AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Noe jeg har tenkt på lenge... Hvis du har noe ved din person som andre synes er morsomt å påpeke, hvordan reagerer du? La oss si du heter Bang til etternavn... Hver person du presenterer deg for eller som leser navneskiltet ditt sier "Hahaha, bang, bang!" og lager pistolbevegelser. Hvis du har en stor nese, og noen sier "Du kan jo lukte teen i Kina" eller noe sånt. Eller om du er veldig høy, og folk sier "Hvordan er været der oppe"?, og du får tilnavn som Staken, telefonstolpen osv. Du har selvfølgelig hørt disse "vitsene" 1000 ganger før. Det jeg lurer på er: Hvis man ikke synes dette er spesielt festlig, går man da på akkord med seg selv ved å late som man synes det er morsomt for at den andre personen ikke skal tape ansikt? Mister man integritet på noen måte, eller er man et bedre menneske dersom man bare tvinger seg til å le hver gang? PS: Jeg snakker ikke om ondsinnet mobbing, jeg snakker om folk som ikke prøver å være sårende eller støtende med vilje. Anonymkode: c684d...c8b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Ved å smelle tilbake med noe verre i en spøkefull tone. Anonymkode: a533f...249 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Jeg er høy og har fått høre det 1 million ganger i løpet av livet, og hvis noen kommenterer det så pleier jeg si noe ala "hæ det har jeg aaaaldri hørt før" eller "hæ,det var jammen meg nytt for meg", kallenavn bryr jeg meg ikke om, er mer de som MÅ kommentere høyden nesten uten å kjenne meg. Jeg er 179 cm og dame så er ikke akkurat et utskudd heller. Anonymkode: d343e...a9b 3
venus24 Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Når noen prøver å være morsom på din bekostning, tenker jeg det er greit å gjøre det samme tilbake. Jeg ville sagt noe sarkastisk, typ "oi, det har jeg aldri hørt før" eller "shit, det var skikkelig originalt sagt" eller kanskje "HÆ, kødder du eller?". Hvis du tenker at personen tåler det kan du late som om du blir skikkelig fornærma, hvis personen f.eks. kommenterer på at du har lang nese kan du ta deg til nesen og si "men, jeg har alltid blitt fortalt at jeg har perfekt modell-nese?" og se såret ut. Eller du kan si "ja, nesen min ble knust da jeg ble påkjørt som barn, jeg liker egentlig ikke å snakke om det...". Og så selvsagt fortelle at du tuller etterpå, da. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 Du kan jo smile litt, og så si at 'vet du hva? Den der har jeg aldri hørt før' .. Med ironisk tonefall. 'Hysterisk morsomt. Nesten like morsomt som ****' (her kan du komme med en hvilken som helst fornærmelse til denne personen, men husk å være morsom). Beste måten å få folk til å vise deg respekt, er faktisk å speile deres oppførsel. Så om de er frekke/morsomme på din bekostning, vær det samme tilbake. Prøv å få enda mer latter på din kommentar. 🤣 Anonymkode: fc9aa...c42
Silva Pluvialis Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Det kommer an på. Jeg hadde ikke likt det om jeg ikke kjente de så godt. Hadde det derimot vært en venn jeg hadde slik intern humor med så hadde jeg ikke brydd meg. Det er altså veldig personavhengig.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 Husker ikek hva den heter jeg, men det ligger jo en film på Netflix om akkurat dette -ei tenåringsjente som er høyere enn alle andre. Veldig bra lagd film synes jeg, har med en "Svensk" høy kjekkas som spiller utenlandsstudent og som frister for henne, men hun kom til slutt på andre tanker Anonymkode: 22139...5c6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 Tenker at det er en person som ikke har noe å gi. Anonymkode: 167ad...34e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Som oftest så spiller jeg dum og døv og later som ingenting. Jeg ignorerer det totalt. Er det gjentagende oppførsel og ofte med andre til stede. Så vil jeg være litt tøffere og få de til å føle seg dum ut. Ved å si noe så enkelt som "Hæ? Hva sa du nå/kan du gjenta?". Gjør det 2-3 ganger på rad og de vil føle seg mildt sagt idiot ut. For en morsom kommentar slutter å bli morsom å oftere de gjentar den. Anonymkode: f9647...74d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Vil mest sannsynlig får vedkommende til å se dum ut selv eller så kan det hende jeg sier noe som jeg vet stikker så personen skjønner at han/hun kan drite i å prøve å på det igjen. Anonymkode: 44e41...4ce
