Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tegn hadde du og hvor lenge før kom de? Uke?😀

Anonymkode: 6616f...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den dagen jeg fødte fikk jeg en merkelig og veldig rikelig knalloransje utflod, og våknet av ryggvondt om morgenen. Ble noen turer på do med diare den dagen.

Visste imidlertid ikke at dette var tegn på fødsel. Jeg hadde aldri noen tak eller smerter i magen foran, kun dunkende ryggsmerter i korsryggen og ved bekkenet. 

Jeg var i uke 35+6. Fødte en måned for tidlig.

Endret av Million
Skrevet

Har ikke merket noen tegn i forkant av noen av mine fødsler. Husker en natt jeg var oppe på do kl.2 og sukket for meg selv fordi det var iiiiingenting på gang. Ingenting som var uvanlig. Men kl.6 våknet jeg av mageknip, kom meg på sykehuset og kl.7 ble han født.

AnonymBruker
Skrevet

Første gang hadde jeg ingen forvarsel før løs mage og svake murringer ca. en time før riene startet. Andre gang hadde jeg uggen følelse i kroppen og murringer på morgenen og gjennom dagen før riene startet om kvelden. 

Anonymkode: 64a38...c8e

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vondt i ryggen de siste dagene. Slimproppen gikk også noen dager før, med blødning. 

Anonymkode: 9c830...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Ved første fødsel, ingen tegn i forkant.

Ved andre fødsel hadde jeg løs mage i ca en uke før det startet. Hadde også småvonde kynnere/maserier om kvelden og natta de siste dagene.

Anonymkode: 67ebe...3d9

Skrevet

Våknet av at vannet gikk, 8 timer senere var han på plass. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig løs mage kvelden før med første barn. Vi hadde spist på en restaurant, og jeg lurte på om jeg kunne ha blitt matforgiftet. Litt blod papiret ved dobesøk morgenen etter, magen kjentes veldig stram og jeg hadde kraftige kynnere som kom tett. Første rie kom et par timer senere, og babyen kom fem timer etter det igjen. Fødte 40+0.

Andre gang syntes jeg at jeg hadde mange tegn i mange uker. Jeg hadde tette kynnere og blod på papiret, som for meg var helt likt det jeg hadde noen timer før første fødsel startet, flere ganger fra uke 30, og babyen ble fød 40+4. Jeg hadde også regelmessige og vonde sammentrekninger som kom på kveldstid og roet seg igjen flere ganger de siste ukene, i uke 36-37 hadde jeg det mer eller mindre hver kveld. Det som faktisk var et tegn på at fødselen var nært forestående til slutt var at vannet gikk. I tillegg begynte kroppen og riste ved et par anledninger kvelden før (babyen ble født på natten). Det var noe jeg kjente igjen fra under og etter første fødsel, og aldri har opplevd i noen annen sammenheng, så det fikk meg til å tenke at nå startet det snart på ordentlig (det var før vannet gikk).  

Anonymkode: 33960...fb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilke tegn hadde du og hvor lenge før kom de? Uke?😀

Anonymkode: 6616f...0eb

Vannet gikk aldri hos meg (født 3) men magen sank noen uker før. Så fikk jeg vondt å gå på en annen måte og så kom det mer nedtrykk (trykk ned i bekkenet) og så siste døgnet så var det jo så klart disse psyko riene da. Fødselsriene kjente jeg i bekken, på skambein, halebein og på oppsiden av lårene. De andre som kom ved rie oppstart og før jeg faktisk var i 2-3cm åpning var kun over mage og i rygg.

Anonymkode: c950b...ffe

AnonymBruker
Skrevet

I didn’t

Anonymkode: f5a35...9e1

AnonymBruker
Skrevet

Første begynte med kynnere som ble sterkere, altså gikk over i rier. Ingen tegn utenom det. Hadde hyppige kynnere siste ukene, så kunne aldri forutsett at akkurat den dagen skulle de utvikle seg til rier. 

Med andre var det likt, men "kynnerene" var ikke så sterke at jeg mistenkte rier. Da jeg gikk på do ca 05.30 på morgenen så jeg litt blod på papiret. Visste ikke at dette var vanlig, så ringte føden, og de sa jeg kunne komme på sjekk. Fødte halvannen time senere. 

Anonymkode: 913a2...301

Skrevet

Ingen tegn før jeg våknet 3 om natten med rier

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk to dager før termin. Baby var ute en dag etter termin. 

Anonymkode: 58eac...f89

AnonymBruker
Skrevet

Slimproppen gikk ganske nøyaktig en uke før. Fredag la babyen seg på en nerve så beina forsvant under meg og jeg ble sittende evt måtte ha støtte for å gå. Natt til søndag begynte murring. Natt til mandag var hun født. Med nr 2 merket jeg det fordi sykehuset sa det, i morgen setter vi i gang og kommer den ikke ut i løpet av dagen blir det keisersnitt. Så den siste var jo ganske enkel å gjette sånn sett.

Anonymkode: 5f686...20f

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen tegn. Før jeg plutselig stod med fostervann som rant nedover beina.

Var da 1 dag over termin, så det var jo ingen overraskelse akkurat.

Anonymkode: fd51a...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...