Gå til innhold

Blander du mat på gaffelen eller spiser du alt hver for seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg trodde at når man hadde en rett med flere deler - poteter, kjøtt, grønnsaker, saus, så blandet man alt eller det meste på gaffelen, eller i hvert fall i munnen. Så møtte jeg samboeren min, som har verdens mest irriterende måte å spise på. Han spiser f.eks. opp alle kjøttkakene, så alle potetene, så alle grønnsakene. Vi bor i UK, og når han spiser en fry-up (full English breakfast), spiser han først egget, så bacon, så pølse, så hash brown, så bønner. Det hender han blander det med brødskive, men ikke noe annet. Man må jo blande!! 😂

Hva er vanlig her egentlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blande.

Anonymkode: 85d86...a6f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hver for seg. Jeg liker generelt ikke å blande mat (med noen unntak selvsagt).

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hver ting for seg på gaffelen men bytter hele tiden på hvilken del av retten jeg tar biter av 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Blander alt jeg får plass til på gaffelen.

Anonymkode: 4b6b8...ce9

• Liker 1
Skrevet

Jeg blander. Men bryr meg ikke om hvordan andre spiser. Så lenge dem ikke smatter høylytt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blander bro!

Anonymkode: ed45b...6be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander. Til jul har vi kalkun med så mye tilbehør at jeg drømmer om å spise med sleiv så jeg får alt på. Har ikke så stor munn da..

Anonymkode: 2618e...a99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blander. De jeg kjenner som ikke blander maten har autismespekterforstyrrelser. Selvfølgelig ikke dermed sagt at det gjelder alle som ikke blander.

Anonymkode: 031e7...f0d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander ikke, og liker heller ikke at maten kommer borti hverandre på tallerkenen. Før spiste jeg en og en kategori (altså først potet, så grønnsaker, så proteinet ol), men nå tar jeg det på rundgang (feks først en bit potet, så en bit grønnsak, så en bit protein). Saus kan jeg ha på alt, så akkurat der har jeg unntak fra dette med ingen blanding. Men jeg foretrekker mat uten saus, med mindre maten er tørt eller smakløst. 

Anonymkode: 14377...497

Skrevet (endret)

Jeg blander. Det er jo sammensetningen av smaker og konsistenser som er godt. Å spise én og én ingrediens for seg er sånn jeg ser småbarn, aldri voksne, spise.

Endret av Arkana
  • Liker 2
Skrevet

Blander på gaffelen. Søsteren min moser alt sammen på tallerken og blander det sånn, og det går meg på nervene. Sier ikke noe på det da, hun liker det sånn. 

Skrevet

Det varierer litt, faktisk! 

Som regel spiser jeg en og en del, men jeg bytter hele tiden på hvilken del jeg spiser. Om jeg har kylling og salat til middag, så spiser jeg litt av kyllingen, litt av salaten, så litt av kyllingen igjen, osv.

Noen ganger blander jeg alt på gaffelen, spesielt når det er julemiddag med mye digg tilbehør! :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Blander stortsett ja. 

Anonymkode: 32277...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Blander alltid, liker ikke å måtte la vær (f.eks hvis jeg har fisk og potet, og har gått tom for fisk. Grøss). 

Anonymkode: 4f23e...0be

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva det er, men liker å holde ting avskilt. Så tar jeg en bit kjøtt, to biter gulrot, litt potet, litt kjøtt igjen, for eksempel. Da får man forskjellige smaker hver gang så blir det ikke så kjedelig 😄

Anonymkode: be34b...1c0

Skrevet

Jeg blander.🙂 Liker å ha forskjellig smak.🙂

Skrevet

Jeg liker ikke å fylle gaffelen for full, for det har en tendens til å ramle av på vei opp til munnen og sånn. Men jeg tar kanskje kjapt en bit kylling, og mens jeg har den i munnen tar jeg gaffelen og henter opp en bit grønnsak og putter det i munnen sånn at jeg "blander" der og tygger det samtidig, begge smakene.

Så jeg må vel si at jeg blander lite på gaffelen fordi jeg synes det lett blir litt søl, men blander i munnen. Og nei, jeg gjør det aldri sånn at jeg spiser helt opp en type mat på tallerkenen før jeg tar neste. Men det gjør sønnen min (han er 21) og det har han IKKE lært hjemme! Bare en pussig vane han har lagt seg til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blander, men datteren min spiser hver ting for seg. Først det hun liker minst, så nestminst osv. Maten skal heller ikke røre hverandre, og hun har INGEN diagnose ;) 

Skrevet

Blander.  Som i ha å flere ting på gaffel men ikke nødvendigvis alt på én gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...