AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Nå er det like før begeret renner over her. Svigermor er umulig å konfrontere, så nå skal jeg virkelig ta igjen. Det er krig! Svigermor har begynt å snoke rundt i huset vårt en fast dag i uka. Påpeker alt (til meg) som ikke er vasket og iorden i huset. Det siste var at hun truet barnebarnet på ti år som var hjemme alene med at det kunne bli brann dersom hun ikke fortalte meg at tørketrommelen måtte vaskes. (Jeg støvsuger den hver gang etter bruk, men hun har tydeligvis åpnet tørketrommelen som var full av klær å sett at den ikke var støvsuget enda). Hun har også flyttet på møbler for å vise skitten bak de, Til høsten skal jeg låse alle dører, men så lenge barna er hjemme alene så blir dette vanskelig. Har vurdert skjult kamera.. Har dere flere tips? Noe jeg kan skremme henne ihjel med? neida, joda... Anonymkode: 5df61...073 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Hjelpes, for et tragisk drama. Anonymkode: be512...3ae 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 Å herregud, høres forferdelig ut. Har du prøvd å konfrontere henne, snakke face to face og si rett ut at sånn kan hun ikke holde på? Og hvem i huleste støvsuger tørketrommelen etter hver bruk 🤔 Hørtes ikke helt normalt ut det heller 😅 Jeg har ingen gode tips akkurat nå.. men skjønner at du vil sette en stopper for dette! Evt ta igjen med samme mynt. Anonymkode: 44969...055 31
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Be henne til helvete om å slutte og snoke! Er hun barnevakt siden hun har tilgang på huset? Skriv lapper som du legger her og der, hvor du skriver at du rett og slett ser henne snike og snoke. Og at du har henne på video. Anonymkode: a055d...fe1 13
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 Hvorfor ikke si at hun gjerne må bidra? Bare å vaske bak møbler eller støvsuge tørketrommelen. «Tusen takk for at du vil hjelpe meg med dette» Anonymkode: 6ccc9...e62 15
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå er det like før begeret renner over her. Svigermor er umulig å konfrontere, så nå skal jeg virkelig ta igjen. Det er krig! Svigermor har begynt å snoke rundt i huset vårt en fast dag i uka. Påpeker alt (til meg) som ikke er vasket og iorden i huset. Det siste var at hun truet barnebarnet på ti år som var hjemme alene med at det kunne bli brann dersom hun ikke fortalte meg at tørketrommelen måtte vaskes. (Jeg støvsuger den hver gang etter bruk, men hun har tydeligvis åpnet tørketrommelen som var full av klær å sett at den ikke var støvsuget enda). Hun har også flyttet på møbler for å vise skitten bak de, Til høsten skal jeg låse alle dører, men så lenge barna er hjemme alene så blir dette vanskelig. Har vurdert skjult kamera.. Har dere flere tips? Noe jeg kan skremme henne ihjel med? neida, joda... Anonymkode: 5df61...073 Din svigermor er ikke ditt problem. Det er din mann som har ansvaret med å håndtere sin familie. Du håndterer din side av familien. Det er mye du kan gjøre men det er også mye du ikke bør gjøre. Tenk at dere skal være en familie i årevis fremover. Vær den voksne av dere, slutt å krige. Mannen din kan snakke med henne og forteller at snokingen og kritikk må slutte. Hvorfor er hun der når barna er hjemme alene? - Er hun barnevakt?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 Støvsuge tørketrommelen etter bruk? Ellers: - Be mannen din ta eit alvorsord eller tre med mor si - Skilt på døra (den aktuelle dagen i veka): Svigermødre ingen adgang - Plasser postit-lappar bak/under møblar med ei eller anna passande tekst, fx "Kan du lese dette er du på ein plass du ikkje har adgang!" - Kameraovervåking, eller kanskje berre heng opp eit skilt OM at området er kameraovervåka - Ta igjen? Snoke rundt i hennar hus? Gjerne medan ho ser på. Dra fram møblar og ver skikkelig frekk. Optimalt - få mannen din til å gjere det! Må gruble meir ... Anonymkode: f78e3...3ac 20
