Gå til innhold

Setter pris på tiden når vi har ferie med barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av andre, mer negativt ladede tråder. Flere som setter stor pris på sommerferie med barna? Jeg storkoser meg. Endelig kan vi tilbringe fine avslappende dager sammen uten mas om jobb, skole og barnehage. Bare nyte tiden. Gjøre mye mer av det vi ikke har like god tid til ellers; ut på stranda, i skog og mark. Dra til steder vi ellers ikke pleier. Besøke familie og venner nå som de er vaksinerte. 

Anonymkode: 72052...70c

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, elsker ferier, helger og masse tid med barna. Har alltid 7 uker lang sommerferie med de

Anonymkode: 25230...a8c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, elsker ferier, helger og masse tid med barna. Har alltid 7 uker lang sommerferie med de

Samme her, jobber på skole nettop for å ha ekstra lang sommerferie 🙂 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme her❤️ Vi har 5 ukers ferie og de skal brukes godt til familietid og annet moro😄😄

Anonymkode: 5d9fa...aa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her, jobber på skole nettop for å ha ekstra lang sommerferie 🙂 

Skjønner deg , jeg har byttet jobb men vi deler opp ferien så vi strekker den litt lengre og barn får mest mulig fri

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig setter jeg pris på ferie. Men vi nyter også hver eneste dag sammen. Har valgt å jobbe redusert, for å få mest mulig tid med barna. Synes synd i dere som må se fram til ferie for å få være litt med egne barn. 

Anonymkode: 00a9c...6cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig setter jeg pris på ferie. Men vi nyter også hver eneste dag sammen. Har valgt å jobbe redusert, for å få mest mulig tid med barna. Synes synd i dere som må se fram til ferie for å få være litt med egne barn. 

Å gode Gud , vi hadde ikke 100% plasss i bhg vi og de dagene de var der var de kort , likevel var ferie noe vi så frem til for da kan rutiner brytes lettere enn i hverdager 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nyter det nå, nå er minste 5 år og jeg har overskudd igjen. Men skal ærlig innrømme at jeg har måtte stålsette meg foran ferier for bare noen få år siden.. var ikke mye avslapning nei 😅🙈

Anonymkode: 5ac82...e9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vi har 4 under 10 år, og jeg setter oppriktig pris på ferien. Men igjen, vi har unger som er selvgående i lek, ingen med noe spesielle behov, stor inngjerdet hage, og vi som familie liker å være i skog å mark. Jeg har 5 uker ferie og 3 uker hjemmekontor med halve dager.  Vi tar de minste fri fra bhg fra den dagen de eldste går i ferie, til de eldste starter igjen. Det er så deilig å kunne slippe hverdagsrushtoget og bare nyte nået nå i sommer!! 

Anonymkode: fa132...9a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

«Valgt».

Det kalles økonomisk privilegie.

Enten via ektefelle, eller andres arv (for eksempel mindre boliglån enn andre som må forsørge seg selv 100%) eller voldsomt høy inntekt. 

Jeg har alltid gledet meg til ferie, men har de siste årene har en arbeidsgiver som gjør ferien litt til et problem.

Grunnet oppgaver kan man kun ta lengre ferie på sommer, og det forventes maks 3 uker. Helst vil de vi skal dele opp litt osv.

Men om vi gjør det, så får vi ikke brukt ferien opp 🤷‍♀️

Ikke vil de ansette sommervikar heller. 

Så på den arbeidsplassen merker jeg ferietid irriterer meg ganske mye, er liksom negativt fokus på det fra mai-august. 

Litt sånn blaming av arbeidstakere for at vi må legge opp ferie etter hvordan oppgavene faktisk er. 

Anonymkode: 6fe0d...653

• Liker 2
Skrevet

Elsker helg og ferie, men min gutt er nesten 7år. Husker det var mye mer krevende da han var mellom 1 og 3 år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsker det nå (en prepubertal og en tenåring), og elsket det før. Vi sitter opp på hverandre på hytta i seks uker i strekk, og må bare omgås og kose oss. Og det klarer vi fint. Alle gleder seg til ferien. 

Anonymkode: f3478...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg jobber ikke fulltid heller, men det er likevel noe med det å ikke ha klokka å tenke på da 🙂 Ikke alle kan jobbe redusert 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Koser oss ja, men avslappende er det ikke en plass med to aktive apekatter som i tillegg krangler halvparten av tiden. 

Anonymkode: aa377...c6f

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Inspirert av andre, mer negativt ladede tråder. Flere som setter stor pris på sommerferie med barna? Jeg storkoser meg. Endelig kan vi tilbringe fine avslappende dager sammen uten mas om jobb, skole og barnehage. Bare nyte tiden. Gjøre mye mer av det vi ikke har like god tid til ellers; ut på stranda, i skog og mark. Dra til steder vi ellers ikke pleier. Besøke familie og venner nå som de er vaksinerte. 

Det var sånn vi også skulle ha det. ❤️ Men sønnen min ble forkjølet for over to uker siden og har fortsatt en ganske stygg hoste, så føler ikke vi kan vise oss blant folk... begynner å bli litt kjedelig. Håper det går over snart så vi kan nyte resten av sommeren i alle fall. Har heldigvis fri hele skoleferien. :)

Anonymkode: 2abf1...08a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker familietid med barna. Når alle har fri, ikke lekser eller må opp å rekke jobb/ skole. Bare kose oss, bade grille og dra på turer 

Anonymkode: 4f6c7...311

Skrevet

Jeg gledet meg veldig til ferier med barna og eksen. Vi reise mye både innenlands og utenlands, så vi hadde stort sett noe å gjøre. Barna mine er tette i alder, så enten var de venner eller så var de uvenner. Må ærlig innrømme at når vi kom halvveis ut i uke 3, så gledet jeg meg til de skulle i bhg eller skole/sfo igjen. De kunne jo erte på seg gråstein til tider 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ferie med familien er både helt fantastisk og slitsomt om hverandre. Men med 4 stykker, hvorav 3 tenåringer, så tenker jeg det er helt normalt 😉

Anonymkode: fa824...045

• Liker 2
Skrevet

Vi storkoser oss i ferien med barna. Deilig med late dager og ikke følge klokka. Barna er oppe sent, vi spiller brettspill utover kvelden, griller middag, drar og bader og alt er bare fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker ferietiden med barna. Starter ferien i ettermiddag, og selvsagt skal barna også ha ferie. 

Anonymkode: 59e03...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...