Gå til innhold

Angrer så sinnsykt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tapte budrunden på den perfekte hytta,- i ett område der jeg har lett etter hytte i 10 år. Beliggenheten var bare helt utrolig fantastisk og den gikk selvsagt langt over opprinnelig satt sum. Jeg hadde råd til å gå lengre opp,- men trakk meg da min kjære var bekymret for eventuelle oppussingskostnader.. budrunden var ganske ellevill,- men ja,- jeg stoppet bare fordi det var langt over takst. Nå sitter jeg her og angrer så vanvittig. Føler at den hytten var den eneste sjansen jeg noen gang har hatt,- og at jeg forspilte den. Det er flere personlige grunner til at det føles sånn,- som jeg ikke Kan nevne her i frykt for å bli avslørt. Ringte megler og sa at dersom kjøperens ombestemte seg,- så var jeg villig til å gå opp 100 tusen,- men hun mente jeg måtte legge en større sum på bordet. Åh,- min egen dumhet 😞😞- føles så utrolig kjipt. 

Anonymkode: 1f115...eab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en viss risiko for at denne kjøperen har blitt bitt av Korona-basillen og ikke er så interessert i å ha hytte på lang sikt. Det krever mye vedlikehold, og å ha penger «låst» i en fritidsbolig kan være til hinder dersom man vil ta opp lån i en bank for å f.eks. bytte primærbolig.

Det er en god sjanse for at hytta dukker opp på markedet igjen senere. Om du har gjort noe dumt er det isåfall å kontakte megler og tilby 100.000 kr.

Jeg tror ikke at det er noen god strategi å gjøre noe slikt nå som den nettopp har blitt omsatt, og dersom du skulle gjøre noe slikt hadde det vært bedre å gi tilbudet direkte til kjøper.

Men vent og se - om et par år er den kanskje på markedet igjen. Jeg er overbevist om at mange som har skaffet seg hytte (eller hund, for den saks skyld) under Korona, kanskje ikke er interessert i ansvaret som følger med når verden blir «normal» igjen.

Ikke gå helt i kjelleren, dette kan løse seg! Om ikke annet kan du kontakte kjøper på nytt om noen år og vise ny interesse. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da vi skulle kjøpe vår første bolig for10 år siden gikk den langt over prisantydning. Til slutt måtte vi gi oss, vi syntes ikke leiligheten (tomannsbolig) var verdt mer enn vårt høyeste bud. Den elleville budrunden fortsatte og endte langt over der vi stoppet. Solrikt område, fin utsikt. Det vi ikke så da var den dårlige uteplassen og alle naboene på alle kanter rundt. Såvidt plass til en bil på gårdsplassen, to om den ene stod på trappa (!). Vi var så skuffet, vi gråt, og angret på at vi stoppet. Så slikket vi sårene og fant en annen bolig i nærheten. Stor tomt på 1,5 mål, masse parkeringsplasser, større boareal og bedre standard, til en pris som var bare noen hundre tusen over der vi stoppet på den leiligheten. I tillegg har vi bedre utsikt, like gode solforhold, bor innerst i en blindvei med hekk rundt hele tomten. Midt i boligfeltet, samtidig som vi er forskånet fra innsyn fra naboer. Veranda/terasse rundt hele huset. I tomannsboligen ville vi måtte nøyd oss med en liten veranda på 6 m2, uten annet uteareal. 

Så jeg har med hånden på hjertet IKKE angret etter jeg fikk pustet litt og tenkt meg om. Spesielt når de solgte leiligheten med tap etter 3 år. Den var egentlig ikke verdt prisen. Og når det gjelder en hytte så dukker det opp flere. Å gå langt over takst er risky, synes det var modent gjort av dere å stoppe. Det koster å ha en hytte som ikke brukes mer enn max 30-40 netter i året. Bra dere ikke mistet hodet. 

