Gå til innhold

Har du løyet om barnets alder ved bestilling av hotell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal bestille hotell, men ungen har akkurat blitt 12 år og vi som fam på 4 trenger da 2 rom siden hen regnes som voksen. Fristende å sette alderen til 11 sånn at alle 4 kommer på samme rom og man sparer penger. Har dere løyet om det noen gang? Eller er dere dønn ærlige? Innafor?

Anonymkode: ed21e...78f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, lyver ikke. Holder meg for god til det. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på hotell. Akkurat det der er det mange som gjør. Vi bryr oss ikke så veldig egentlig. Vi må sette en grense ett sted og 12 er grensa og barn/tenåring er blitt den grensa. Om det er hotell i Norge så ville jeg sagt at du bare skal gjør det. Om det er hotell i utlandet så ville jeg ikke gjort det for der ber de vel om å få se pass(?) 

Anonymkode: 31a3f...cf6

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det er forøvrig enkelte som mener sine voksne barn i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene burde gå som barn. Det er spesielt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er forøvrig enkelte som mener sine voksne barn i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene burde gå som barn. Det er spesielt. 

Det er jo enkelte som mener at «barna» har rett til å være med foreldrene på gratis ferie til de er langt oppi 20 åra også. Så dette overrasker meg ikke. Noen blir aldri voksne. 

Anonymkode: 1975a...ef1

• Liker 4
Skrevet

Det har vi aldri. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men tror ikke jeg ville lagt en tolvåring alene på et hotellrom?

Anonymkode: 4d59d...5ad

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor velger dere ikke større rom? Eller connecting rooms? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skal bestille hotell, men ungen har akkurat blitt 12 år og vi som fam på 4 trenger da 2 rom siden hen regnes som voksen. Fristende å sette alderen til 11 sånn at alle 4 kommer på samme rom og man sparer penger. Har dere løyet om det noen gang? Eller er dere dønn ærlige? Innafor?

Anonymkode: ed21e...78f

Barnet må ikke ha eget rom før det er eldre og får sove på foreldrenes rom.

Og nei gidder ikke å gjøre meg til kjeltring for småpenger

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De er nok mer unntaket og ikke regelen 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg har strukket grensen på andre ting, f.eks på buss, buffet og båttur. Ihvertfall når man nettopp har fylt år. Ville sikkert gjort det på hotell i Norge også, hvis det ble aktuelt. Mange ting er så vanvittig dyrt her til lands, så enten "egenvalgt rabatt" eller ingenting at all. Det taper de mer på.

Anonymkode: d3e49...1f6

• Liker 1
Skrevet

Har nok strukket alderen både litt opp og nedover ettersom det har passet seg flere ganger 😅 Flest ganger på ballrommet til IKEA, men også på hotell og andre steder. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal på hotell med mine fire barn (alene). Ingen av barna vil bo på rom uten en voksen, så jeg krympet alderen til eldste litt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også i hotell (Nordic Choice). Bare sett 11 år i stedet for 12, det går helt fint!

Anonymkode: f6787...3c8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det en gang i Italia. Vi er 5 i familien, og det var bare plass på det (bittelille) familierommet dersom yngste gikk som 2 åring og ikke 3 som han faktisk var. Han var en liten 3-åring som uansett sov i sengen vår. Når jeg kom frem ba de om passene til alle sammen, og jeg var skikkelig nervøs. Men de så nå ikke på det, og det hadde trolig gått helt fint om vi hadde spurt på forhånd. 
Jeg hadde nok absolutt tatt sjansen på å gjøre det i Norge TS- å si at en på 12 er 11 år vil jeg knapt si er å lyge!

Anonymkode: 3c211...3c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjempeskrøpelig samvittighet, så hadde ikke klart å lyve på alder, men mener vi ringte en gang (hotell i Norge) og fikk beskjed at vi kunne booke firemanns selv om vi var fem stykk. Oppga da ikke yngste på 4 år når vi booket på nett. Han lå da anføttes med han på 7 år. Noen steder kan man også få ekstraseng på rommet.

Anonymkode: b73cf...a91

Skrevet

Nei, du det gidder jeg ikke. Gjør meg ikke til "tyv" for småpenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjorde det nå nylig, har en på 14 måneder som vi samsover med, vi skrev at hen var under ett år, for vi trenger jo ikke egen seng til hen.

Anonymkode: 7d8ae...4c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan dette går fint? Jeg jobber selv på hotell, og der handler ikke det om aldersgrensa, men hvor mange det er plass til på et rom. Hvis du setter grensa for lavt og bestiller et standardrom hos oss, så er det meningen at barna skal sove i samme seng som foreldrene. Vi kan ikke sette inne ekstrasenger pga brannsikkerhet. Vi ser mange foreldre gjør dette, men når dere sjekker inn på hotellet må dere like vel oppgradere til familierom. Det er veldig dumt hvis familierom er fullbooket. Vær i det minste sikker på at de kan sette inn ekstrasenger på standardrommet. Jeg har jobbet i resepsjon i både Nordic Choice og Radisson Blu. 

Anonymkode: a5a7b...77b

• Liker 2
Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Det er vel ikke krise å lyve akkurat på det da - så lenge dere synes det er best å ha alle på ett rom og ikke bryr dere om at det blir trangt? Det skjer jo ingenting magisk fra man er 11 til 12, men som andre her sier - grensa må jo gå et sted.

Men vær obs på at barna ikke nødvendigvis er med på løgnen da. Husker noen bekjente som løy på alderen på barnet for å få være med gratis på en aktivitet, tror det var gratis for fem år og yngre, mens fra seks år måtte man betale. En ansatt på stedet kom i fare for å nevne ett eller annet ift at "det er gratis for femåringen", hvorpå selvsagt barnet sier "JEG ER SEKS ÅR!" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...