Gå til innhold

Fast bosted hos mor, ferie hos far og bidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter 17 år har fast bosted hos mor, 75/25 deling. Sommerferien er delt 2 uker hos far og 2 uker hos mor, altså får far en ekstra uke samvær med datter. Nå ønsker far at siden datter skal være en ekstra uke hos han, og datter ønsker å ha med en venninne, så skal mor betale hele månedens bidrag til datter så datter kan betale kostnadene ved denne ekstrauken selv. De skal på båttur, i egen båt, men skal nok i land noen steder. 
Er dette innafor?
(og som dere skjønner så har datter blitt dratt inn i denne konflikten. Kommunikasjonen fra far går via henne dessverre)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Under fars samvær skal far betale. Bidraget er regnet ut med tanke på feriesamvær også, og så fordelt på 12 måneder. Mor skal ikke betale noen ting for at far skal ta med barnet på tur. Ei heller venninne skal mor betale for.

Anonymkode: aabb7...509

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut fra at venninnen får med lommepenger hjemmefra hvis det ikke er slik at din datter har invitert henne "all inclusive" liksom - selv om det egentlig er uvesentlig, far er smålig og det straffer datteren.. En dag er hun voksen nok til å skjønne opplegget, jeg ville gitt meg og gitt datteren pengene for hennes skyld og samtidig sagt at jeg håper hun får en finfin ferie med pappa og venninnen. 

Til far ville jeg sendt en melding ala "ok, siden du insisterer dra datteren inn i dine småligheter" rett og slett fordi jeg ikke hadde klart dy meg :P

Anonymkode: 8b967...b3a

Skrevet

Far har sagt ja til at datteren tar med en venninne og vil skyve regningen over på mor. Da er du liten som forelder altså. 

Men bidraget blir beregnet for å dekke samværsforelders ferie også, så retten har du på din side. Jeg tror jeg hadde sendt med datteren lommepenger og gitt far beskjed om at han selv får be venninnen om bidrag til kost og losji hvis han ikke har økonomisk mulighet til å dekke dette. 

• Liker 4
Skrevet

Trådstarter her. 
Far driver eget firma, og har valgt å gå ned i lønn og stillingsprosent for å slippe å betale. Han har mer enn god nok råd, kun smålig og vanskelig. 

Nå har jeg vært i kontakt med nav. Bidraget er beregnet på sommerferien også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Høstluft skrev (4 minutter siden):

Trådstarter her. 
Far driver eget firma, og har valgt å gå ned i lønn og stillingsprosent for å slippe å betale. Han har mer enn god nok råd, kun smålig og vanskelig. 

Nå har jeg vært i kontakt med nav. Bidraget er beregnet på sommerferien også. 

Men mor er aldri smålig? 

Rart dette altså. 

Anonymkode: 78ba8...a8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men mor er aldri smålig? 

Rart dette altså. 

Anonymkode: 78ba8...a8b

Nå er det vel ikke det tråden handler om, er det vel?

Anonymkode: c45fc...272

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Høstluft said:

Datter 17 år har fast bosted hos mor, 75/25 deling. Sommerferien er delt 2 uker hos far og 2 uker hos mor, altså får far en ekstra uke samvær med datter. Nå ønsker far at siden datter skal være en ekstra uke hos han, og datter ønsker å ha med en venninne, så skal mor betale hele månedens bidrag til datter så datter kan betale kostnadene ved denne ekstrauken selv. De skal på båttur, i egen båt, men skal nok i land noen steder. 
Er dette innafor?
(og som dere skjønner så har datter blitt dratt inn i denne konflikten. Kommunikasjonen fra far går via henne dessverre)

Helt latterlig å mye styr det skal være med penger å barn. Jeg blir svett.

Du kan bare ignorere det, i beste fall får du 2uker til med barnet😃

Selv har jeg 90/10 og har aldri brydd meg om mor betaler eller ikke. Ungene får det de trenger uansett. Sikkert urettferdig, men energien min er mer verdt brukt på barna og jobb en å gnåle om noen lusne 1000 lapper fra en som ikke bryr seg

Anonymkode: 0debb...e80

AnonymBruker
Skrevet

Som forelder betaler man for barn og barns venn som man inviterer til seg selv. Hallo i luken, mor har nok betalt for barn og barns venner opp gjennom årene, slik alle gode foreldre gjør. Far er gjerrig og smålig. Jeg hadde bedt han om å dra til &£^#<te

Anonymkode: 2e2d4...459

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...