Anonymkode: 1fe66...eed

• Liker 1
Skrevet

Kjøp hytte neste år, når resten av landet innser at norgesferie inneholder mye regn, og selger hytta de kjøpte i år eller i fjor... Til godt under takst :) 

Mye bedre på charterferie på Mallorca. Eller Tyrkia. Eller Hellas

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar 😊vi har grått og vært så «bitre» at jeg har ikke ord. Akkurat nå er det sånn at alt ved hytten var så perfekt, men den gikk ekstremt mye over takst. Det var virkelig en helt ellevill budrunde.

Den var solrik og for seg selv,- og hadde en veldig bra planløsning. I tillegg til nevnte fantastiske. Badet måtte taes,- men det var også det eneste. Vi var redd det kunne være andre skjulte feil og mangler,- og så har ikke hyttene i dette området ligget så høyt før. Men vi har spart og tenkt på akkurat dette området i ti år,- nå når vi endelig hadde råd,- så ble vi redd på slutten..men jeg VET jo at perler som regel går over takst… 

det hjalp faktisk å høre om lignende historier. Her i huset skal vi leve sparsommelig,- for vi elsker virkelig en norsk sommer

Jeg har vært så sint på meg selv,- og faktisk ikke sovet på tre netter. Det er jo også ekstremt pinlig på en måte,- for det er jo virkelig et luksusproblem. Men for meg er det som en livslang drøm gikk i vasken. (Jeg er 45 år),- og det klarte jeg helt egenhendig 😞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for alle svar 😊vi har grått og vært så «bitre» at jeg har ikke ord. Akkurat nå er det sånn at alt ved hytten var så perfekt, men den gikk ekstremt mye over takst. Det var virkelig en helt ellevill budrunde.

Den var solrik og for seg selv,- og hadde en veldig bra planløsning. I tillegg til nevnte fantastiske. Badet måtte taes,- men det var også det eneste. Vi var redd det kunne være andre skjulte feil og mangler,- og så har ikke hyttene i dette området ligget så høyt før. Men vi har spart og tenkt på akkurat dette området i ti år,- nå når vi endelig hadde råd,- så ble vi redd på slutten..men jeg VET jo at perler som regel går over takst… 

det hjalp faktisk å høre om lignende historier. Her i huset skal vi leve sparsommelig,- for vi elsker virkelig en norsk sommer

Jeg har vært så sint på meg selv,- og faktisk ikke sovet på tre netter. Det er jo også ekstremt pinlig på en måte,- for det er jo virkelig et luksusproblem. Men for meg er det som en livslang drøm gikk i vasken. (Jeg er 45 år),- og det klarte jeg helt egenhendig 😞

Hvorfor trakk du deg på slutten? Hvilke tanker var det som gjorde at du ville ut av budrunden? 

Anonymkode: af0b9...ebd

• Liker 1
Skrevet

Det kommer alltid nye muligheter.

Skrevet

Kjenner følelsen. Jeg gikk glipp av et kjempekjøp av en fantastisk bolig for mange år siden, fordi min kjære far var så negativ at det tok motet fra meg da prisen gikk litt over antydning. Likevel langt innafor mine økonomiske rammer. 

Har aldri glemt den tabben, men lærte også mye av det. Først og fremst å stole på meg selv og mine vurderinger, men også at jeg siden har vært forberedt på at mine forventninger om pris kan bli utfordret, og at jeg derfor må holde hodet klart og løpende vurdere saken totalt sett. Samt å ALDRI involvere min far i slikt igjen. Etter det har han enkelt og greit fått beskjed når jeg allerede har kjøpt. 🤣

Jeg har tapt noen andre budrunder også. Hvilket alltid er surt når man mentalt allerede ser for seg å eie stedet man har falt for, men det har vært mer at prisen ble for høy. Ærlig og redelig tap liksom. Ikke spent bena for av å bli snakket rundt og miste motet.

Så jeg forstår følelsen av å ha vært dum, og gått glipp av noe man burde slått til på, men det kommer alltid nye sjanser. Et slikt tap er ikke evig. 

