Gå til innhold

Foreldre som kontrollerer meg som voksen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har foreldre som prøver å kontrollere meg i voksen alder. De trekker meg ned og sier nedverdige ting til meg. Jeg har slitt litt psykisk og har vert innlagt på dps 2 ganger. Jeg har nå flyttet inn i egen leilighet og har tenkt å starte på bachelor til høsten. Jeg er veldig positiv til dette. Etter å ha vert i kontakt med mine foreldre i dag får jeg høre at jeg ikke er i stand til noe som helst, at jeg ikke vil klare en utdanning feks. De prøver ofte å kontrollere mine valg og ringer ofte for å høre hvordan det går. Jeg har blant annet blitt kalt “psykriatisk tilfelle” og mye annet som er psykisk vold. 

Nå har jeg tenkt å kutte kontakten og ikke ha noe med dem å gjøre. Men da er jeg redd for at de skal komme på døren for å se hvordan jeg har det. Jeg ønsker ikke at de skal komme eller ha noe mer kontakt. Men føler de har et grep over meg som jeg ikke kan bryte. Jeg har bodd i fosterhjem pga at familien min ikke var bra. Det som bekymrer meg er at familien min vil komme på døren selv om jeg ikke vil ha de på besøk, eller at de ringer politi eller ambulanse uten grunn. Kan de gjøre dette? Jeg trenger bare råd på hvordan jeg kan kutte de ut uten at de gjør dette, og om de har lov til det🙁 Er 28 år gammel. 

Anonymkode: 5780f...627

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt fra til dem at du ikke ønsker mer kontakt med dem da?

Anonymkode: 45a1d...228

Skrevet

Da må du jo si i fra. De kommer ikke for å sjekke om du er i live om de vet grunnen til at de ikke hører fra deg eller ikke får svar. 

Du får sende de en tekstmelding og si i fra at "jeg liker ikke måten dere rakker ned på meg på, og jeg vil i en lengre periode nå ikke ha kontakt med dere. Ikke telefoner, ikke tekstmeldinger, ikke besøk. Jeg klarer meg fint uten".

Sier du ikke i fra, vil de jo tro det har skjedd noe, og derfor dukke opp på døra. Skal de la deg være i fred, må du gi dem beskjed om det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke lar deg være i fred etter at du ber om det kan du politianmelde, særlig om de ringer ambulanse etc. 

Anonymkode: 633a7...3cf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...