Gå til innhold

Angst til helvette, sønnen har fått blåmerker lover ryggen fordi samboer har slått han i ryggen når han satte fast noe i halsen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på jobb, og i mellomtiden har barnet vårt på ett år satt fast noe i halsen(slik fruktstang fra Änglamark som er beregnet for barn på ett år)... nå har han merker over hele ryggen fordi pappaen har dunket og slått så hardt i ryggen hans... jeg kjenner jeg blir engstelig med en gang mtp at dette er ryggen hans.. hvis det var en hovedåre ville vel ting vært mer kritisk nå mtp at det er minst 5 timer siden det skjedde.

burde jeg ringe noen, eller tror dere dette går bra?

Anonymkode: c9f7f...706

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er i tvil så ringer du legevakt. Ingen på kg kan svare deg kompetent. 

Anonymkode: 93530...aa3

• Liker 26
Skrevet

Hadde tatt en tur på legevakten, men det kommer kanskje an på hvor langt unna nærmeste sykehus du befinner deg. I minste fall ring, slik som AB over sier. Bedre føre var. 

• Liker 5
Skrevet

Er du bekymret så tar du en tur til legen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nå foretrukket en unge med blåmerker etter at far reddet livet hans, enn en død unge. 

Anonymkode: 6d386...431

Ja, ser den og er ikke det som er problemet... er mer det at barnet har blåmerker over rygg, og jeg er redd for at det kan ha tatt hull på en hovedåre som kan ta livet av han i løpet av natta. Ergo, som jeg spør etter, da ville det sikkert gått fortere siden dette er minst fem timer siden? Og da går det forhåpentligvis bra?

han viser ingen tegn til plager, bare ser ikke så bra ut..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, ser den og er ikke det som er problemet... er mer det at barnet har blåmerker over rygg, og jeg er redd for at det kan ha tatt hull på en hovedåre som kan ta livet av han i løpet av natta. Ergo, som jeg spør etter, da ville det sikkert gått fortere siden dette er minst fem timer siden? Og da går det forhåpentligvis bra?

han viser ingen tegn til plager, bare ser ikke så bra ut..

Så hvis en her svarer at "siden det er mer enn 5 timer siden så går det bra..." så slår du deg til ro med det? Hvorfor tar du ikke en telefon til legevakten? Koster ingen ting, bedre føre var og så vet du med sikkerhet. 

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde nå foretrukket en unge med blåmerker etter at far reddet livet hans, enn en død unge. 

Anonymkode: 6d386...431

For det var spørsmålet .....? 

Anonymkode: 6f866...95a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hovedåre som ryker da dør man med en gang, men jeg ville ringt legevakta for en sjekk hvis han er blå over hele ryggen. Også for å få dokumentert det.

Anonymkode: 3d218...4d4

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hvis en her svarer at "siden det er mer enn 5 timer siden så går det bra..." så slår du deg til ro med det? Hvorfor tar du ikke en telefon til legevakten? Koster ingen ting, bedre føre var og så vet du med sikkerhet. 

For det var spørsmålet .....? 

Anonymkode: 6f866...95a

Dere er jammen fine og behjelpelige. Takk:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hovedåre i ryggen? Hva mener du?

Anonymkode: 5ba5f...68a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dere er jammen fine og behjelpelige. Takk:)

Er ikke å spørre legevakt et godt råd? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Må jo ha slått jævlig hardt hvis ryggen er blå.. 

Anonymkode: 118b8...9d5

• Liker 13
Skrevet

Man lever ikke i fem timer hvis hovedpulsåra har røket... 

Men ring legevakt, og ikke spør på KG liksom...

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Må jo ha slått jævlig hardt hvis ryggen er blå.. 

Anonymkode: 118b8...9d5

Den er ikke direkte blå. Men det er merker, slike røde merker med mange røde prikker.

utover det så kan sikkert admin stenge tråden, for nå har jeg nok fått svarene jeg trenger;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er vel redd for å gå/ringe til legevakten i tilfelle de mistenker mishandling og melder dem til barnevernet. Fullt forståelig faktisk, men er uansett bedre å være føre var!

Anonymkode: 9a895...9ec

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kan tenke meg at det var skremmende for deg å komme hjem til. Mest sannsynlig er han bare forslått av dunkingen, selv om det høres ut som at far da har dunket relativt hardt. Ikke usannsynlig, da det skal litt kraft til. Dessuten er det skummelt mens det pågår og far sikkert har fått litt panikk. 

Men, for å være på den sikre siden, og som noen skriver over her for dokumentasjonens skyld (i bekymringsmeldingens tid), kontakt legevakten. Man tar ingen sjanser når det gjelder barn. 

Anonymkode: 18cd8...730

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har vært på jobb, og i mellomtiden har barnet vårt på ett år satt fast noe i halsen(slik fruktstang fra Änglamark som er beregnet for barn på ett år)... nå har han merker over hele ryggen fordi pappaen har dunket og slått så hardt i ryggen hans... jeg kjenner jeg blir engstelig med en gang mtp at dette er ryggen hans.. hvis det var en hovedåre ville vel ting vært mer kritisk nå mtp at det er minst 5 timer siden det skjedde.

burde jeg ringe noen, eller tror dere dette går bra?

Jeg synes du bør ringe legevakten. 

Det er sikkert ingen alvorlige skader, men det er tross alt snakk om en ettåring.

(Dessuten kan det være andre reagerer på dette. Da er bedre å være i forkant)

Forøvrig er det veldig bra at faren handlet resolutt og fikk opp det som stt fast i halsen. 

• Liker 11
Skrevet

Vil heller tatt en sjekk hos legevakten :)  Det er ikke verdt å ta sjansen på alt er bra når det kommer til små barn! 

Er du bekymret så ringer du legevakten, man lager ikke tråd om det på Kvinneguiden.. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Vil heller tatt en sjekk hos legevakten :)  Det er ikke verdt å ta sjansen på alt er bra når det kommer til små barn! 

Er du bekymret så ringer du legevakten, man lager ikke tråd om det på Kvinneguiden.. 

takk for det!:)

nei.. ser jo nå at det var utrolig dumt..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...