Gjest ti10 Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Man bør kjenne folk veldig godt før man kommer med sånne "spøker". Å komme med morsomheter om utseendet til folk man ikke kjenner, regnes som frekt og et tegn på manglende folkeskikk. Lytehumor kalles det, ble betraktet som festlig i revyer på 50-tallet. Du sier at sånne kommentarer ikke blir gitt for å være sårende eller støtende med vilje, men hva er egentlig intensjonen bak, da? "Oj, han har kjempestor nese, det vet han nok ikke, selv om han er ca. 50 år. Han kommer nok til å bli kjempeglad for at jeg lager en spøk og driter ham ut på grunn av noe ved ham som han ikke kan for og ikke kan endre uten å gjennomføre en kjempedyr operasjon" . Og hvis det er noe som er veldig opplagt, enten det er navn eller utseende, så kan man regne med at den personen har hørt det mange ganger før.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Tenker, du må ha et trist liv som trenger å gjøre narr av andre for å føle deg bedre.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 Jeg gidder ikke å late som om jeg synes det er morsomt. Hvis vedkommende ikke ville tape ansikt burde de ha funnet på en bedre vits. Sannsynligvis ville jeg svart bare "Ja :)" og håper det var slutten på det, eller jeg ville vært svært sarkastisk tilbake. Anonymkode: 2e897...395
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #14 Skrevet 9. juli 2021 Kommer med en kjapp sarkastisk personkarakteristikk tilbake, eller bare rister oppgitt på hodet og ignorerer evt. desperate, høylytte og aggressive oppfølgingsforsøk på å få oppmerksomheten min. Da pleier de å gi opp som regel. Anonymkode: 9654f...163
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #15 Skrevet 9. juli 2021 Fortsettelse av innlegg over: Er tross alt voksen og det er omtrent alle jeg omgåes med. Så da jeg har grunnleggende forventninger om at de klarer å oppføre seg uansett setting. Mobbing og nedlatenhet er fjas man driver med på grunnskolen og videregående. Når man er voksen er det på tide å oppføre seg anstendig og seriøst mot andre. Anonymkode: 9654f...163
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #16 Skrevet 9. juli 2021 Overser det. Da føler den som tuller med sånn litt dum, og gir seg. Anonymkode: ac708...b97
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #17 Skrevet 9. juli 2021 Når man har hørt samme ting nok ganger, så blir man dritt lei og kommer innimellom med noen veldig usaklige svar. Jeg har alltid vært tynn. Fikk mange kommentarer på det før, ikke like mange nå (eller - aldri nå, når jeg tenker meg om). Men i mine yngre dager kom det titt og ofte kommentarer. Husker spesielt to hvor jeg reagerte veldig ulikt, men begge fikk passet sitt påskrevet. Den ene var en gammel (ordentlig rund) mann som sa at jeg måtte begynne å spise, for jeg var alt for tynn. Da smalt jeg jeg tilbake med noe ala «ikke rart jeg ikke spiser, ser jo ut som du tar all maten». Den andre gangen var jeg kanskje 19 år, jobbet i en butikk. Ved kassen var det en ganske stor søyle som jeg sto bak, og det kom en kunde som skulle betale - hun så meg, men ropte ut «hallo - er det noen her, jeg vil gjerne betale». Jeg gikk til kassen og sa at «joda, jeg er her», hvorpå damen svarte «åja, du er så tynn at jeg ikke så deg bak den søylen». Da sa jeg til henne at jeg syntes det var ganske unødvendig å kommentere andres kropper på den måten. Hun ble da faktisk oppriktig beklagende og sa noe som at hun selv hadde vært tynn som ungdom og visste hvor kjipt det var når andre kommenterte hennes kropp. DA fikk hun iallfall høre hva jeg mente om det, for det gjorde henne bare mer ufyselig i mine øyne. Hun betalte kjapt, beklaget seg på nytt og kom seg raskt ut av butikken Anonymkode: 253c0...8df