Siden dere vet at dere ønsker hytte i akkurat det området er det kanskje ikke så dumt å sette opp en lapp om det på butikker i nærheten, eller spre ordet rundt. Det er ikke så uvanlig at noen tenker på å selge, men gruer seg litt til hele prosessen, og synes det er verdt litt å slippe den. 

Verdt et forsøk tenker jeg. Koster ingenting. 

Det finnes nok flere drømmehytter der, og neste gang er du uansett litt mer erfaren, og får ikke så lett kalde føtter dersom du må strekke deg litt lengre enn forventet og ideelt sett. 

Lykke til! Det ordner seg! 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.. Akkurat nå er jeg også utrolig bitter på min bedre halvdel, som fikk kalde føtter på vårt siste bud. Alt av tidligere grums kommer da selvsagt opp,- og jeg er så ulykkelig at jeg nesten vil skilles. Det har bare vært et tøft år for meg på andre områder i livet,- så dette er nok også en slags «dråpe». Har bare mistet helt kontroll over følelsene,- har grått så mye at jeg måtte be om en feriedag fra jobben. (Noe som ikke ble tatt opp særlig bra pga ferieavviklingen) 

AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra det du skriver, så høres det ut som om dere kun hadde litt mer penger å gi. Sannsynligheten for at de som kjøpte den hadde mye mer penger enn dere er der, du skjønner det? Du bør heller fokusere på at motparten var villig til å gi mer, og at dere uansett var nær smertegrensen.

Det kommer flere muligheter.

Anonymkode: 65df3...862

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet akkurat hvordan du føler. Samme skjedde med meg, men dette gjaldt et hus. Jeg angret hver eneste dag på at vi ikke kjøpte det huset. Men jeg bodde i området, og fikk høre at de som bodde der oppdaget utrolig mye mugg på hele kjøkkenet da de skulle pusse opp. Så alt måtte byttes. Vi hadde ikke tenkt til å pusse opp, så da ville vi bodd med masse mugg. De som bodde der fikset det, og boligen kom til salgs igjen. Men denne gangen hadde jeg ikke så lyst på den. Så det forsvant.

Dessverre kom det et annet hus hvor jeg følte akkurat det samme igjen, men kjøpte en leilighet istedenfor. Flyttet inn for 2 uker siden, og hater den leiligheten jeg kjøpte så utrolig mye. Føler jeg har ødelagt livet mitt da denne leiligheten er FULL av skadedyr, biller og larver som tydeligvis ikke kan fjernes.

Anonymkode: 27d34...ebd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vet akkurat hvordan du føler. Samme skjedde med meg, men dette gjaldt et hus. Jeg angret hver eneste dag på at vi ikke kjøpte det huset. Men jeg bodde i området, og fikk høre at de som bodde der oppdaget utrolig mye mugg på hele kjøkkenet da de skulle pusse opp. Så alt måtte byttes. Vi hadde ikke tenkt til å pusse opp, så da ville vi bodd med masse mugg. De som bodde der fikset det, og boligen kom til salgs igjen. Men denne gangen hadde jeg ikke så lyst på den. Så det forsvant.

Dessverre kom det et annet hus hvor jeg følte akkurat det samme igjen, men kjøpte en leilighet istedenfor. Flyttet inn for 2 uker siden, og hater den leiligheten jeg kjøpte så utrolig mye. Føler jeg har ødelagt livet mitt da denne leiligheten er FULL av skadedyr, biller og larver som tydeligvis ikke kan fjernes.

Anonymkode: 27d34...ebd

Så dritt. Ikke meningen å avspore ts sin tråd, men hvordan fant du ut at du hadde skadedyr? Og hvorfor går det ikke an å gjerne skadedyrene?

Til ts: Er det mange hytter i området dere bøy på som kanskje kan bli solgt i fremtiden? Det er så fantastisk mange fine hytteområder, jeg er sikker på at dere finner en ny fin hytte!

Anonymkode: 9185a...38b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så dritt. Ikke meningen å avspore ts sin tråd, men hvordan fant du ut at du hadde skadedyr? Og hvorfor går det ikke an å gjerne skadedyrene?

4 dager etter at vi overtok så dukket det plutselig opp 2 stykker på det ene soverommet. Så var det plutselig 3 i stuen, så på kjøkkenet, og nå er det oppi over 20 biller allerede. Fordi de formerer seg så voldsomt, legger egg på skikkelig vanskelige steder som er umulig å finne ut. 1 bille kan legge opp mot 60-100 egg. Så er helt fortvilet her. Forrige eier sier h*n aldri har sett de, så jeg får ingen erstatning heller.

Endret av Palmetreet
AnonymBruker
Skrevet
Palmetreet skrev (11 minutter siden):

4 dager etter at vi overtok så dukket det plutselig opp 2 stykker på det ene soverommet. Så var det plutselig 3 i stuen, så på kjøkkenet, og nå er det oppi over 20 biller allerede. Fordi de formerer seg så voldsomt, legger egg på skikkelig vanskelige steder som er umulig å finne ut. 1 bille kan legge opp mot 60-100 egg. Så er helt fortvilet her. Forrige eier sier h*n aldri har sett de, så jeg får ingen erstatning heller.

Dere har ikke skadedyr innbakt innboforsikringen? Vet noen har det, men usikker på om det kun gjelder utvidet innboforsikring. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dere har ikke skadedyr innbakt innboforsikringen? Vet noen har det, men usikker på om det kun gjelder utvidet innboforsikring. 

Dessverre dekker ikke den forsikringen disse billene :( Det dekker kun skjeggkre, veggedyr og kakerlakker

Endret av Palmetreet
AnonymBruker
Skrevet
Palmetreet skrev (14 minutter siden):

Dessverre dekker ikke den forsikringen disse billene :( Det dekker kun skjeggkre, veggedyr og kakerlakker

Det kan være at det kun er akkurat nå på varmeste sommeren de finnes der. Vi får besøk av noen sorte biller innendørs noen uker på sommeren. De er helt ufarlige, men ganske ekle. 

Anonymkode: 1dd1a...f00

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan være at det kun er akkurat nå på varmeste sommeren de finnes der. Vi får besøk av noen sorte biller innendørs noen uker på sommeren. De er helt ufarlige, men ganske ekle. 

Anonymkode: 1dd1a...f00

Ja, det er mye innsekter av alle typer her nå. Ja huff, jeg grøsser av insekter. Når vinteren kommer så skal jeg lufte ekstremt og håpe at kulda dreper de. Forsvinner de ikke blir jeg nødt til å flytte.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Mange mister hodet helt i sånne budrunder, og gir mer enn de egentlig har råd til. Tror du skal være glad dere stoppa.

AnonymBruker
Skrevet

Men du vet jo ikke hvor høyt motparten kunne gå, du vet kun hvor du og de andre trakk seg. Kan hende dere aldri hadde hatt penger nok uansett.

Anonymkode: 82204...2ae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ut i fra det du skriver, så høres det ut som om dere kun hadde litt mer penger å gi. Sannsynligheten for at de som kjøpte den hadde mye mer penger enn dere er der, du skjønner det? Du bør heller fokusere på at motparten var villig til å gi mer, og at dere uansett var nær smertegrensen.

Det kommer flere muligheter.

Anonymkode: 65df3...862

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men du vet jo ikke hvor høyt motparten kunne gå, du vet kun hvor du og de andre trakk seg. Kan hende dere aldri hadde hatt penger nok uansett.

Anonymkode: 82204...2ae

TS skriver jo at hun byr 100k over det den ble solgt for hvis det går - noe jeg tviler på siden budrunden gikk så hett for seg. Dette er tydelig en populær plass, og en sjanse mange har ventet på. 

Anonymkode: af0b9...ebd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...