Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele erfaringer med c-vitamin serum? Både gode og dårlige ☺️ jeg er på jakt etter et nytt, og usikker på hvilket jeg skal velge! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun positive erfaringer med bruk av C-vitaminserum for min del, selv om ikke alle har vært like effektive. Kommer an på typen c-vitamin og sammensetningen av serumet. Hvilket har du brukt, og hva er det evt. du ikke er fornøyd med ettersom du ønsker å prøve et nytt?

Skrevet
Roci skrev (45 minutter siden):

Har kun positive erfaringer med bruk av C-vitaminserum for min del, selv om ikke alle har vært like effektive. Kommer an på typen c-vitamin og sammensetningen av serumet. Hvilket har du brukt, og hva er det evt. du ikke er fornøyd med ettersom du ønsker å prøve et nytt?

Jeg har prøvd lumene sitt :) har vært ok+ fornøyd med det; lav pris, ingen irritasjoner og føler huden gløder litt mer. Men kunne tenkt meg å se om det var noe som ga enda mer effekt! 

Skrevet
IkeaGirl skrev (12 minutter siden):

Jeg har prøvd lumene sitt :) har vært ok+ fornøyd med det; lav pris, ingen irritasjoner og føler huden gløder litt mer. Men kunne tenkt meg å se om det var noe som ga enda mer effekt! 

Ja, det er et bra serum, har brukt det selv, men det inneholder en litt mindre effektiv form av C-vitamin (Ascorbyl Glucoside). Den mest effektive formen for C-vitamin er askorbinsyre (ascorbic acid), men vær obs på at denne formen for c-vitamin kan virke irriterende på huden og krever gradvis tilvenning. Gode serumer med AA er f.eks.

The Ordinary Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% Face Serum

La Roche-Posay Pure Vitamin C10 Serum - inneholder riktignok en del alkohol og litt parfyme, men med mindre du har sensitiv hud, burde ikke det være noe problem. 

Paula's Choice C15 Super Booster

ByWishtrend Pure Vitamin C15% Ferulic Acid - dette produktet har visst hatt problemer med lekk forpakning som gjør at serumet oksiderer (misfarges og mister effekt) fort, men du kan løse problemet ved å fylle over på en annen (tett) flaske og oppbevare serumet i kjøleskapet.

Medik8 Pure C15

Dette er noen forslag, der de dyreste (PC og Medik8) ligger rundt 500,- kr. Det finnes såklart dyrere produkter også, men jeg tenkte jeg ville holde meg innenfor en noenlunde rimelig priskategori.

• Liker 1
Skrevet

ZO 10% vitamin C self-activating er jeg veldig fornøyd med

• 6 måneder senere...
Skrevet

Ikke kjøp Dr. Organic. Legger seg som en tykk hinne utenpå huden. 

Anonymkode: 5dd32...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...