Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sommer og sol, varmt i været. Våkner til dette, kombinert med fuglesang og jeg blir både fristet og motivert for å starte dagen med en treningsøkt. Litt senere på dagen får jeg med meg resten av familien på en tur i fjellet. Vi spiser mer frukt og grønt, lettere mat, det er det som frister. Griller på kvelden. Blir god og mett. 

Så kommer kvelden. Barna (nå ungdommer) har lyst på is og godteri, mannen tar frem øl og snacks. Vi har allerede tatt ett glass vin til maten. Og jeg klarer ikke motstå noe av dette.

Våkner hver dag med en ekkel følelse i magen. Oppblåst, føler jeg har lagt på meg. En følelse av at jeg har spist noe magen ikke tåler. 

Jeg vet jeg burde holdt meg unna øl, snacks, is og sjokolade. Men blir så fort fristet. Vet så godt hvor mye bedre det hadde vært å ikke spist / drukket noe av dette. Men hvordan skal jeg klare å motstå? Jeg ønsker ikke denne ubehagelige følelsen hver morgen og kveld for den del. 

Anonymkode: 6e4bd...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag dine egne "snacks bokser" som du kan ta med deg. Da er det mindre sjanse for at du skeier ut. Ha sukkerfri saft på litersflaske. Og husk, selv om det er ferie så er ikke det synonymt med å skulle ha lørdag hele uken. Bruk heller tid på kveldsbad, rusletur og andre aktiviteter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bestem deg på forhånd hvor mye du kan spise av dette hver dag. En lite øl inneholder 130 kalorier, en liten skål chips på 25-30 gram ikke så mye heller. En skje iskrem. En kosekvote på 2-300 kalorier hver dag kan du vel unne deg i ferien om det er det du ønsker? 

Anonymkode: 23130...01e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vil alltid være fristelser rundt deg. Hva mannen spiser, og barna spiser. Du må lære deg å si nei, ignorere dem, ikke bli påvirket. Ferie betyr opplevelser, det betyr ikke mat-kos hver dag. Hold på vanene med kun godteri i helger selv om det er ferie. 

Det vi gjorde her når jeg var på vei ned i vekt, var at dersom mannen min ville ha snacks i ukedagene så tilbydde han meg aldri noe. Han gikk og hentet litt sjokolade f.eks, men spurte ikke "vil du da?" eller "vil du ha noe?". For hvis jeg ble spurt, så takket jeg ja. 

Det krever viljestyrke, men jeg er sikker på at du kan få det til. Du må bare bestemme deg for å si nei, og om du virkelig har lyst på noe må du bestemme deg for mengde på forhånd. 3 biter sjokolade er mye mindre kalorier enn en hel plate. En liten håndfull chips er mindre bedre enn en hel pose. En liten pinne-is bedre enn en stor boks, osv osv. Litt går bra, men ikke si at nå har jeg skeiet ut, nå er det bare å fortsette. Der er hvor det går galt, og du gir opp. Spis snacks-biten din, vær fornøyd, så fortsetter du etter planen din. 

Anonymkode: eaf62...5de

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg så altfor godt 🙈

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du både trener og tar en tur i fjellet hver dag har du nok rom for en øl og litt snacks på kvelden? Jeg trener hver morgen og dropper frokost for å spise snacks på kvelden istedet :) 

Anonymkode: 621a0...697

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill 😃 Har to uker igjen av ferien. Første dag i dag uten snacks, sukker, mel og annet jeg ikke har behov for. Men vet det vil komme flere dager med utskeielser. Skal bare prøve å begrense de. 
Skal sies at av alle dagene jeg skeiet ut, så var det få av de der jeg tok litt av.

Målet om å slanke meg er kanskje litt utopi. Men jeg er mer aktiv, og dropper frokost, så jeg burde klare å gå i null disse ukene. 

ts

Anonymkode: 6e4bd...593

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...