AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Vi har 4 uker ferie. Skal ha datteren vår på 2,5 år hjemme fra barnehagen i 3 uker med oss. Siste ferieuken tenkte meg og mannen å slappe av sammen, nyte dagene mens hun er i barnehage. Har nå fått reaksjoner på det, er det virkelig så ille? Anonymkode: 4609f...d8e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 8. juli 2021 Det bestemmer dere selv, men tror at et barn på 2.5 foretrekker å være mest mulig med familien sin. Anonymkode: 943bd...5a8 55
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 Det hadde jeg aldri gjort. Hvorfor fikk dere barn? For at hun skal ta vare på dere når dere er gamle? Virker ikke som om dere bryr dere om barnet nå hvertfall.., så den planen kan fprt gå i vasken. Man må gi for å få. Stakkars barn. Anonymkode: 7b0b9...76a 18
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Min vurdering er at vi ikke ville gjort det. Jeg ville heller lagt opp til en litt mer «lavterskelferie» slik at dere ikke føler dere må ha barnefri for å slappe av etter tre uker ferie sammen. Dere er to personer som har ett barn sammen. Hadde du vært alene og hatt tre barn alene så hadde jeg nok støttet deg. Vi har tre barn, og pleier å ha fire uker ferie sammen. Vi har aldri tenkt på å sende barna tilbake til barnehage etter tre uker. Om mulig spør besteforeldre om barnepass en kveld/natt så kan dere gjøre noe sammen da? Anonymkode: ddf95...96c 34
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 Ville ikke gjort det selv Anonymkode: e3fb9...95e 11
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Gjør som dere selv vil men hadde du likt det om det var deg?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min vurdering er at vi ikke ville gjort det. Jeg ville heller lagt opp til en litt mer «lavterskelferie» slik at dere ikke føler dere må ha barnefri for å slappe av etter tre uker ferie sammen. Dere er to personer som har ett barn sammen. Hadde du vært alene og hatt tre barn alene så hadde jeg nok støttet deg. Vi har tre barn, og pleier å ha fire uker ferie sammen. Vi har aldri tenkt på å sende barna tilbake til barnehage etter tre uker. Om mulig spør besteforeldre om barnepass en kveld/natt så kan dere gjøre noe sammen da? Anonymkode: ddf95...96c Vi har absolutt ingen til å passe, vi har aldri noensinne hatt barnefri. Ikke en eneste lørdagskveld har vi hatt for oss selv. Anonymkode: 4609f...d8e 12
Puny Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 Jeg pleier å ta et par dager hver sommer, en hel uke syntes jeg blir litt lenge, men det er jo helt opp til hver familie. Hvis dere er veldig slitne og virkelig har behov for dette så ville jeg gjort det. Føl på hva som blir mest riktig og drit i alle andre. 23
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde jeg aldri gjort. Hvorfor fikk dere barn? For at hun skal ta vare på dere når dere er gamle? Virker ikke som om dere bryr dere om barnet nå hvertfall.., så den planen kan fprt gå i vasken. Man må gi for å få. Stakkars barn. Anonymkode: 7b0b9...76a Visste ikke at det skulle bli så grusomt å få barn. Elsker datteren min, men kommer aldri til å få flere barn. Anonymkode: 4609f...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Det hadde vært ille for meg. Ødelegger ikke det hele feriefølelsen, opp om morgenen og levere i barnehagen? Og hente, spise middag, vanlige rutiner? For oss har det vært mye bedre å slappe av, kose oss sammen som familie og nyte det. Fire uker er så kort tid. Anonymkode: 97c07...432 29
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi har absolutt ingen til å passe, vi har aldri noensinne hatt barnefri. Ikke en eneste lørdagskveld har vi hatt for oss selv. Anonymkode: 4609f...d8e Har dere ingen venner dere kan spørre et par ganger i året? Jeg har en venninne som ikke har familie i nærheten, og jeg sitter med glede barnevakt for de innimellom. Nå har de en nabojente (på 18) som sitter hos de et par timer etter barna er lagt, slik at de innimellom kan ta seg en kveldstur el. sammen. Tilbake til det du spør om. Som du ser så er det veldig få som vil gjøre det, men vi vet heller ikke hele historien. Det finnes jo også en mellomting mellom 0 dager og 5 dager- dere kan jo sende hun i barnehagen torsdagen og fredagen f.eks? Anonymkode: ddf95...96c 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Ute etter å provosere, ts? Det finnes jo masse tråder om dette temaet allerede. Anonymkode: c29d2...725 20
