglig kontakt med mange eldre og sårbare som også har forhøyet risiko for alvorlig sykdom.

For meg er vaksinen et hjelpemiddel,  og et smittevernstiltak på lik linje som de generelle smittevernsrådene i tillegg til avstand til mennesker jeg ikke er nærkontakt med (familie og nære venner)  og munnbind når anbefalt avstand ikke kan overholdes.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 5
Skrevet

Ja, har tatt en dose og skal ta neste i september. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg har tatt første dose nå. Jeg ammer, så var litt usikker, men fant ut at jeg må bare stole på helsemyndighetene som sier det er trygt, både for baby og meg. På den måten øker jeg sjansen for å ikke bli alvorlig syk eller i verste fall dø fra barna mine, og det er også studier som viser høye nivåer av antistoffer i morsmelka etter ca to uker. På den måten kan jeg kanskje indirekte beskytte baby mot sykdom også. 

• Liker 4
Skrevet

Ja, er fullvaksinert. Er i risikogruppe selv og jobber innen helse. Er både for å beskytte pasientene mine og meg selv da jeg har mange nærkontakter på jobb. 

• Liker 7
Skrevet

Ja, og jeg er fullvaksinert. Tar vaksinen for å selv ikke bli syk, ikke smitte og gjøre familiemedlemmer syke og ikke minst prøve å minske spredningen av viruset så mye som mulig så vi kan komme tilbake til normalen.

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg er fullvaksinert

• Liker 3
Skrevet

Ja, enten tar man vaksinen eller så får man korona. smitten forsvinner jo ikke.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Aldri. Da blir jeg heller smittet. Noe man uansett kan bli. 

Skrevet

Tar første dose i dag 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har takket nei til vaksinen for nå. Er såpass egoistisk at jeg tenker på meg selv og ikke føler at jeg har behov for koronavaksine per i dag.

• Liker 6
Skrevet
Villfisker skrev (38 minutter siden):

Aldri. Da blir jeg heller smittet. Noe man uansett kan bli. 

Ja, du kan bli smittet uansett, men med vaksine så blir du mindre syk.

Rødtoppen86 skrev (32 minutter siden):

Jeg har takket nei til vaksinen for nå. Er såpass egoistisk at jeg tenker på meg selv og ikke føler at jeg har behov for koronavaksine per i dag.

Dette er helt riktig valg, synes jeg. Vil man ikke ta den, så skal man ikke gjøre det.

Da kan noen som vil ha vaksine få den i stedetfor. 

• Liker 4
Gjest Villfisker
Skrevet
Crobern skrev (6 minutter siden):

Ja, du kan bli smittet uansett, men med vaksine så blir du mindre syk.

Dette er helt riktig valg, synes jeg. Vil man ikke ta den, så skal man ikke gjøre det.

Da kan noen som vil ha vaksine få den i stedetfor. 

Ingen garanti for det. Så da risikerer jeg heller å bli smittet. Ikke sikkert jeg blir det engang :) 

Skrevet
Villfisker skrev (Akkurat nå):

Ingen garanti for det. Så da risikerer jeg heller å bli smittet. Ikke sikkert jeg blir det engang :) 

Nei, garanti kan ingen gi. Men det større fare for å bli mer alvorlig syk uten vaksine enn med. 

Det er poenget. 
Men du velger selv om du vil ta den eller ikke. Det er takk og lov ikke tvang her🌸

• Liker 7
Gjest Linny111
Skrevet

Jeg har tatt første dose. Tar andre om noen uker :)

Skrevet

Har allerede tatt første dose. Men jeg ville ikke tatt den om det var AstraZeneca vaksinen, som heldigvis ble tatt ut av vaksine programmet. 

Skrevet (endret)
Villfisker skrev (4 timer siden):

Vil du også risikere å smitte andre? Selv om det er sjanse for å smitte andre etter å ha tatt vaksinen så er sjansen likevel mindre enn om du ikke er vaksinert. Det er lov å tenke på de du skal omgås også? 

Endret av Knoot
  • Liker 1
Skrevet
lillevill skrev (På 8.7.2021 den 13.08):

Ja, enten tar man vaksinen eller så får man korona. smitten forsvinner jo ikke.

Syk av noe blir man som regel uansett iløpet av livet. Om det er influensa, luftveisinfeksjon pga. koronavirus, eller luftveisinfeksjon pga. dette «nye» koronaviruset.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
Crobern skrev (4 timer siden):

Nei, garanti kan ingen gi. Men det større fare for å bli mer alvorlig syk uten vaksine enn med. 

Det er poenget. 
Men du velger selv om du vil ta den eller ikke. Det er takk og lov ikke tvang her🌸

Det er det ingen av oss som vet. Det er heller ingen som vet alle virkningene over tid. 

Ja, heldigvis kan man velge selv. Sånn må det være. 

• Opprett ny...