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (2 minutter siden): Din svigermor er ikke ditt problem. Det er din mann som har ansvaret med å håndtere sin familie. Du håndterer din side av familien. Det er mye du kan gjøre men det er også mye du ikke bør gjøre. Tenk at dere skal være en familie i årevis fremover. Vær den voksne av dere, slutt å krige. Mannen din kan snakke med henne og forteller at snokingen og kritikk må slutte. Hvorfor er hun der når barna er hjemme alene? - Er hun barnevakt? hun er ikke barnevakt. stikker innom fordi hun drar forbi hver uke på denne ene ukedagen. Anonymkode: 5df61...073
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Støvsuge tørketrommelen etter bruk? Ellers: - Be mannen din ta eit alvorsord eller tre med mor si - Skilt på døra (den aktuelle dagen i veka): Svigermødre ingen adgang - Plasser postit-lappar bak/under møblar med ei eller anna passande tekst, fx "Kan du lese dette er du på ein plass du ikkje har adgang!" - Kameraovervåking, eller kanskje berre heng opp eit skilt OM at området er kameraovervåka - Ta igjen? Snoke rundt i hennar hus? Gjerne medan ho ser på. Dra fram møblar og ver skikkelig frekk. Optimalt - få mannen din til å gjere det! Må gruble meir ... Anonymkode: f78e3...3ac Her var det mange gode tips Anonymkode: 5df61...073 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Dette må mannen din håndtere. Anonymkode: ce058...a85 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Bytt lås. Evt bytt til kodelås. Anonymkode: 75ba3...5c8 11
Rullerusk Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Alt jeg tenker på nå, er at det finnes mennesker der ute som driver og støvsuger tørketrommelen etter hver bruk….. 😳 41
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette må mannen din håndtere. Anonymkode: ce058...a85 Mannen min bryr seg veldig lite om dette og er for dum til å skjønne at dette ødelegger for familien i fremtiden. Anonymkode: 5df61...073 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 Rullerusk skrev (Akkurat nå): Alt jeg tenker på nå, er at det finnes mennesker der ute som driver og støvsuger tørketrommelen etter hver bruk….. 😳 hahaha vi har en veldig gammel tørketrommel... tørr ikke annet... slapp av.. sikkert ikke alle somgjør det Anonymkode: 5df61...073 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 Jeg tenker også lapper. Under møbler hun drar frem feks, så kan du skrive "hvorfor kikker du her??" Vi har deg på video." Eller noe i den duren. Først og fremst hadde jeg jo bedt mannen om å ta en alvorsprat med henne. Kikke i tørketrommelen for å se om den er ren? I tillegg hadde jeg låst absolutt alle rom som barna ikke må ha tilgang til. Anonymkode: 53fa9...a31 9
?mynonA Skrevet 8. juli 2021 #16 Skrevet 8. juli 2021 Få henne innlagt på psykiatrisk. Hun er ikke frisk. Har en farmor som er lignende, hun har sterke tegn på bipolar og har psykopatiske trekk. 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #17 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen min bryr seg veldig lite om dette og er for dum til å skjønne at dette ødelegger for familien i fremtiden. Anonymkode: 5df61...073 Da er det han som er problemet. Anonymkode: ce058...a85 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #18 Skrevet 8. juli 2021 Noen ganger får jeg følelsen av at jeg er en at få normale svigermødre. Anonymkode: 64e75...805 14
Oslodamen Skrevet 8. juli 2021 #19 Skrevet 8. juli 2021 Da tenker jeg at det egentlig handler om noe annet. Av en eller en annen grunn har hun behov for å kritisere og såre deg. Hvordan er forholdet ditt ellers til henne? Har dere en underliggende konflikt som kan løses? Jeg ville prøvd å finne ut hva negativiteten hennes bunner i og arbeidet for å løse det. Med mindre hun bare rett og slett har støv på hjernen og et tvangsmessig forhold til rengjøring. 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #20 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen ganger får jeg følelsen av at jeg er en at få normale svigermødre. Anonymkode: 64e75...805 skulle ønske jeg hadde deg 😄 Anonymkode: 5df61...073 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå