AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Dattera mi har stort sett sovet godt om natten, med unntak av sykdom osv. Nå er hun 3,5 år og har plutselig begynnt å våkne mye på kveld/natt! Trodde dette med søvn ble bedre og bedre jo eldre? Ikke motsatt?! Det har pågått i noen mnd nå pg vi finner ingen «årsak» (fysisk, psykisk). Føler meg helt rådvill. Leggingen går fint. Så går det 1-2 timer til første oppvåkning, noen ganger legger hun seg fint igjen og andre ganger holder hun det gående. Så våkner hun gjerne en gang til på kvelden og senere på natten. Sover i egen seng på eget rom, sover ikke på dagen og får ingen «service» på natten. Hva i alle dager skal vi gjøre? Og pils si meg at det går over? Vi hadde jo akkurat begynt å tenke på ett nytt svangerskap, men jeg makter ikke to som våkner mye om nettene. Skal sier at det tærer ekstra på fordi det kom så uventet og jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg i perioder sliter med energi ( er i full jobb ). Anonymkode: 28f47...0f1
indigob Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 (endret) Kanskje hun har voksesmerter eller mareritt ? Min våknet mye ved 3-4 års alder og var urolig. fant ikke noen årsak, men nå sover han hele matten fra 07.30 til ca 08.00 hvis han ikke vekkes. Endret 7. juli 2021 av indigob
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 indigob skrev (1 minutt siden): Kanskje hun har voksesmerter eller mareritt ? Min våknet mye ved 3-4 års alder og var urolig. fant ikke noen årsak, men nå sover han hele matten fra 07.30 til ca 08.00 hvis han ikke vekkes. Hvor gammel nå? Anonymkode: 28f47...0f1
Millimani Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Drømmer hun mye tro? Det er veldig typisk å drømme om monster iallefall når man er rundt 5 år. Har dere prøvd å bruke drømmefanger? Kan visst ta litt tid før det har effekt, men de fleste får effekt av det, og blir kvitt de verste marerittene. Iallefall av de jeg kjenner
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Natteskrekk? Vis hun sove når hun er overtrøtt skjer dette. Når legger du hun? Min er 3 og hun legger seg 18.30. La hun 19 før men da var hun allerede trøtt og hadde oppvåkning om natten. Det stoppet da legging ble litt tidligere. Anonymkode: c9818...bd8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Natteskrekk? Vis hun sove når hun er overtrøtt skjer dette. Når legger du hun? Min er 3 og hun legger seg 18.30. La hun 19 før men da var hun allerede trøtt og hadde oppvåkning om natten. Det stoppet da legging ble litt tidligere. Anonymkode: c9818...bd8 Legger også 18.30. Har prøvd oss mye frem. Godt mulig hun er overtrøtt ja, men har også prøvd å legge 18.00 og 19.00 over tid. Ingen forskjell ts Anonymkode: 28f47...0f1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 7 hours ago, Millimani said: Drømmer hun mye tro? Det er veldig typisk å drømme om monster iallefall når man er rundt 5 år. Har dere prøvd å bruke drømmefanger? Kan visst ta litt tid før det har effekt, men de fleste får effekt av det, og blir kvitt de verste marerittene. Iallefall av de jeg kjenner Drømmefanger?? Er du seriøs nå? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 57efe...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Legger også 18.30. Har prøvd oss mye frem. Godt mulig hun er overtrøtt ja, men har også prøvd å legge 18.00 og 19.00 over tid. Ingen forskjell ts Anonymkode: 28f47...0f1 Oi synes det var veldig tidlig legging jeg! Hvor lenge sover hun på morgenen? Kanskje forskyve leggingen litt? Kanskje hun ikke er trøtt nok? Anonymkode: 402fa...382 2
Uglal Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Høres ut som vår! Hun er også 3,5 og har begynt å våkne 1-2 timer etter leggetid. Har har hele tiden hatt faste kveldsrutiner; kveldsmat, bad, tannpuss, bok og nattasang, sitter på senga til hu sovner. Hub har det siste halvåret fått en lillebror, sluttet med melk på flaske (kuttet dette før lillebror kom) og sluttet med smokk. Har tenkt at dette kanskje påvirker, men det har skjedd med forholdsvis stort mellomrom. Jeg håper det bare er en periode, for det er veldig slitsomt når det står på. Noen ganger resignerer vi å legger madrass på gulvet vårt, da sover hun resten av kvelden/natta, men vi lager jo ris til egen bak ved å gjøre det
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Oi synes det var veldig tidlig legging jeg! Hvor lenge sover hun på morgenen? Kanskje forskyve leggingen litt? Kanskje hun ikke er trøtt nok? Anonymkode: 402fa...382 Vi har prøvd over en periode å legge kl 19. Samme oppvåkninger og like tidlige morgener da. Alt vi har prøvd har vi gjort over en periode på en til to uker for å være «sikre». Vi er nok i en negativ spiral hvor hun blir overtrøtt av den dårlige nattesøvnen. Sovner med en gang hun legges. Anonymkode: 28f47...0f1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Oi synes det var veldig tidlig legging jeg! Hvor lenge sover hun på morgenen? Kanskje forskyve leggingen litt? Kanskje hun ikke er trøtt nok? Anonymkode: 402fa...382 Det er helt normal leggetid. Anonymkode: 4c953...6f3
Millimani Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Drømmefanger?? Er du seriøs nå? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 57efe...b9d Noen har effekt av det. Heng den over senga, i nærheten av hodet til barnet Drømmefangere | Alternativ nettbutikk med organiske smykker og klær inspirert av naturen. (woodooshop.no)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå