Gå til innhold

Sende bursdagskort til tante jeg ikke har kontakt med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke hatt noen kontakt med tanten min på ca 20 år pga familietrøbbel mellom henne og bestemoren min. Ønsker å sende henne et bursdagskort ettersom hun snart har bursdag. Hva er det man skriver på slike bursdagskort? Er jo veldig rar situasjon. Er det nok å bare skrive gratulerer med 52 årsdagen? 

Anonymkode: f2de7...d46

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosendahl
Skrevet

kjære tante

Gratulerer med dagen! 

Ha en strålende bursdag

Hilsen....

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjør det. Behøver ikke skrive mye, det holder med bare gratulerer med dagen og hvem kortet er fra. Du kan eventuelt slenge på et "tenker ofte på deg" eller noe sånt, eller så kan du avvente og se om du hører noe fra henne og så heller skrive mer til henne hvis hun tar kontakt med deg. Men hvis du ikke står i telefonkatalogen eller hvis du har endret etternavn siden sist bør du kanskje skrive opp telefonnummeret ditt, adressen din eller en annen måte hvor hun kan kontakte deg.

Jeg gjorde det samme i fjor, jeg tok kontakt med min mors kusine som vokste opp i samme hus som mamma men så mistet de kontakten pga. arvekrangel da besteforeldrene mine døde. Mamma har alltid fortalt mye om henne så jeg har alltid hatt et ønske om å bli kjent med henne og vi har en veldig liten familie så synes vi bør inkludere henne, men jeg har ikke turt å ta kontakt, har tenkt at det var opp til mamma. Men så fikk jeg plutselig mot til å bare sende en SMS og skrive hvem jeg er og at jeg ønsker kontakt, men at mamma ikke visste noe så hun måtte ikke håpe på for mye fra mamma. Tre minutter etterpå ringte hun meg og gråt og var så glad, og siden det har vi truffet hverandre flere ganger og har fått skikkelig fin kontakt. Da jeg fortalte det til mamma ble hun overraskende nok bare glad, og de har snakket sammen på telefonen og det gikk fint. Vi skal treffes i sommer alle sammen og det gleder jeg meg til men er samtidig litt engstelig for hvordan det vil gå med de to.

Håper du også får et positivt utfall av initiativet ditt. Og hvis du ikke får det, så vet du hvertfall med deg selv at du har forsøkt og at ballen ligger på tantes side. Lykke til🌼

Anonymkode: db9b5...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...