Gå til innhold

Om man ikke vil drite seg ut på fest eller på byen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette virker kanskje tåpelig, men jeg har passert 30 og vil likevel unngå å drite meg ut. Mann.

To ting jeg lurer på:

1. Det hender at jeg blir bedt om å velge en låt å høre på. Der stiller jeg svakt. Sist gang ble det Marilyn Manson's Tainted Love som virket trygt. Helt grei respons. Men noen som har musikktips som jeg kan bruke i festsammenheng? Ikke for alternativt. Mer håpløst enn neste spørsmål.

2. Jeg drikker ofte øl på fest eller på byen, for å gjøre det enkelt, billig og trygt. Hva annet kan jeg gå for som mann på 30+? Unngår vodka & battery etc, som jeg har inntrykk av at er helt feil. Hva smaker greit uten å være en femi rosa paraplydrink? Som ikke virker teit å bestille/drikke.

Jepp... 

Anonymkode: 76868...6e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker altfor mye på hva andre mener om deg, det er nokså usexy for en mann på over 30.

Anonymkode: eaa9d...b01

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke satt på noe Marilyn Manson igjen. Med tanke på at mange vet hva han har gjort nå.
Så der kan du lett drite deg ut. 

Du er over 30, du kan drikke det du vil, drit i hva andre syns. 

Anonymkode: d7c97...e7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette virker kanskje tåpelig, men jeg har passert 30 og vil likevel unngå å drite meg ut. Mann.

To ting jeg lurer på:

1. Det hender at jeg blir bedt om å velge en låt å høre på. Der stiller jeg svakt. Sist gang ble det Marilyn Manson's Tainted Love som virket trygt. Helt grei respons. Men noen som har musikktips som jeg kan bruke i festsammenheng? Ikke for alternativt. Mer håpløst enn neste spørsmål.

2. Jeg drikker ofte øl på fest eller på byen, for å gjøre det enkelt, billig og trygt. Hva annet kan jeg gå for som mann på 30+? Unngår vodka & battery etc, som jeg har inntrykk av at er helt feil. Hva smaker greit uten å være en femi rosa paraplydrink? Som ikke virker teit å bestille/drikke.

Jepp... 

Punkt en, du må ha selvtillit til å drikke hva som helst med stil. Når det er sagt er det ingenting galt med vodka redbull om du er på et festete utested. Er du på et litt roligere ett, så er alle cocktails innafor, men om du ikke vil ha noe veldig girly, så er mojito en standard.

Hvis du vil virke litt mer sofistikert, så er white russian eller old cuban gode alternativer, eller en straight whisky så klart, men på posten din virker det som du helst vil at drinken skal smake brus heller enn at du faktisk liker sprit.

På musikkfronten er det bare å se an stemninga i rommet, noen ganger er stemninga gamle Eurovision sanger alle kan, andre ganger er det siste fra EDM scenen.

Anonymkode: b741e...d0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

White russian. Få deg Spotify og Finn ut musikk du liker:) hvilken sjanger. 
Grav frem en spilleliste på Spotify med 90 tallet og starten av 00 tallet hits

Anonymkode: 52ec4...085

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det fine med å bli eldre er at folk begynner å sette pris på at folk er seg selv. Gjør det du vil. Sett på musikk du liker, drikk det du liker. Om det er øl eller vin eller whisky eller rusbrus eller hva som helst har ingenting å si.

Anonymkode: 2e137...278

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ingen faste regler, og du må slutte å tenke så mye på hva andre tenker om deg. 

Samboer drikker ofte vin, og han kan fint drikke en bulmers, grevens eller bacardi. Eller en øl. Eller dram. Om andre syns det er feminint med en cider, tror jeg han driter lang marsj i. Og det har i alle fall ikke hindret han i å få hverken venner eller dame, Så jeg tror ikke så veldig mange andre bryr seg om det, heller. :)

Anonymkode: d8b97...fd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

To ting jeg lurer på:

Jepp... 

Ingenting framstår så mandig og maskulint som en mann som er så trygg at han driter i slike ting. Helt seriøst.

Om jeg ser en mann på et kjøpesenter som helt uanfektet står og holder veska til dama mens hun er på do f eks, det er maskulint. Og ikke omvendt, som en del usikre menn virker som de tror. 
På samme måte som hvis du gir fullstendig f i om drinken du bestiller er femi. 

De som er ekstremt opptatt av at alt de gjør må være så mandig og at alt de omgir seg med skal få dem til å virke mer mann, utstråler bare at de er ekstremt skjøre og usikre.

Anonymkode: 517f0...8d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

1. Det kommer jo helt an på hva du/dere på vorset/festen liker å høre på. Hvis det stort sett går i dance-musikk, sett gjerne på noe i samme sjanger. Eller rett og slett si «kommer ikke på noen spesiell sang jeg, bare sett på noe du :)». 

2. Ingen bryr seg om hva du drikker, og hvis de gjør det er det dems problem og ikke ditt:p Drikk øl hvis du liker det, drikk vodka/battery hvis du liker det. Spiller da ingen rolle. 

Anonymkode: 27dff...650

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hobby DJ som tar ting seriøst, det liker jeg å høre. Du må jo se an publikum, og se an stemningen. Skal du kjøre noe chill, eller noe for å få fart på stemningen? Dette er et intrikat puslespill å løse. Kanskje du skal leie inn profesjonell DJ til konsultasjon ved neste fest.