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #18 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når man har hørt samme ting nok ganger, så blir man dritt lei og kommer innimellom med noen veldig usaklige svar. Jeg har alltid vært tynn. Fikk mange kommentarer på det før, ikke like mange nå (eller - aldri nå, når jeg tenker meg om). Men i mine yngre dager kom det titt og ofte kommentarer. Husker spesielt to hvor jeg reagerte veldig ulikt, men begge fikk passet sitt påskrevet. Den ene var en gammel (ordentlig rund) mann som sa at jeg måtte begynne å spise, for jeg var alt for tynn. Da smalt jeg jeg tilbake med noe ala «ikke rart jeg ikke spiser, ser jo ut som du tar all maten». Den andre gangen var jeg kanskje 19 år, jobbet i en butikk. Ved kassen var det en ganske stor søyle som jeg sto bak, og det kom en kunde som skulle betale - hun så meg, men ropte ut «hallo - er det noen her, jeg vil gjerne betale». Jeg gikk til kassen og sa at «joda, jeg er her», hvorpå damen svarte «åja, du er så tynn at jeg ikke så deg bak den søylen». Da sa jeg til henne at jeg syntes det var ganske unødvendig å kommentere andres kropper på den måten. Hun ble da faktisk oppriktig beklagende og sa noe som at hun selv hadde vært tynn som ungdom og visste hvor kjipt det var når andre kommenterte hennes kropp. DA fikk hun iallfall høre hva jeg mente om det, for det gjorde henne bare mer ufyselig i mine øyne. Hun betalte kjapt, beklaget seg på nytt og kom seg raskt ut av butikken Anonymkode: 253c0...8df Hun beklaget seg jo, og viste forståelse for din situasjon som hun selv hadde skapt, og du ble da mer sur? Hæ? Ikke tror jeg hun mente å kommentere kropp heller, men om du faktisk var smalere enn søylen så er det jo ikke rart hun ikke såg deg. Det er jo bare fakta at du da er mindre enn den og ikke synlig når du stod bak. Er dette virkelig noe å ta seg nær av? Jeg har selv blitt direkte mobbet og kalt for skjelett hele oppveksten. Jeg synes synd på damen som handlet hos deg faktisk. Hun beklaget seg jo, og hun mente jo sikkert ikke å være frekk eller slem. Hun ville sikkert bare unnskylde at hun ropte etter betjening når du faktisk stod der, mest sannsynlig fordi hun ikke ville bli oppfattet som en masete kunde. Så ble forklaringen keitete og du ble faktisk mer sur. Utrolig 😅 Anonymkode: 1c6be...b3c 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #19 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun beklaget seg jo, og viste forståelse for din situasjon som hun selv hadde skapt, og du ble da mer sur? Hæ? Ikke tror jeg hun mente å kommentere kropp heller, men om du faktisk var smalere enn søylen så er det jo ikke rart hun ikke såg deg. Det er jo bare fakta at du da er mindre enn den og ikke synlig når du stod bak. Er dette virkelig noe å ta seg nær av? Jeg har selv blitt direkte mobbet og kalt for skjelett hele oppveksten. Jeg synes synd på damen som handlet hos deg faktisk. Hun beklaget seg jo, og hun mente jo sikkert ikke å være frekk eller slem. Hun ville sikkert bare unnskylde at hun ropte etter betjening når du faktisk stod der, mest sannsynlig fordi hun ikke ville bli oppfattet som en masete kunde. Så ble forklaringen keitete og du ble faktisk mer sur. Utrolig 😅 Anonymkode: 1c6be...b3c Om du faktisk hadde lest hva jeg skrev så hadde det vært fint. Hun SÅ meg da hun kom mot kassen (vi festet blikk), men skapte seg likevel ved å late som hun ikke så meg og rope etter betjening. Og et det NOE jeg har lært etter å ha fått utallige kommentarer på egen kropp, så er det at jeg skal være et bedre menneske og IKKE gjøre det mot andre. Noe hun hun derimot gjorde. Så ja - at en person som faktisk vet hvor sårende slike kommentarer er likevel slenger de ut til andre, DET synes jeg er lavmål. Anonymkode: 253c0...8df
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #20 Skrevet 9. juli 2021 Har blitt mobba så mye i livet uten å være klar over det. Nå gir jeg faen og gidder ikke bruke energien på det. Jeg veit at hvis jeg vil så kan jeg virkelig knuse denne personen. Det er jo tross alt noe positivt som kom ut av årevis med mobbing. Man lærer seg alle de verste triksene. Anonymkode: f7f89...f72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå