Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har noen erfaring? Jeg har slitt veldig etter at det ble slutt mellom meg og min eks, jeg elsket han virkelig. Han har blitt sammen med noen andre kort tid etter. Jeg prøver å fokusere på mitt liv men tenker masse på han, på henne, sammenligner meg, ser for meg at nå er han så sykt lykkelig osv. mens jeg har det forferdelig. Klarer ikke å stoppe. 

Hva gjør jeg :( 

Anonymkode: 2e4a0...cd9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ødelegger deg selv ved å sammenligne deg med henne, det er destruktivt, og du nærer sorgen din på en usunn måte, men det regner jeg med du vet. Det du må gjøre er å tillate deg å sørge over det som ikke lengre er, men samtidig innse at det du trodde var riktig for deg ikke var det for han. Man kan ikke slutte elske noen selv om de slutter elske deg, men man kan velge hva man gir næring etter en stund, sorgen må du gjennom, og den er vond, men du kan velge å la den spise deg opp eller gjøre deg sterkere - og jeg vet det er enklere sagt enn gjort, men du er nødt til å ta dette valget for egen del, hvordan vil du livet ditt skal være fremover? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei

Har noen erfaring? Jeg har slitt veldig etter at det ble slutt mellom meg og min eks, jeg elsket han virkelig. Han har blitt sammen med noen andre kort tid etter. Jeg prøver å fokusere på mitt liv men tenker masse på han, på henne, sammenligner meg, ser for meg at nå er han så sykt lykkelig osv. mens jeg har det forferdelig. Klarer ikke å stoppe. 

Hvorfor ble det slutt?

Anonymkode: c9e3d...b00

Skrevet

Han har nok vært utro en stund.

• Liker 1
Skrevet

Første bud er å sørge for at mannen du er med har det bra. En fornøyd mann forlater aldri sin kone. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei

Det er ikke så mye du kan gjøre. Finne deg en annen? Det hjelper. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen, hadde det ganske likt med deg for noen år siden. Var veldig forelsket, hadde planer, vi hadde snakket om barn. Og så, etter et par uker hvor han først var syk, og deretter visstnok var på besøk hos foreldrene, ringte han og sa han hadde møtte en ny, og at det var slutt.

Slet veldig, ble 30% sykemeldt pga depresjon i et år.

Nå, noen år senere er jeg i et forhold med mitt livs store kjærlighet og fatter ikke hva jeg engang så i eksen som forlot meg.

Det kan ta litt tid, men du legger det etterhvert bak deg. Hjalp meg å se på skrekkfilmer og thrillere btw, da får du ikke så mye anledning til å tenke på andre ting i tiden filmen varer. 😉

Anonymkode: 1f16d...697

• Liker 3
Gjest lilshma
Skrevet

Opplevde det samme for et års tid siden. Han var forsåvidt en drittsekk da, vi kranglet en del på grunn av oppførselen hans. Har meg selv å takke for det, men han var heller ikke bra for meg. Dagen etter fikk jeg vite at han holdt på med en ny, så dette er noen han har hatt et øye for før det ble slutt. Hadde det helt jævlig, sammenlignet meg selv med henne på samme måte som deg. Men etter 2-3 måneder begynte sorgen å lette litt. Innså at han ikke var den rette, om han hadde vært det hadde han aldri forlatt meg på den måten. Den innstillingen reddet meg fra kjærlighetssorgen til tross for hvor vondt det var å svelge sannheten. Skjønner deg med andre ord veldig godt! Nå er jeg sammen med en helt fantastisk fyr som viser hvor mye han setter pris på meg. 

Gjest Alterego666
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Første bud er å sørge for at mannen du er med har det bra. En fornøyd mann forlater aldri sin kone. 

Hæ?!

Jeg foretrekker å ta ansvar for dette selv, så vet jeg at det blir skikkelig gjort.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (3 minutter siden):

Hæ?!

Jeg foretrekker å ta ansvar for dette selv, så vet jeg at det blir skikkelig gjort.

Så da kunne du i prinsippet vært sammen med hvem som helst uten noen sinne å gå lei?

Tror du skjønner at det å ta ansvar for egen lykke handler om å bevare de man er lykkelig med, og kaste ut de man ikke er lykkelig med. Og at da vil det til syvende og sist ha noe for seg å være den som kjæresten er lykkelig med. 

Anonymkode: da85a...f42

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da kunne du i prinsippet vært sammen med hvem som helst uten noen sinne å gå lei?

Tror du skjønner at det å ta ansvar for egen lykke handler om å bevare de man er lykkelig med, og kaste ut de man ikke er lykkelig med. Og at da vil det til syvende og sist ha noe for seg å være den som kjæresten er lykkelig med. 

Det har selvsagt en betydninge, men det er ikke min kjæreste sin jobb «å sørge for» at jeg er lykkelig. Jeg må selv ta ansvar for gode relasjoner, utdannelse, økonomisk sikkerhet osv. Alle disse tingene som skaper lykke uavhengig av om man er i forhold eller ikke. Deretter kommer kjærlighetsforhold. Selvsagt er det viktig at kjærester skaper harmoni og god stemning, men det er et felles ansvar som går begge veier.  .....og dersom det ikke virker, er det fremdeles mitt ansvar å si fra at dette fungerer ikke for meg.

Det er alt for mange mennesker som sitter i ulykkelige forhold og venter på at partner skal gjøre dem lykkelig.

@Hr. Aktiv-som jeg siterte- er beryktet for å klage over hvor fæle og egoistiske alle kvinner han har vært sammen med er, og så sier han i neste åndedrag at det er kvinnens oppgave å gjøre mannen lykkelig!

Jeg mener slikt skal påtales, så da gjorde jeg det.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (6 minutter siden):

og dersom det ikke virker, er det fremdeles mitt ansvar å si fra at dette fungerer ikke for meg.

Enig i det.

Men her er det jo snakk om en mann som har gjort det slutt, det kan jo veldig godt tenkes at han hadde forsøkt å si fra først, og gikk etter å ha prøvd å endre på ting.

(Men ser jo at det kanskje ikke var eksen til TS du tenkte på da du skrev det - så da skjønner jeg bedre 😌)

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke noe magisk svar på det. Tiden leger alle sår, så lenge du ikke plukker på det hele tiden.

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (4 timer siden):

Ehh, nei. Første bud er å sørge for at du er lykkelig med seg selv og at du selv har det bra. Da skjønner du at du er ansvarlig for din egen lykke og ikke trenger noen andre. Når noen da drar fra deg så vet du at det er hans tap og ikke ditt.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (5 timer siden):

Blir litt vanskelig hvis typen plutselig finner ut at drømmedama er helt motsatt en selv i skinn og sinn. 

Anonymkode: 08a97...3ec

Skrevet
Alterego666 skrev (5 timer siden):

Hæ?!

Tja kvinner slutter å ha sex med eller er uinteressert i sex, men vil fortsatt være i forhold. Det kommer ikke akkurat som en bombe at mannen da finner seg ei ny?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ble det slutt?

Godt spørsmål. Han sa at han ikke var sikker på hvordan følelser skulle føles dersom man skulle satse for et helt liv. Så ble det mye gråting for hans del (jeg var bare i sjokk og ble nesten stum). Så han har vel tenkt at vi ikke var kompatible nok for å ha et liv sammen og kanskje fått øynene opp for henne.. noe sånt. 

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Tja kvinner slutter å ha sex med eller er uinteressert i sex, men vil fortsatt være i forhold. Det kommer ikke akkurat som en bombe at mannen da finner seg ei ny?

Hei, TS her. Vet ikke om du snakker generelt nå eller implisitt hevder at min eks fant en ny pga vi ikke hadde sex. I så tilfelle så kan jeg tilbakemelde at det på ingen måte stemmer. Vi hadde masse sex, mange ganger i uken. 

• Liker 2
Skrevet
Alterego666 skrev (5 timer siden):

Det har selvsagt en betydninge, men det er ikke min kjæreste sin jobb «å sørge for» at jeg er lykkelig. Jeg må selv ta ansvar for gode relasjoner, utdannelse, økonomisk sikkerhet osv. Alle disse tingene som skaper lykke uavhengig av om man er i forhold eller ikke. Deretter kommer kjærlighetsforhold. Selvsagt er det viktig at kjærester skaper harmoni og god stemning, men det er et felles ansvar som går begge veier.  .....og dersom det ikke virker, er det fremdeles mitt ansvar å si fra at dette fungerer ikke for meg.

Det er alt for mange mennesker som sitter i ulykkelige forhold og venter på at partner skal gjøre dem lykkelig.

@Hr. Aktiv-som jeg siterte- er beryktet for å klage over hvor fæle og egoistiske alle kvinner han har vært sammen med er, og så sier han i neste åndedrag at det er kvinnens oppgave å gjøre mannen lykkelig!

Jeg mener slikt skal påtales, så da gjorde jeg det.

Nei du missforstår meg helt. Det er begges oppgave å jobbe og samarbeide i et forhold, men ofte slutter kvinner med det. De stenger også døra til sex en ting som er kjernen og hjertet i et forhold. Når da mannen ikke orker dette og finner seg ei ny som vil ha sex blir damene sjokkerte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i det.

Men her er det jo snakk om en mann som har gjort det slutt, det kan jo veldig godt tenkes at han hadde forsøkt å si fra først, og gikk etter å ha prøvd å endre på ting.

(Men ser jo at det kanskje ikke var eksen til TS du tenkte på da du skrev det - så da skjønner jeg bedre 😌)

Hei. TS her. Nei, han forsøkte ikke å ta opp noe som helst. Det er det som kanskje har sjokkert meg mest. Jeg spurte ved et par anledninger «er det noe som er galt, er det en distanse mellom oss, er det noe vi burde snakke om» og han beroliget at det var absolutt ingenting galt, han hadde bare en stressende periode på jobb. Så beklagde han det og jeg slo meg til ro med svaret. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...