Anonymkode: f84f3...d14

Skrevet

Jeg synes du skal ordne deg en bjørnebærdaiquiri, komplett med stjerneskudd og den største paraplyen du kan balansere, og sette på denne her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du tenker altfor mye på hva andre mener om deg, det er nokså usexy for en mann på over 30.

Anonymkode: eaa9d...b01

Vet, men det synes neppe utenom at jeg blir usikker på musikk. Alkoholen er egentlig ikke noe problem. 

Ville ikke satt på noe Marilyn Manson igjen. Med tanke på at mange vet hva han har gjort nå.
Så der kan du lett drite deg ut. 

Du er over 30, du kan drikke det du vil, drit i hva andre syns. 

Anonymkode: d7c97...e7c

Dette er lenge siden, i hvert fall før jeg leste om det han har vært involvert i. 

Punkt en, du må ha selvtillit til å drikke hva som helst med stil. Når det er sagt er det ingenting galt med vodka redbull om du er på et festete utested. Er du på et litt roligere ett, så er alle cocktails innafor, men om du ikke vil ha noe veldig girly, så er mojito en standard.

Hvis du vil virke litt mer sofistikert, så er white russian eller old cuban gode alternativer, eller en straight whisky så klart, men på posten din virker det som du helst vil at drinken skal smake brus heller enn at du faktisk liker sprit.

På musikkfronten er det bare å se an stemninga i rommet, noen ganger er stemninga gamle Eurovision sanger alle kan, andre ganger er det siste fra EDM scenen.

Anonymkode: b741e...d0e

Sprit funker. Liker Moscow mule. Mindre keen på Fernet og lignende. 

White russian. Få deg Spotify og Finn ut musikk du liker:) hvilken sjanger. 
Grav frem en spilleliste på Spotify med 90 tallet og starten av 00 tallet hits

Anonymkode: 52ec4...085

Usikker på om listepop er veien å gå. Haha 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det fine med å bli eldre er at folk begynner å sette pris på at folk er seg selv. Gjør det du vil. Sett på musikk du liker, drikk det du liker. Om det er øl eller vin eller whisky eller rusbrus eller hva som helst har ingenting å si.

Anonymkode: 2e137...278

Har en mistanke om at det faktisk har litt å si. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Finnes ingen faste regler, og du må slutte å tenke så mye på hva andre tenker om deg. 

Samboer drikker ofte vin, og han kan fint drikke en bulmers, grevens eller bacardi. Eller en øl. Eller dram. Om andre syns det er feminint med en cider, tror jeg han driter lang marsj i. Og det har i alle fall ikke hindret han i å få hverken venner eller dame, Så jeg tror ikke så veldig mange andre bryr seg om det, heller. :)

Anonymkode: d8b97...fd3

Men noen bryr seg. Du kan argumentere for at disse bør man drite i, men jeg prøver å gli inn og særlig unngå at damer får et dårlig inntrykk. 

Ingenting framstår så mandig og maskulint som en mann som er så trygg at han driter i slike ting. Helt seriøst.

Om jeg ser en mann på et kjøpesenter som helt uanfektet står og holder veska til dama mens hun er på do f eks, det er maskulint. Og ikke omvendt, som en del usikre menn virker som de tror. 
På samme måte som hvis du gir fullstendig f i om drinken du bestiller er femi. 

De som er ekstremt opptatt av at alt de gjør må være så mandig og at alt de omgir seg med skal få dem til å virke mer mann, utstråler bare at de er ekstremt skjøre og usikre.

Anonymkode: 517f0...8d2

👌

Men som nevnt ovenfor er det nok bare musikken jeg sliter litt med og kan trenge betenkningstid. Vil bare være bedre forberedt. 

1. Det kommer jo helt an på hva du/dere på vorset/festen liker å høre på. Hvis det stort sett går i dance-musikk, sett gjerne på noe i samme sjanger. Eller rett og slett si «kommer ikke på noen spesiell sang jeg, bare sett på noe du :)». 

2. Ingen bryr seg om hva du drikker, og hvis de gjør det er det dems problem og ikke ditt:p Drikk øl hvis du liker det, drikk vodka/battery hvis du liker det. Spiller da ingen rolle. 

Anonymkode: 27dff...650

Som nevnt ovenfor, så har det noe med hva slags inntrykk man gir. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hobby DJ som tar ting seriøst, det liker jeg å høre. Du må jo se an publikum, og se an stemningen. Skal du kjøre noe chill, eller noe for å få fart på stemningen? Dette er et intrikat puslespill å løse. Kanskje du skal leie inn profesjonell DJ til konsultasjon ved neste fest.

Anonymkode: f84f3...d14

🤣

Okapi skrev (4 timer siden):

Jeg synes du skal ordne deg en bjørnebærdaiquiri, komplett med stjerneskudd og den største paraplyen du kan balansere, og sette på denne her.

🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du bærer det med selvtillit spiller det ingen rolle hvilken sang du setter på eller hvilken drink du bestiller. Jeg synes det er gøy at menn prøver seg på andre ting enn den billigste tappeølen. Jeg prøver som regel alltid noe nytt når jeg er ute, selv om jeg vet flere ting jeg liker. Ad. musikken synes jeg det har mest å gjøre med stemningen. Vil folk danse og synge med eller skal folk prate med hverandre? 

Jeg setter ofte på Blues hvis det skal være bakgrunnsmusikk med en date for eksempel. Det blir veldig godt tatt imot. Men det må være riktig Blues da. 😄

Anonymkode: ef837...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...