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det hadde vært ille for meg. Ødelegger ikke det hele feriefølelsen, opp om morgenen og levere i barnehagen? Og hente, spise middag, vanlige rutiner? For oss har det vært mye bedre å slappe av, kose oss sammen som familie og nyte det. Fire uker er så kort tid. Anonymkode: 97c07...432 Enig med dette. Det blir bare stressende. Jeg ville forstått det hvis dere hadde et oppussingsprosjekt eller noe, men det blir ikke ordentlig avslapping uansett. Hvis problemet er at det er vanskelig å finne på ting med barnet i fire uker ville jeg heller ha delt opp ferien. Tenk så hyggelig å kunne ha juleferie sammen for eksempel. Anonymkode: c5afb...14e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere ingen venner dere kan spørre et par ganger i året? Jeg har en venninne som ikke har familie i nærheten, og jeg sitter med glede barnevakt for de innimellom. Nå har de en nabojente (på 18) som sitter hos de et par timer etter barna er lagt, slik at de innimellom kan ta seg en kveldstur el. sammen. Tilbake til det du spør om. Som du ser så er det veldig få som vil gjøre det, men vi vet heller ikke hele historien. Det finnes jo også en mellomting mellom 0 dager og 5 dager- dere kan jo sende hun i barnehagen torsdagen og fredagen f.eks? Anonymkode: ddf95...96c Det er ganske mange som gjør det, de bare skjuler det. Anonymkode: f315b...7ae 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dere ingen venner dere kan spørre et par ganger i året? Jeg har en venninne som ikke har familie i nærheten, og jeg sitter med glede barnevakt for de innimellom. Nå har de en nabojente (på 18) som sitter hos de et par timer etter barna er lagt, slik at de innimellom kan ta seg en kveldstur el. sammen. Tilbake til det du spør om. Som du ser så er det veldig få som vil gjøre det, men vi vet heller ikke hele historien. Det finnes jo også en mellomting mellom 0 dager og 5 dager- dere kan jo sende hun i barnehagen torsdagen og fredagen f.eks? Anonymkode: ddf95...96c Nei, vi har ingen venner som kan passe henne. 😔 Får snakke med min mann i ettermiddag, kanskje vi har henne hjemme noen av dagene. Anonymkode: 4609f...d8e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #16 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ute etter å provosere, ts? Det finnes jo masse tråder om dette temaet allerede. Anonymkode: c29d2...725 Ser ingen tråder som omhandler vår problemstilling? 🤷♀️ Anonymkode: 4609f...d8e
Gliffy Skrevet 8. juli 2021 #17 Skrevet 8. juli 2021 Syns det er helt innafor. Barnehagen gir nok et godt pedagogisk tilbud, slapp av med god samvittighet og hent dere inn litt. Prøv å drite i mammapolitiet, det er ikke omsorgssvikt å ha barnepass av kvalifiserte folk. 20
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #18 Skrevet 8. juli 2021 Veldig mange her virker å synes at barnehage er en JOBB for barnet, og dermed helt forferdelig. Hvis barnet ditt trives der, og dere aldri har noen annen form for avlastning, så gjør det med god samvittighet. Jeg hadde kanskje vurdert det selv om vi ikke hadde familie og slekt som stiller opp og gir oss mulighet til å være et par innimellom. Det er ikke omsorgssvikt å ønske seg avlastning innimellom. Barnet har det også bedre med uthvilte foreldre. Anonymkode: 3b19c...30d 19
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #19 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vi har absolutt ingen til å passe, vi har aldri noensinne hatt barnefri. Ikke en eneste lørdagskveld har vi hatt for oss selv. Anonymkode: 4609f...d8e Bare gjør det😊 Ikke bry dere om hva andre mener. Nå er sjansen til å få litt kjærestefri. Eventuelt at dere leverer litt senere og henter tidligere. Barnet deres har godt av sosialiseringen og rutinene i barnehagen. Anonymkode: c8bcd...82d 16
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #20 Skrevet 8. juli 2021 Jeg har 7 uker ferie hver sommer og har barnet hjemme i 3 av dem. De resterende ukene er barnet vårt 2,5 år i barnehagen. Jeg gjør det med beste samvittighet Vårt enebarn stortrives i barnehagen og det er en viktig arena for sosialisering og lek. Han har korte dager, og når han er hjemme har jeg 100% fokus på han. Ingen av de ansatte i vår barnehage har reagert på dette, hadde de gjort det hadde jeg definitivt ikke brydd meg. Her i Norge må ikke barn ha gyldig grunn til å være i barnehagen. Anonymkode: 08f33...8ee 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå